1403-03-22 15:13
Search
Close this search box.
5/5 - (1 امتیاز)

قیمت خودرو تحت تأثیر عوامل متعددی قرار می‌گیرد. این عوامل می تواند داخلی و خارجی باشد. عوامل داخلی شامل مواردی مانند کیفیت و ویژگی‌های خودرو، هزینه تولید، هزینه تبلیغات، سطح تقاضا و عرضه در بازار و هزینه‌های مرتبط با توزیع و فروش خودرو است. عوامل خارجی شامل مواردی مانند نرخ ارز، قیمت سوخت، تغییرات قوانین و مقررات، تحریم‌های بین‌المللی و شرایط اقتصادی کشورهای تولیدکننده و صادرکننده خودروها هستند.

کارشناس صنعت خودرو گفت: خودرویی که در چین حتی با احتساب نرخ دلار آزاد حدود ۵۰۰ میلیون تومان قیمت دارد در کشور ما ۱.۵ میلیارد تومان از سوی مونتاژکاران به فروش می‌رسد.

حسن کریمی سنجری افزود: خودرو‌های مونتاژی با حاشیه سود بالا عرضه می‌شوند و قیمت تعیین شده برای این خودور‌ها ۲ تا ۲ و نیم برابر قیمت محصول آماده در کشور چین است.

وی ادامه داد: نرخ بهره وری در شرکت‌های مونتاژکار بسیار پایین‌تر از شرکت‌های دولتی است و بهره وری منابع انسانی و مالی در مونتاژکاران قابل قبول نیست. از طرفی همین شرکت‌ها مدعی هستند تا در واگذاری خودروسازان دولتی بتوانند شرکت‌های دولتی را تصاحب کنند.

کریمی سنجری افزود: علاوه بر سود کلان، سوء مدیریت در شرکت‌های مونتاژی نیز بر قیمت اثر گذاشته و باعث شده تا هزینه‌های خودرو‌های مونتاژی افزایش یابد و این هزینه‌ها از جیب مردم تامین شود. از طرفی برای خودرو‌های مونتاژی یک بازار بی رقیب ایجاد شده که ناشی از تورم، تحریم و وارد نشدن خودرو به میزان نیاز است.

ادامه مطلب
۸۷۰ هزار خودروی فورد خراب دارای نقص فنی در آمریکا مشاهده شد!
به اشتراک بگذارید:

administrator

جواد حمیدی هستم و چند سالی در حوزه ی وب فعالیت دارم و عاشق دادن اطلاعات مفید و جدید در زمینه های اینترنت و خودروها هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + شش =