به این مطلب امتیاز دهید

بر اساس گزارش فروش جدید مزدا، به نظر می رسد که میاتا در همه مواقع مورد تقاضا قرار نمی‌گیرد. در سه ماهه اول سال جاری، عملکرد میاتا، یک اسپرت کوچک، نسبت به سه ماهه اول سال گذشته ضعیف بود، زیرا تعداد تحویل داده شده 45.5 درصد کاهش یافت و تنها 1411 خودرو در آمریکا تا مارس 2024 فروخته شد.

این موقعیت به ویژه برای نسخه نرم‌تنه بد بود، زیرا تقاضا به نسبت 66 درصدی کاهش یافت و تنها 457 خودرو به فروش رسید، در حالی که تعداد فروخته شده از نسخه RF با 23.5 درصد کاهش به 954 خودرو رسید. اگرچه تعداد فروخته شده از نسخه RF بیشتر از دو برابر نسخه استاندارد میاتا بود، اما با نگاهی به موقعیت کلی، وضعیت خیلی بد نیست؛ زیرا سال گذشته پس از یک رشد 45.4 درصدی، سال خوبی برای MX-5 بود.

مزدا MX-5 Miata

با وجود چالش‌هایی که میاتا روبروست، امیدواری وجود دارد که سال 2024 برای این خودروی اسپرت کوچک بهتر باشد. مزدا یک مدل “ND3” را با تغییراتی در قسمت مکانیکی به بازار عرضه کرده است که شامل قفسه فرمان جدید با کاهش اصطکاک داخلی و دیفرانسیل لغزش محدود نامتقارن می‌شود. همچنین فرمان برقی بهبود یافته و نسخه Club از حالت Track نیز بهره‌مند است.

تغییرات دیگری نیز در طراحی بیرونی انجام شده است، از جمله استفاده از چراغ‌های روزنور جداگانه در چراغ‌های جلو با ظاهری بهتر و اصلاحاتی در چراغ‌های عقب. طرح‌های جدید برای چرخ‌ها و رنگ خاکستری آئرو نیز به تغییرات خارجی اضافه شده است. در داخل کابین نیز، سیستم اطلاعات سرگرمی بهبود یافته و با صفحه نمایش 8.8 اینچی و قابلیت الکسا داخلی تعویض شده است.

مزدا MX-5 Miata از پشت

اگرچه میاتا از سال 2015 به بازار عرضه می‌شود، اما عرضه مدل ND3 نشان می‌دهد که برنامه تولید این خودرو برای چند سال دیگر ادامه خواهد داشت. این ممکن است منجر به کاهش تولید در کارخانه هیروشیما ژاپن شود، جایی که MX-5 ساخته می‌شود. این می‌تواند به تا حدی کاهش فروش را توجیح کند که ممکن است در سه فصل آینده بهبود یابد.

مدیر برنامه MX-5، Shigeki Saito، اظهار داشته که قصد دارند تا زمانی که ممکن است مدل فعلی را در بازار حفظ کنند و پیش از اینکه مجبور به تغییر مدل برای تطابق با مقررات جدید شوند، ادامه دهند. در عین حال، اعلام شده است که “نسخه های ویژه‌ای” نیز در حال تولید هستند، احتمالاً یکی از آنها نسخه جشن‌گیری از سالگرد سی و پنجمین سال تولید MX-5 خواهد بود.

مزدا MX-5 Miata از داخل

هنوز معلوم نیست که آیا نسل بعدی MX-5 یک مدل برتر از خودروی اسپرت خواهد بود یا خیر. اما مزدا یک تیم مهندسی را برای کار بر روی یک موتور دوار به کار گرفته است که نشان می‌دهد قصد دارند یک چیز جذاب‌تر از MX-30 e-Skyactiv R-EV ارائه دهند.

به اشتراک بگذارید:

administrator

بامداد هستم و خیلی از خبرهای روز تکنولوژی در خودروها لذت می برم و همیشه براتون اینجا اونها رو مینویسم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × دو =