1403-03-29 03:19
Search
Close this search box.
5/5 - (1 امتیاز)

برخلاف عجله دیگر خودروسازان در عرضه انبوه خودروهای برقی، تویوتا رویکردی محتاطانه‌تر را در پیش گرفته است. این شرکت با برداشتن گام‌های تدریجی به سمت خودروهای الکتریکی خالص، تمرکز خود را بر روی توسعه و عرضه خودروهای هیبریدی معطوف کرده است. آکیو تویودا، رئیس این غول خودروسازی ژاپنی، معتقد است که سهم بازار خودروهای برقی خالص هرگز از 30 درصد فراتر نخواهد رفت و آینده‌ای با آلایندگی صفر هنوز در هاله‌ای از ابهام است. با این حال، تویوتا در چند سال اخیر به تدریج خط تولید بدون موتور احتراق داخلی (ICE) خود را گسترش داده است و اخیراً عرضه پیکاپ تمام الکتریکی خود را برای سال 2025 تأیید کرده است.

تویوتا بالاخره تاریخ عرضه نسخه تمام الکتریکی هایلوکس، یکی از محبوب ترین پیکاپ های خود را، رسما اعلام کرد. هایلوکس Revo BEV که در اواخر سال 2022 به صورت نمونه اولیه معرفی شده بود، قرار است در اواخر سال 2025 به خط تولید برسد. این خبر را یکی از مدیران تویوتا در مصاحبه ای با رویترز فاش کرد. او در این مصاحبه گفت که هایلوکس Revo BEV در تایلند مونتاژ خواهد شد، جایی که پیکاپ ها بیش از 50 درصد از کل فروش خودرو را به خود اختصاص می دهند.

تولید تویوتا هایلوکس برقی

تویوتا در حال آماده شدن برای عرضه نسخه تمام الکتریکی وانت محبوب هایلوکس خود است. این خودرو که رقیب مستقیم ایسوزو D-Max الکتریکی خواهد بود، قرار است در سال ۲۰۲۵ به بازار عرضه شود. هایلوکس برقی در ابتدا برای بازار تایلند در نظر گرفته شده است، جایی که وانت‌ها سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص داده‌اند. با این حال، تویوتا در حال بررسی پتانسیل صادرات این خودرو به سایر بازارهای منطقه نیز است.

ادامه مطلب
جنسیس قصد دارد با ماگما وارد مسابقات Gran Turismo شود

مشخصات فنی دقیق هنوز منتشر نشده است، اما تویوتا قبلاً اعلام کرده بود که برد رانندگی “حدود 124 مایل” خواهد بود. این خودرو بر اساس مدل تک کابین هایلوکس با تنظیمات 4×2 و تخت بلند که در تایلند فروخته می‌شود، ساخته خواهد شد. یکی از چالش‌های اصلی در توسعه وانت‌های برقی، وزن باتری‌ها است. پراس گانش، معاون اجرایی تویوتا موتور آسیا، به رویترز گفت: “وزن یک نگرانی است. ما باید راه‌هایی برای کاهش وزن خودرو پیدا کنیم تا بتواند به همان اندازه مدل‌های بنزینی و دیزلی توانایی داشته باشد.”

هایلوکس برقی در راه بازار

با وجود اینکه برد 124 مایلی این کامیون برقی تویوتا از حد ایده‌آل پایین‌تر است، مخصوصاً با توجه به اینکه این کامیون برای حمل بارهای سنگین طراحی شده، باز هم می‌توان آن را نقطه عطفی در صنعت کامیون‌های برقی دانست. چالش اصلی در طراحی این نوع کامیون‌ها، یافتن تعادل بین استفاده از باتری‌های بزرگ برای افزایش برد و حفظ تناسب و کارایی کامیون است. باتری‌های بزرگ می‌توانند برد را به طور قابل توجهی افزایش دهند، اما فضای زیادی را اشغال می‌کنند و وزن کامیون را بالا می‌برند که این امر به نوبه خود بر مصرف انرژی و کارایی آن تاثیر منفی می‌گذارد.

داخل ماشین هایلوکس برقی

تویوتا هایلوکس Revo BEV که قرار است در اواخر سال 2025 عرضه شود، تنها نوآوری برقی این شرکت در بخش کامیون ها نیست. تویوتا در سال‌های اخیر به طور فزاینده‌ای به سمت برقی‌سازی روی آورده و کانسپت‌های مختلفی را در این زمینه معرفی کرده است. در اواخر سال 2021، تویوتا از یک پیکاپ شبیه تاکوما رونمایی کرد که نشان‌دهنده تمایل این شرکت برای ارائه نسخه‌های الکتریکی از مدل‌های محبوب خود بود. این روند در نمایشگاه تحرک ژاپن 2023 با معرفی کانسپت EPU، یک پیکاپ الکتریکی قدرتمند دیگر، ادامه یافت.

ادامه مطلب
مشخصات جدیدی که از تویوتا کمری 2025 به دستمان رسیده است + عکس

IMV-0 پیش از این در تایلند با موتورهای احتراقی عرضه شده بود. این کامیون کوچک با قیمت بسیار مناسب خود، کمی بیش از 13000 دلار، به گزینه ای جذاب برای خریداران در این کشور تبدیل شده بود.

بیشتر بخوانید: تویوتا هایلوکس روگ 2023

به اشتراک بگذارید:

administrator

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =