5/5 - (1 امتیاز)

تویوتا کمری 2025 با معرفی یک مجموعه هیبریدی منحصر به فرد، تمام پیشرانه‌ های قبلی خود را به یک طراحی جدید و پیشرانه هیبریدی ترکیبی از یک موتور الکتریکی چهار سیلندره و دو خطی معرفی کرده است. نسل نهم تویوتا کمری، با تغییرات قابل توجه در پیشرانه، به‌طور انحصاری به صورت هیبریدی چهار سیلندر در دسترس قرار گرفته است، که نمایانگر گام مهمی به سوی الکتریفیکیشن و کارآیی بالاتر است. در این سیاق، موتور 3.5 لیتری V6 از خط تولید خارج شده و مدل اسپورت TRD در این دوره تولید حاضر نمی‌شود.

تویوتا، در طول چند دهه گذشته، گزینه‌های موتور V6 را در خط مدل کمری ارائه کرده بود، از جمله نسل سوم با موتور شش سیلندر که از سال 1988 وارد بازار ایالات متحده شد. این نسل مجهز به یک نیروگاه 2.5 لیتری با توان حدود 153 اسب بخار در حالی که پیشرانه پایه 2.0 لیتری چهار سیلندر تنها توانایی 114 اسب بخار داشت. از آن زمان، موتور V6 به‌عنوان یکی از ارکان اصلی خط تولید کمری شناخته می‌شد.

اما در سال 2025، این وضعیت با ارائه موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر هیبریدی تغییر کرده است. این پیشرانه هیبریدی با قدرت معادل 225 اسب بخار در چرخ‌های جلو یا 232 اسب بخار در حالت چهار چرخ متحرک، نشان از تغییر جهت به سمت الکتریفیکیشن و بهره‌وری بیشتر می‌دهد، حتی با کاهش قابل توجه توان نسبت به مدل‌های V6 اختصاصی.

2025-toyota-camry

وضعیت برای نسخه TRD نیز بر تمرکز بر عملکرد مشابه است. این نسخه به طور روشن در لیست مدل‌های سال 2025 حضور ندارد. نسخه TRD کمری بیشتر یک بسته آرایشی و هندلینگ بود تا یک مدل واقعی عملکرد، با ارائه‌ی سیستم تعلیق سفت‌تر و طراحی اسپرت، اما هیچ تغییری در پیشرانه نداشت. اگر به دنبال یک کمری با ظاهر کمی پست‌تر هستید، تریم XSE بهترین گزینه بین تریم‌های موجود می‌باشد. این نسخه به طور استاندارد با رنگ‌های دو رنگ و چرخ‌های 19 اینچی عرضه می‌شود. خریداران می‌توانند از بین طرح‌های دو رنگ با سقف فلزی سیاه نیمه شب و بدنه Ocean Gem، Wind Chill Pearl، Heavy Metal یا Supersonic Red انتخاب کنند.

در موردموتور  V6 که دیگر در دسترس نیست، یک پیشرانه دیگر در زرادخانه تویوتا وجود دارد که می تواند توان آن را افزایش دهد. وقتی و اگر زمان یک کمری سریعتر فرا برسد، تصور می کنیم که از پیشرانه هیبریدی مکس توربوشارژ Crown استفاده خواهد کرد. که ترکیبی از یک 4 سیلندر 2.4 لیتری توربوشارژ با یک موتور الکتریکی در محور عقب برای تولید 340 اسب بخار قدرت است. اگر این اتفاق بیفتد، شاید ما V6 را از دست ندهیم.

منبع : motor1.com

به اشتراک بگذارید:

administrator

جواد حمیدی هستم و چند سالی در حوزه ی وب فعالیت دارم و عاشق دادن اطلاعات مفید و جدید در زمینه های اینترنت و خودروها هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *