امروز : 1403/12/24
5/5 - (3 امتیاز)

معرفی کلی تویوتا کرولا 2024

تویوتا کرولا خودرویی نیست که به دنبال هیجان‌انگیز بودن یا شگفت‌ انگیز بودن باشد. این خودرو به جای جذابیت‌ های معمول در برخی رقبا، بیشتر بر روی ارائه تجربه‌ای ایمن و قابل‌اعتماد تمرکز دارد، به‌ویژه در سفرهای طولانی و دوردست. تویوتا کرولا 2024 به‌طور خاص برای ارائه عملکرد بی‌نظیر طراحی نشده است ، و قوی‌ترین موتور آن 169 اسب بخار توان دارد که در مقایسه با رقبای خود مانند هوندا سیویک ۲۰۲۳ و مزدا 3، کمی ضعیف‌تر به نظر می‌رسد. این موضوع باعث می‌شود که کرولا در مقایسه با آن‌ها مانند لاک‌پشتی باشد که دو خرگوش را دنبال می‌کند. تویوتا کرولا در دو مدل مختلف عرضه می‌شود: سدان چهار در و هاچ بک پنج در. نسخه سدان حتی با پیشرانه هیبریدی نیز ارائه می‌شود که مصرف سوخت آن بسیار بهینه و اقتصادی است.

تبلیغات

معرفی کلی تویوتا کرولا 2024

تغییرات تویوتا کرولا در سال 2024

در سال 2024، تویوتا کرولا با نسخه‌ای جدید و تیره‌ تر به نام Nightshade به بازار بازگشته است. این پکیج ظاهری بر روی نسخه SE پایه‌گذاری شده و ویژگی‌هایی نظیر چرخ‌های برنزی و نشان‌های تیره را به خودرو اضافه کرده است. همچنین، نسخه هاچ بک Nightshade دارای سقف مشکی و بال اسپرت با تهویه است که به جذابیت‌های ظاهری آن افزوده است.

تغییرات تویوتا کرولا در سال 2024

قدرت موتور و گیربکس کرولا 2024

موتور، گیربکس و عملکرد تویوتا کرولا 2024 از یک پیشرانه چهار سیلندر 2.0 لیتری با قدرت 169 اسب بخار بهره می‌برد که از طریق گیربکس اتوماتیک متغیر پیوسته (CVT)، نیرو را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. در حالی که تمام مدل‌های هاچ‌بک از این پیشرانه استفاده می‌کنند، نسخه سدان این خودرو نیز با یک گزینه هیبریدی عرضه می‌شود. نتایج آزمایشات روی مدل‌های کرولا SE هاچ‌بک و کرولا XSE سدان نشان داده که حتی قدرتمندترین نسخه این خودرو، شتاب چشمگیری ندارد. هرچند این خودروها در محیط شهری با آرامش حرکت می‌کنند و در بزرگراه‌ها نیز به خوبی پایدار هستند، اما شتاب‌گیری سریع با ایجاد صداهای ناهنجار از موتور، کمی از تجربه راحتی رانندگی می‌کاهد.

مطلب پیشنهادی
تویوتا سی اچ آر C-HR) ۲۰۲۲) + مشخصات فنی و قیمت

بررسی پیشنهادی کارمگز : تویوتا کرولا کراس 2023

در مورد مدل هیبریدی چهار چرخ محرک، آزمایش‌ها نشان دادند که این خودرو برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت به 9.0 ثانیه نیاز دارد، در حالی که آخرین نسخه هاچبک کرولا توانست این شتاب را در 8.3 ثانیه به ثبت برساند. هم نسخه سدان و هم هاچبک این خودروها از کیفیت سواری مطلوبی برخوردارند که بیشتر ناهمواری‌ های جاده را به خوبی جذب می‌کنند، به‌جز شدیدترین آنها. این خودروها همچنین به لطف کنترل بهبود یافته بدنه، چابکی بهتری نسبت به مدل‌های قبلی ارائه می‌دهند.

نسخه‌های SE و XSE به لطف سیستم تعلیق سفت‌تر و رینگ‌ های بزرگ‌تر 18 اینچی (در مقابل رینگ‌های 15 یا 16 اینچی در مدل‌های دیگر)، تجربه رانندگی متفاوت‌تری ارائه می‌دهند. اما در مقایسه با رقبایی مانند مزدا 3 و هوندا سیویک ، فرمان کرولا با وجود اینکه رضایت‌بخش است، به سطح ایده‌آل نمی‌رسد. همچنین در تست ترمز که شگفت‌ انگیز نبود، اما پدال‌های ترمز آن‌ با دقت و پاسخ‌ گویی مناسبی عمل می‌کند.

قدرت موتور و گیربکس کرولا 2024

مشخصات فنی کرولا مدل 2024

مشخصات فنی مقدار
حجم موتور پایه 2.0 لیتر
تعداد سیلندرها 4 سیلندر خطی
نوع موتور پایه بنزین
قدرت اسب بخار 169 اسب بخار @ 6600 دور در دقیقه
گشتاور 151 پوند-فوت @ 4400 دور در دقیقه
تعداد سوپاپ 16
زمان‌بندی سوپاپ متغیر
تزریق سوخت دوگانه استاندارد
نوع گیربکس اتوماتیک متغیر پیوسته
نوع دیفرانسیل دیفرانسیل جلو
طول 463.6 سانتی‌متر
عرض بدون آینه 178.1 سانتی‌متر
ارتفاع 143.5 سانتیمتر

مطلب پیشنهادی : مقایسه کرولا و لوین

مشخصات فنی کرولا مدل 2024

طراحی داخلی و امکانات کرولا 2024

در فضای داخلی تویوتا کرولا 2024، چه در مدل هاچ‌بک و چه در مدل سدان، طراحی ساده داشبورد با استفاده از مواد نرم و با کیفیت به چشم می‌خورد که حس راحتی و زیبایی را به سرنشینان منتقل می‌کند. اکثر نسخه‌های این خودرو به امکاناتی همچون ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای مجهز هستند و می‌توان با اضافه کردن نورپردازی داخلی، سیستم تهویه دوگانه و گرم‌ کن صندلی‌ های جلو، تجربه لوکس تری از این خودرو داشت. اگر بیشتر به جابه‌جایی سرنشینان در صندلی عقب نیاز دارید، سدان گزینه مناسبی است؛ زیرا فضای پای بیشتری نسبت به مدل هاچبک در اختیار قرار می‌دهد.

مطلب پیشنهادی
تویوتا کرولا کراس 2023 ، اس یو وی جدید ژاپنی + مشخصات و قیمت

داخل تویوتا کرولا 2024

کرولا هاچبک در حالت عادی 510 لیتر فضا در قسمت بار پشت صندلی‌ های عقب دارد، اما در تست عملی، تنها دو چمدان دستی در آن جا می‌گیرد. با این حال، با انتخاب گزینه بدون هزینه “فضای بار ارتقا یافته” که به جای لاستیک زاپاس یک کیت تعمیر لاستیک قرار داده می‌شود، فضای بار به 650 لیتر افزایش می‌یابد. مدل سدان نیز با وجود داشتن تنها 370 لیتر فضای بار، توانست در آزمایش‌ها هشت چمدان را در صندوق عقب جای دهد. هر دو مدل در مقایسه با برخی رقبای بزرگ‌تر فضای بار کمتری دارند، اما طراحی هوشمندانه شامل یک محفظه جلو در کنسول مرکزی و یک فضای کاربردی زیر دسته مرکزی باعث شده تا نیازهای روزمره به خوبی برطرف شود.

صندلی های داخل تویوتا کرولا 2024

امکانات و فناوری داخل تویوتا کرولا 2024

در بخش فناوری، هر نسخه از کرولا مجهز به سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه لمسی است که از Apple CarPlay و Android Auto پشتیبانی می‌کند و همچنین یک نقطه اتصال Wi-Fi مبتنی بر اشتراک دارد. برای نسخه‌های بالاتر، امکان شارژ بی‌سیم و سیستم صوتی پیشرفته JBL نیز در دسترس است. این ترکیب از امکانات و فضا، تویوتا کرولا 2024 را به یک گزینه محبوب و کارآمد برای مصرف‌کنندگان تبدیل کرده است.

قیمت جهانی نسخه های تویوتا کرولا 2024

قیمت جهانی نسخه های تویوتا کرولا 2024

مدل خودرو قیمت (دلار) قیمت (معادل به تومان)
LE سدان $23,185 1,391,100,000
Hybrid LE سدان $24,635 1,478,100,000
SE هاچبک $24,640 1,478,400,000
SE سدان $25,625 1,537,500,000
Hybrid SE $27,075 1,624,500,000
XSE هاچبک $27,940 1,676,400,000
XSE سدان $28,285 1,697,100,000
Hybrid XLE سدان $28,385 1,703,100,000

هاچ بک کرولا 2024

به اشتراک بگذارید:

administrator

جواد حمیدی هستم و چند سالی در حوزه ی وب فعالیت دارم و عاشق دادن اطلاعات مفید و جدید در زمینه های اینترنت و خودروها هستم.

5 نظرات

  • پژمان, 1403-08-01 @ 3:41 ب.ظ پاسخ

    من پارسال یه تویوتا کرولا ثبت نام کردم بعد از یکسال ماشینو بهم دادن اگه اون 2 میلیارد و خورده‌ای رو جای دیگه مثلا تو دلار و سکه سرمایه گذاری کرده بودم خیلی بیشتر سود میکردم الان اختلاف قیمت بازار با نمایندگی نهایت 200 تومنه پس اگه پولمو نگه داشته بودم کلی ازش در می‌آوردم اونوقت بدون این همه استرس و دردسر الان میرفتم از بازار میخریدم خیلی به نفعم بود، تازه من سال 1401 که پولمو وکالتی کردم بعدم ثبت نام اصلا شرایط مملکت اینطوری نبود بخدا فقط خودش میدونه اونهایی که الان ثبت نام میکنن تو چه شرایطی میتونن ماشینو تحویل بگیرن یا اصلا ماشینی وارد میشه که تحویل بگیرن، باز من دلم خوشه که ماشینمو تحویل گرفتم و یا الان با یه سود جزئی میفروشم یا نگه میدارم در آینده حتما قیمت‌ها سر به فلک میکشه ولی واقعا الان باید واسه ثبت نام و واریز وجه به حساب این شرکت‌ها تو این شرایط کمی حساب شده و از روی عقلانیت اقدام کرد چون اونی که مصرف کننده است داره میبینه اگر الان از بازار بخره همون قیمت نمایندگی در میاد یا اونی هم که میخواد سرمایه گذاری کنه باید نگران این باشه که نکنه وضعیت مملکت و ارز جوری بشه که ماشین به موقع وارد کشور نشه پس اگر همین الان بخره با این افزایش قیمت دلار چند ماهه دیگه گرونتر میفروشه ماهممون تجربه کردیم ماشینی رو تو این سالها خریدیم ازش استفاده کردیم ولی باز هم دوسه برابر فروختیم پس چیزی ارزون نمیشه

  • پارسا, 1403-08-01 @ 5:56 ب.ظ پاسخ

    این تویوتا لوین هست

    • جواد, 1403-08-01 @ 8:53 ب.ظ پاسخ

      تویوتا لوین هم کرولا هست ولی در چین ساخته میشه و ژاپنی نیست به همین دلیل اسم تویوتا لوین براش گذاشته شده

      • پارسا, 1403-08-02 @ 10:36 ب.ظ پاسخ

        ممنون

  • پارسا, 1403-08-02 @ 10:43 ب.ظ پاسخ

    اگه میشه کرولا عادی رو هم بزازید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *