تنها چند روز پیش، در نمایشگاه خودروی لسآنجلس 2023، کیا بهروزرسانیهای جدیدی را در مدل سورنتو معرفی کرد. این بهروزرسانی شامل بازطراحی کامل برای مدل سال 2021 است، که باعث بهبود کیفیت زندگی و تجربه حمل و نقل خانوادگی بلند مدت میشود.
مختلاف از بسیاری از نمایشگاههای اخیر، بهروزرسانی در سورنتو 2024 نه تنها به بازخوانی موارد ارزان قیمت ختم نمیشود، بلکه تغییرات قابل توجهی در طراحی و بستهبندی نیز اعمال شده است. هرچند نسبتها و شکل کلی گلخانه حفظ شدهاند، اما سورنتو 2024 با یک جلوپنجره بزرگتر و چراغهای جلویی عمودی، جلوهای جدید به خود یافته است. این تغییرات با خطوط بالا و “شانههای عقب”، خودرو را بلندتر و قائمتر به نظر میآورد.
در داخل نیز، بهروزرسانیهای گستردهای صورت گرفته است. کنترلهای سرگرمی اطلاعاتی به مرکز منتقل شده و فضا آزادتر شده است. نوعی از بازسازی داخلی با جابجایی دریچههای مرکزی و ایجاد فضای بیشتر برای دکمههای اطلاعات سرگرمی انجام شده است. کیا تغییرات را در صفحه نمایش با یک طرح پانوراما نامگذاری کرده و افزایش اندازه آن به 12.3 اینچ در مدلهای بارگذاری شده را اعلام کرده است.
بهطور کلی، بهروزرسانیهای انجام شده در کیا سورنتو 2024 نشاندهنده تلاش برای حفظ جا در بازار سه ردیفه و ارائه تجربه بهبودیافته برای خریداران است.
یک دوره جدید از بهروزرسانیهای برجسته برای ویژگیهای داخلی به مدل 2024 کیا سورنتو افزوده شده است. یکی از این بهروزرسانیها، واحد اطلاعات سرگرمی جدید است که از EV9 الهام گرفته شده و از سال 2024، اندروید اتو بیسیم و اپل کارپلی در تمام مدلهای کیا سورنتو در دسترس قرار خواهند گرفت. این به معنای ارتقاء نوعی از تجربه رانندگی و اتصال به دنیای دیجیتالی است.
قبل از این بهروزرسانی، تنها مدلهای فانتزی بدون صفحهنمایش لمسی، امکان یکپارچهسازی تلفن هوشمند بیسیم را ارائه میدادند ولی حالا با تریمهای بالاتر، امکان اتصال گوشی به صورت بیسیم وجود دارد. این بهبودها نه تنها نظم را به سیستم اطلاعاتی اضافه کرده، بلکه تجربه کاربری را نیز بهبود بخشیده است.
علاوه بر این، مدل سال 2024 ارائه دهنده وارد کردن تریم آفرود (ish) X-Pro به خط تولید سورنتو خواهد بود. این بسته بر پایه دیفرانسیل قفل مرکزی X-Line با چرخهای 17 اینچی و لاستیکهای BF Goodrich ساخته شده و توانایی کشیدن تا 4000 پوند وزن را دارد، که از مدل 2023 بیشتر است.
از نظر پیشرانهها، به نظر میرسد که تغییرات چندانی نکردهاند. با این حال، برای مدلهای بنزینی، پیشرانه 2.5 لیتری چهار خطی با 191 اسب بخار قدرت و 181 پوند فوت گشتاور باقی مانده و همچنان از موتور هشت سرعته اتوماتیک و دیفرانسیل جلو بهره میبرد. در ادامه، موتور توربوشارژر I4 2.5 لیتری با 281 اسب بخار و 311 پوند فوت گشتاور به یک جعبه دنده هشت سرعته دوکلاچه متصل میشود.
همچنین، اطلاعات بیشتر در مورد مدلهای هیبریدی و پلاگین که در مرحله بهروزرسانی هستند، برای سال 2025 در انتظار اعلام میماند. با اطلاعات دقیقتری که به زودی در دسترس خواهد بود، منتظر این اکتشافات در سال آینده باشید.
برای اطلاع از جدیدترین اخبار تکنولوژی خودرو به سایت کار مگز سری بزنید.