به این مطلب امتیاز دهید

در نمایشگاه خودروی فرانکفورت سال 2003، آئودی مفتخر به معرفی کانسپت Le Mans Quattro بود که سه سال بعد به نسل اول مدل R8 تبدیل شد. این خودرو اصلی با موتور 5.0 لیتری V10 توئین توربو عرضه شد، اما در نسخه‌ی تولیدی، مدل القایی اجباری به یک آسیاب 5.2 لیتری تنفس طبیعی با دور بالا جای داده شد. طراحی V10 به‌عنوان ویژگی اصلی حفظ شد و GT RWD کمی بیش از یک سال پیش به بازار عرضه شد.

آئودی R8

نباید فراموش کرد که Four Rings در نسخه نخست R8 از موتور 4.2 لیتری V8 کوچکتر استفاده می‌کرد و هر دو مدل دارای جعبه دنده دستی بودند. اما در نسل دوم که در نمایشگاه خودروی ژنو 2015 معرفی شد، خودرو فقط به یک V10 بدون پدال کلاچ تنظیم شد. ویدیویی جدید به نام “آخرین دور” مجموعه‌ای از نسخه‌های R8 را نمایش می‌دهد که در طول سال‌ها عرضه شده‌اند. طرفداران این خودرو دعوت شده‌اند تا با انتخاب مکان و روش فیلمبرداری خودروها، همچنین ارائه نظراتشان درباره خط داستانی و موسیقی متن، در این ویدیو شرکت کنند.

آئودی R8 از نمای پشت

نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2003 میزبان معرفی آئودی کانسپت Le Mans Quattro بود، که در نهایت پس از سه سال به نسل اول محبوب R8 تبدیل شد. این خودرو اصلی با موتور 5.0 لیتری V10 توئین توربو ارائه شد، اما نسل بعدی R8 انحرافی انجام داد و از القایی اجباری دست کشید تا یک آسیاب 5.2 لیتری تنفس طبیعی با دور بالا را به عنوان گزینه ارائه کند. با این تغییرات، فرمول V10 حفظ شد و مدل GT RWD کمی بیش از یک سال پیش به بازار عرضه شد.

آئودی R8 از نمای بالا

باید به یاد داشت که نسل اول R8 از موتور 4.2 لیتری V8 کمترین استفاده را می‌کرد و هر دو نسخه پیشرانه دارای جعبه دنده دستی بودند. با رسیدن به نمایشگاه خودروی ژنو 2015، خودروی نسل دوم تنها با یک موتور V10 بدون پدال کلاچ ارائه شد. ویدیویی احساسی با عنوان “آخرین دور” به تماشاگران نشان می‌دهد که چگونه نسخه‌های مختلف R8 در طول سال‌ها تکامل یافته‌اند. به علاقه‌مندان اینگولشتات توصیه شده است که با انتخاب مکان و نحوه فیلمبرداری خودروها، همچنین اعلام نظر درباره خط داستانی و موسیقی متن، در ایجاد این ویدیو مشارکت کنند.

آئودی R8 از نمای لاستیک ها

در نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2003، آئودی مدل کانسپت Le Mans Quattro را به عنوان پیشوند نسل اول R8 معرفی کرد. پس از سه سال، R8 به بازار آمد و از موتور 5.0 لیتری V10 توئین توربو بهره می‌برد. در نسل بعدی، القایی اجباری به یک آسیاب 5.2 لیتری تنفس طبیعی جای داد و مدل GT RWD نیز به بازار عرضه شد.

نسل اول R8 با موتور 4.2 لیتری V8 و جعبه دنده دستی عرضه می‌شد، اما در نسل دوم، مدل‌ها فقط با موتور V10 بدون پدال کلاچ ارائه شدند. ویدیوی «آخرین دور» مجموعه‌ای از نسخه‌های گوناگون R8 را به تصویر می‌کشد، که طرفداران این خودروها دعوت به مشارکت در انتخاب مکان، فیلمبرداری، و نظرات در مورد داستان و موسیقی آن کرده‌اند.

آئودی R8 از نمای داخل

یکی از نسخه‌های منحصر به فرد R8، مدل V12 TDI بود که با موتور دوازده سیلندر دیزلی و توربو دوقلو 6.0 لیتری، توان 500 اسب بخار و گشتاور 737 پوند-فوت داشت. این خودرو در 4.2 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسید و حداکثر سرعت بیش از 186 مایل در ساعت داشت.

در آینده، با بازنشسته شدن موتور V10 از خط تولید، آئودی برنامه‌ریزی می‌کند که R8 نسل سوم را معرفی کند. این ممکن است به تغییر پذیری پلتفرم سیستم‌های مقیاس‌پذیر (SSP) گروه فولکس‌واگن و یک پیشرانه الکتریکی کاملاً الکتریکی منتقل شود.

آئودی R8 از نمای کنار

در مقابل، لامبورگینی نیز برنامه‌ریزی دارد که هوراکان را با یک موتور احتراقی و پیشرانه هیبریدی با موتور V8 توربو دوقلو جایگزین کند. این خودرو از یک موتور الکتریکی و گیربکس اتوماتیک هشت سرعته دوکلاچه بهره خواهد برد. این تغییرات نشان می‌دهد که صنعت خودرو به سمت تکنولوژی‌های پایدارتر و پیشرفته حرکت می‌کند.

آئودی R8 از نمای لوگو

با این وجود، R8 از این مسیر منحرف می‌شود و به‌طور مستقیم به یک خودروی الکتریکی کاملاً بدون اتصال می‌پیوندد. این تصمیم نشان‌دهنده تمایل لامبورگینی به انفرادیت و اختصاص منابع مالی بیشتر به این برند است.

به اشتراک بگذارید:

administrator

بامداد هستم و خیلی از خبرهای روز تکنولوژی در خودروها لذت می برم و همیشه براتون اینجا اونها رو مینویسم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × سه =