5/5 - (5 امتیاز)

مرور تویوتا لندکروز ۲۰۲۱

تویوتا لندکروز 2021 یک شاسی بلند لوکس و آفرودر است که دارای قدرت، قابلیت اطمینان و فضای داخلی جادار است. این خودرو دارای یک موتور 5.7 لیتری V8 با قدرت 381 اسب بخار و گشتاور 401 پوند فوت است. لندکروز 2021 دارای سیستم چهار چرخ متحرک دائمی است که می تواند قدرت را به هر چهار چرخ خودرو منتقل کند. این خودرو همچنین دارای یک سیستم تعلیق پیشرفته است که قابلیت آفرود آن را بهبود می بخشد. لندکروز 2021 دارای یک کابین جادار است که می تواند تا هشت سرنشین را در خود جای دهد. این خودرو همچنین دارای طیف گسترده ای از ویژگی های ایمنی و فناوری است. به طور خلاصه، تویوتا لندکروز 2021 یک خودروی شاسی بلند لوکس و آفرودر قدرتمند و قابل اعتماد است که برای کسانی که به دنبال یک خودروی همه کاره هستند، گزینه مناسبی است.

مرور تویوتا لندکروز 2021

نسخه Heritage لندکروز 2021

نسخه میراث لندکروز 2021 برای اولین بار در سال 2020 معرفی شد. این نسخه ظاهر شاسی بلند لندکروزر را تغییر داده و جلوه‌ی متفاوتی به آن بخشیده و تغییرات کوچکی در ویژگی‌های آن ایجاد کرده است. تویوتا تخته‌های در حال اجرا و تزئینات کروم را حذف نموده و جلو پنجره، محفظه چراغ‌های جلو، چراغ‌های مه شکن و جزئیات آینه‌های جانبی را تیره کرده است. همچنین مجموعه‌ای از چرخ‌های برنزی 18 اینچی فورج آلومینیومی BBS و یک قفسه سقفی عظیم یاکیما را به آن اضافه نموده است. ظاهر تهدیدآمیز نسخه Heritage از سبک کلاسیک SUV لندکروزر الهام گرفته است: گلگیر های برآمده، خط سقف عقب به شکل مربع و شکل بلند و مشخص. ترکیبی از شکل کلاسیک SUV با افزودنی‌های ظاهری نسخه میراث، به‌علاوه رنگ مشکی مخملی شبانه، لندکروزر را به یک SUV تبدیل کرده که در آن، مثل کاروانی از ماجراجویان تندرویی در صحرا، شاهد ماجراجویی‌های جذابی هستیم.

ویدیو بررسی کلی لندکروز 2021

 

نسخه Heritage لندکروز 2021

جایی که واقعاً نسخه میراث از لندکروزر 2021 جذابیت دارد، حذف ردیف سوم آن است. حذف این ردیف همچنین یکی از مشکلات اصلی ما درباره SUV را بر طرف می‌کند؛ چرا که ردیف سوم اغلب از استفاده از فضای باری عملی می‌کند. ردیف سوم لندکروزر هنگامی که تا می‌شود، در امتداد دو طرف بخش بار قرار می‌گیرد و به جای فضای مفید، بیشتری را می‌گیرد. در مدل‌های دو ردیفه، فضای باری به مساحت 53.5 فوت مکعب پشت ردیف دوم وجود دارد، در حالی که در مدل‌های سه ردیفه، این مقدار به 41.4 فوت مکعب محدود می‌شود. هر دو تویوتا هایلندر و 4 رانر نسبت به لندکروزر سه ردیفه با فضای باری بیشتر و معقولی برای ردیف‌های سوم بهره‌مند هستند، به ترتیب با مقادیر 48.4 و 46.3 فوت مکعب.

قدرت موتور و گیربکس تویوتا لندکروز 2021

قدرت موتور و گیربکس تویوتا لندکروز 2021

موتور 8 سیلندر 5.7 لیتری با توان 381 اسب بخار به همراه گیربکس اتوماتیک هشت سرعته، ترکیبی مناسب برای این ماشین لندکروز است. این ترکیب به لندکروزر کمک می‌کند تا به خوبی عمل کند، گشتاوری معادل 401 پوند-فوت ارائه می‌دهد و دنده‌های V-8 پرقدرتی دارد. موتور و گیربکس پاسخگو بوده و به این خودرو اجازه می‌دهد تا به خوبی حرکت کند، چه در ترافیک شهری و چه در مسیرهای سخت‌تر. این V-8 بسیار منحصر به فرد است و به عنوان یکی از ترکیب‌های تویوتا در خط تولید خودروهای شاسی بلند و کامیون‌ها شناخته می‌شود. این موتور V-8 به‌خوبی با گیربکس اتوماتیک شش سرعته در توندرا و سکویا سازگار است. ترکیب موتور هشت سرعته و این موتور سبب افزایش پاسخگویی نسبت به V-8 و گیربکس شش سرعته اتوماتیک با دنده طولانی‌تر می‌شود.

قدرت کشش و آفرود

قدرت کشش و آفرود

علیرغم وجود ردیف سوم و تجهیزات Heritage، نسخه Heritage از لندکروزر در واقعیت ارزش کمتری نسبت به نسخه‌های دیگر از این خودرو ندارد. در واقع، برعکس این موضوع صادق است. قیمت آن 2330 دلار بیشتر از مدل پایه است، با در نظر گرفتن هزینه مقصد که به 89360 دلار می‌رسد. اما چیزی که لندکروزر را منحصر به فرد می‌کند، بالاترین ظرفیت یدک کشی را در میان تمام خودروهای شاسی بلند چهار چرخ متحرک تویوتا با وزن 3675 کیلوگرم دارد. شاسی‌ بلندهای چهار چرخ متحرک که می‌ توانند بیشترین وزن یدک کشی را داشته باشند، شامل فورد اکسپدیشن (4173 کیلوگرم)، دوج دورانگو SRT (3947 کیلوگرم)، لینکلن نویگیتور (3766 کیلوگرم) و لندروور دیفندر 110 (3628 کیلوگرم) هستند.

یکی از جلب‌کننده‌ترین ویژگی‌های لندکروزر 2021، قابلیت آفرود آن است. هر مدل لندکروزر به یک سیستم 4WD تمام وقت مجهز است که دیفرانسیل مرکزی لغزش محدود Torsen را داراست (بدون تفاوت قفل عقب یا جلو) و همچنین دارای جعبه انتقال دو سرعته است. با نسبت خزیدن 41.4:1، این خودرو برای مسیرهای آفرودی و زمین‌های سنگی ایده‌آل است و تنها به جز تاکوما دستی، در خط تولید آفرود تویوتا مشابهی ندارد. طراحی تعلیق لندکروزر برای یک خودروی این اندازه بسیار منحصر به فرد است، با سیستم تعلیق دوبل جلو، سیستم تعلیق چند پیوندی عقب و نیز سیستم نوار تابش هیدرولیک که میله‌ های نوسان را برای راحتی بهینه در جاده و انطباق با شرایط خارج از جاده تنظیم می‌کند. همچنین، این خودرو دارای کنترل خزیدن نیمه خودکار برای آفرودهای جدی و ویژگی کمک گردش در مسیرهای خارج از جاده است که از ترمز برای کمک به چرخش خودرو در سطوح شل استفاده می‌کند.

ویژگی های قابل توجه

  • ردیف سوم جدید اختیاری (نسخه Heritage)
  • SUV لوکس سایز کامل
  • سیستم چند رسانه ای 9 اینچی لمسی
  • ظرفیت بکسل 8100 پوندی
  • V-8 381 اسب بخار
  • ساخت بدنه روی قاب
  • چهار چرخ متحرک استاندارد

معایب و کاستی ها

  • ورود به کابین لندکروز 2021 دشوار است
  • سیستم تعلیق لندکروز 2021 ناامیدکننده است
  • عدم وجود Apple CarPlay و Android Auto در لندکروز 2021
  • طراحی داخلی لندکروز 2021 قدیمی است
  • سیستم‌های کمک راننده لندکروز 2021 پیشرفته نیستند
  • فضای داخلی لندکروز 2021 کارآمد نیست

طراحی داخل و کابین لندکروز 2021

طراحی داخل و کابین لندکروز 2021

تجربه ورود به کابین تویوتا لندکروز ۲۰۲۱ بدون تخته‌های در حال اجرا بسیار دشوار است و سیستم تعلیق بادی با ارتفاع قابل تنظیم به صورت استاندارد در خودروهای دیگر مانند لندروور دیفندر و اختیاری در GMC Yukon AT4، کادیلاک اسکالید و حتی پلت فرم نه چندان گران‌تر لندکروزر خواهید یافت. همچنین، این ویژگی در  لکسوس LX 570 نیز وجود دارد.  سیستم تعلیق همچنین هیچ گونه قابلیت تنظیمی در استحکام خود برای سفت کردن پاسخ های شناور خود ندارد. اگرچه سواری راحتی را ارائه می دهد، بدنه می تواند به روشی تا حدی کنترل شده روی سطوح ناهموار حرکت کند.

اما چیزی که واقعاً توجه‌آور است، عدم وجود اتصال Apple CarPlay و Android Auto است که در تویوتا لندکروزر 2021 به عنوان یک ویژگی اختیاری ارائه می‌شود. این موضوع باعث می‌شود که احساس کنید که به وسوسه کردن از CarPlay و Android Auto برای اتصال به تکنولوژی مدرن خودرو و رفاهی‌ ترین تجربه رانندگی نیاز دارید. این امکانات به شما اجازه می‌دهند تا به آسانی مسیر‌یابی کنید، عملکرد صوتی را اجرا کنید و کنترل صوتی بر روی پادکست‌ها و پخش موسیقی داشته باشید. البته، اگر تمایل دارید، ممکن است گزینه‌هایی برای اضافه کردن این امکانات به خودرو وجود داشته باشد.

فضای داخلی تویوتا لندکروزر 2021 دارای مواد با کیفیتی است و بوی غنی چرم واقعاً لذت بخش است. با این حال، طراحی داخلی و نمایشگر اطلاعات و کنترلی که در آن قرار دارند، کمی قدیمی است. شاسی‌ بلند لوکس اصلی با این قیمت شامل پنل‌ های ابزار دیجیتال، نور محیطی و جزئیات پیچیده‌ تری است که هیچکدام به عنوان بخشی از اصلی‌ ترین ویژگی‌های لندکروزر شمرده نمی‌شوند. اگر تنها به دنبال یک SUV لوکس بزرگ با قیمت 90000 دلار هستید، مدل 2021 کادیلاک اسکالید گزینه‌ی بسیار خوبی است.

با وجود داشتن مجموعه‌ ای مناسب از سیستم‌ های کمک راننده به عنوان بخشی از Toyota Safety Sense P، که شامل کروز کنترل تطبیقی و هشدار برخورد از جلو با ترمز اضطراری خودکار است، لندکروزر نسبت به بسیاری از مدل‌های دیگر تویوتا کمتر ارزش افزوده ارائه می‌دهد. بعضی از مدل‌ های دیگر به عنوان مثال، از طریق ویژگی‌ هایی مانند فرمان محوری، به راننده کمک بیشتری ارائه می‌دهند. شاسی‌ بلند‌های لوکس دیگر با این قیمت، مثل Escalade و BMW X7، سیستم‌های کمک راننده پیشرفته‌تری دارند.

در مورد فضای داخل کابین، لندکروزر به خوبی در ارائه فضای کارآمد عمل نمی‌کند. در حالی که ردیف دوم با پشتیبانی مناسب و کشویی‌های خمیده راحتی ارائه می‌دهد، اما فضای کافی برای خالی کردن وجود ندارد. بر اساس مشخصات تویوتا، فضای پای ردیف دوم کمتر از RAV4 است. همچنین، RAV4 از نظر فضای سر عقب نیز برتری دارد. اگرچه لندکروزر به طور قابل توجهی عریض‌ تر است، اما فضای بیشتری بین سرنشینان ایجاد می‌کند و دسترسی به جلو نیز آسان‌ تر است.

چه کسی باید لندکروز 2021 بخرد؟

تویوتا لندکروزر 2021 توانایی کشیدن 3674 کیلوگرم ویژگی‌ های فراتری در زمینه آفرود نسبت به شاسی‌ بلند‌های سایز کامل معمولی دارد. این ویژگی‌ها آن را به یک پیشنهاد منحصر به فرد برای افرادی تبدیل می‌کند که نیاز به یک وسیله نقلیه با تا 8 صندلی دارند. با وجود اندازه بزرگ آن، لندکروزر 2021 به عنوان جادارترین SUV شناخته نمی‌شود و از لوکسیته فاصله دارد، به خصوص با توجه به قیمت نزدیک به 90000 دلار آن. برخی از ممکن است به عنوان “SUV لوکس” با نام تویوتا نقدها داشته باشند، اما ثروت درون لندکروزر به طور مخفیانه قرار دارد و پیدا کردن آن دشوار است. همچنین انتظار می‌رود که گران‌ترین وسیله نقلیه در خط تولید یک برند دارای آخرین فناوری باشد، اما لندکروزر این توقع را برآورده نمی‌کند. با این حال، مانند تمامی خودروهای تویوتا، اعتبار قابل اعتمادی دارد. افرادی که به یک کامیون کشنده لوکس نیاز دارند، توسط مدل‌های فول‌ سایز لوکس مانند Ram 1500 Limited یا Ford F-150 Limited بیشتر جذب می‌شوند، اما این وسایل نقلیه از قابلیت‌های آفرود کمتری نسبت به لندکروزر برخوردارند.

گالری تصاویر

مشخصات فنی لندکروز ۲۰۲۱

مشخصهمقدار
نوع موتورV-8 با بنزین عادی
حجم موتور5.7 لیتر / 346 سی سی
اسب بخار (قدرت موتور)381 در 5600 دور در دقیقه
گشتاور401 در 3600 دور در دقیقه
سیستم خنک‌کننده موتوراتوماتیک
سیستم محرکچهار چرخ متحرک
حداکثر ظرفیت کشش مفصل3674 کیلوگرم
ظرفیت مخزن سوخت (تقریبی)24.6 گالن
نوع تعلیق جلودابل ویشبون (دوگانه پاشنه)
نوع تعلیق عقبمولتی‌لینک
نوع محور جلومستقل
نوع محور عقبمحور سخت

قیمت لندکروز 2021 در ایران

مدلقیمت دلاریقیمت به تومان 
Base$85,6654,283,250,000 تومان
Heritage Edition$87,9954,399,750,000 تومان
به اشتراک بگذارید:

administrator

جواد حمیدی هستم و چند سالی در حوزه ی وب فعالیت دارم و عاشق دادن اطلاعات مفید و جدید در زمینه های اینترنت و خودروها هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + نه =