فهرست محتوا
Toggleبررسی مازراتی گرنتوریسمو 2025
مازراتی گرنتوریسمو 2025 یک کوپه لوکس، قدرتمند و گرانقیمت است که نماد بازگشت این برند ایتالیایی به ریشههای اسپرت خود به شمار میآید. پس از چند سال غیبت، نسل جدید گرنتوریسمو ابتدا در سال 2024 معرفی شد و حالا در مدل 2025 بدون تغییرات چشمگیر به بازار بازمیگردد.
این خودرو در کلاس کوپههای گرند تورینگ جای میگیرد؛ خودرویی که بهخوبی بین راحتی سفرهای طولانی و عملکرد اسپرت توازن برقرار میکند. طراحی بیرونی آن ترکیبی از اصالت ایتالیایی و زبان طراحی مدرن مازراتی است و کابین آن با متریال باکیفیت و تجهیزات لوکس تزئین شده است. فضای داخلی شامل چهار صندلی (با دو صندلی عقب کوچک) بوده و با تمرکز بر راحتی راننده و سرنشین جلو طراحی شده است.
بررسی پیشنهادی : مازراتی گیبلی 2024
در زیر کاپوت، مازراتی از نسخهای تعدیلشده از پیشرانه V6 توئینتوربوی Nettuno استفاده کرده که پیشتر در مدل سوپراسپرت MC20 نیز بهکار رفته است. این موتور در نسخه Trofeo توانایی تولید 542 اسب بخار قدرت و 650 نیوتنمتر گشتاور را دارد. نیرو از طریق گیربکس 8 سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ منتقل میشود که موجب چسبندگی بالا و شتابگیری مطمئن در شرایط مختلف رانندگی میشود. شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت این نسخه تنها حدود 3.5 ثانیه اعلام شده است.
برای خریدارانی که به دنبال رانندگی با صدای باد و آسمان باز هستند، نسخه کانورتیبل این خودرو با نام گرنکابریو 2025 نیز عرضه شده است. علاوه بر این، هر دو مدل کوپه و کانورتیبل در نسخه تمام الکتریکی با نام فولگوره (Folgore) نیز در دسترس قرار دارند.
تغییرات جدید برای مدل 2025
نسخه 2025 گرنتوریسمو نسبت به مدل 2024 تغییری عمده در ظاهر، پیشرانه یا فناوریها نداشته است. این موضوع به این دلیل است که نسل جدید این خودرو بهتازگی بازطراحی شده و مازراتی ترجیح داده تا در سال دوم تولید، تغییراتی جزئی یا نمادین اعمال نکند. با این حال، ممکن است در برخی بازارها، تریمها یا امکانات رفاهی خاصی بهروزرسانی شده باشند.
بررسی فنی مازراتی گرن توریسمو ۲۰۲۵
مازراتی گرنتوریسمو ۲۰۲۵ با بهرهگیری از فناوریهای پیشرفته، ترکیبی از عملکرد هیجانانگیز و راحتی در رانندگی روزمره را ارائه میدهد. مدلهای بنزینی این خودرو از نسخهای تعدیلشده از موتور شش سیلندر خورجینی توئینتوربوی مدل اسپرت MC20 بهره میبرند. این موتور با طراحی احتراق دوگانهٔ خاص خود که الهامگرفته از مسابقات فرمول یک است، صدایی خاص و شخصیتی پویا دارد.
مدل پایهٔ «مودنا» توان تولید ۴۸۳ اسب بخار را دارد و مدل قدرتمندتر «تروفئو» خروجی را به ۵۴۲ اسب بخار افزایش میدهد. هر دو نسخه به صورت استاندارد با گیربکس ۸ سرعتهٔ اتوماتیک ساخت ZF و سیستم چهارچرخ محرک عرضه میشوند. گیربکس دستی برای هیچیک از مدلها ارائه نشده است.
در سوی دیگر، نسخهٔ تمام الکتریکی گرنتوریسمو با نام «فولگور» معرفی شده که از سه موتور الکتریکی بهره میبرد. این مدل با قدرت ۸۱۸ اسب بخار، قدرتمندترین نسخهٔ گرنتوریسمو محسوب میشود و شتابگیری آن در سطح ابرخودروها قرار دارد.
بررسی پیشنهادی : مازراتی گرن توریسمو 2024
سواری گرنتوریسمو نیز به لطف سیستم تعلیق بادی تطبیقی، بسیار متعادل و منعطف است. در حالت رانندگی Comfort، سیستم تعلیق به خوبی ضربات مسیر را جذب میکند و تجربهای نرم و آرام را ارائه میدهد. در حالت Corsa، شخصیت خودرو کاملاً تغییر میکند: تعلیق سفتتر میشود، فرمان سنگینتر واکنش میدهد و صدای بمتر اگزوز از لولهها به بیرون منتقل میشود. با این حال، حالت GT به عنوان یک تنظیم بینابینی، در بسیاری از شرایط شهری و جادهای انتخابی ایدهآل به شمار میآید.
اگرچه تنظیمات شاسی بسیار دقیق و مهندسیشدهاند، عملکرد ترمزها در تست اولیه میتوانست بهتر باشد. در نمونهٔ آزمایششده، پاسخ اولیهٔ پدال ترمز چندان واضح نبود. با این حال، عملکرد ترمز از نظر عددی رضایتبخش بود و خودرو توانست در تست توقف، از سرعت ۱۱۲ کیلومتر در ساعت در فاصلهٔ ۴۵ متر متوقف شود.
جدول مشخصات فنی مازراتی گرنتوریسمو ۲۰۲۵
مشخصات فنی | گرنتوریسمو مودنا (بنزینی) | گرنتوریسمو تروفئو (بنزینی) | گرنتوریسمو فولگور (الکتریکی) |
---|---|---|---|
نوع موتور | ۳.۰ لیتری V6 توئین توربو | ۳.۰ لیتری V6 توئین توربو | سه موتور الکتریکی |
قدرت | ۴۸۳ اسب بخار | ۵۴۲ اسب بخار | ۸۱۸ اسب بخار |
گشتاور | حدود ۶۰۰ نیوتنمتر | حدود ۶۵۰ نیوتنمتر | بیش از ۱۳۵۰ نیوتنمتر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک | تکسرعته (الکتریکی) |
نوع انتقال نیرو | چهارچرخ محرک | چهارچرخ محرک | چهارچرخ محرک (AWD) |
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت | حدود ۳.۹ ثانیه | حدود ۳.۵ ثانیه | حدود ۲.۷ ثانیه |
حداکثر سرعت | حدود ۲۸۵ کیلومتر بر ساعت | حدود ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت | حدود ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت |
ظرفیت باتری (فولگور) | – | – | ۹۲.۵ کیلوواتساعت |
برد تقریبی (فولگور) | – | – | حدود ۷۵۰ کیلومتر |
نوع تعلیق | تعلیق بادی تطبیقی | تعلیق بادی تطبیقی | تعلیق بادی تطبیقی |
سیستم ترمز | دیسکی با خنککننده | دیسکی با خنککننده | دیسکی با خنککننده |
فاصله توقف از سرعت ۱۱۲ km/h | ۴۵ متر | ۴۵ متر | کمتر از ۴۵ متر (تخمینی) |
طراحی داخلی گرنتوریسمو 2025
مازراتی گرنتوریسمو 2025 با طراحی داخلی کاملاً لوکس، فضایی را ارائه میدهد که بین سنت ایتالیایی و تکنولوژی مدرن تعادل برقرار کرده است. کابین با متریالهای درجه یک از جمله چرم ناپا، دوختهای دقیق دستدوز و تریم فیبر کربن یا چوب طبیعی تزئین شده است. طراحی داشبورد به صورت لایهای انجام شده و دو نمایشگر بزرگ در مرکز آن قرار گرفتهاند که ظاهری مدرن و فناوریمحور به فضای داخلی میدهند. فرم صندلیها ارگونومیک و اسپرت است و ضمن ارائه پشتیبانی مناسب در پیچها، راحتی بالایی را در مسافتهای طولانی تضمین میکند.
گرنتوریسمو یک کوپه دو در با آرایش چهار نفره به سبک «دو به علاوه دو» است؛ به این معنا که صندلیهای عقب بیشتر برای کودکان یا وسایل کوچک مناسب هستند. نسبت به نسل قبلی، فضای پا و سر در عقب کمی افزایش یافته اما همچنان محدود باقی مانده است. صندوق عقب گرنتوریسمو حجمی در حدود 310 لیتر دارد که برای حمل چمدانهای یک سفر کوتاه یا چند کیف ورزشی کافی به نظر میرسد.
امکانات و فناوریهای داخلی
- نمایشگر اصلی 12.3 اینچی لمسی با سیستم اطلاعات سرگرمی جدید مبتنی بر پلتفرم گوگل
- نمایشگر دوم 8.8 اینچی در بخش پایینی داشبورد برای کنترل تهویه مطبوع، چراغها و صدای سیستم صوتی
- سیستم صوتی حرفهای Sonus Faber با 19 بلندگو و صدای سهبعدی
- پشتیبانی بیسیم از Apple CarPlay و Android Auto
- هدآپ دیسپلی (صفحه نمایش اطلاعات رانندگی روی شیشه جلو)
- پنل دیجیتال پشت فرمان با نمایشگر تمامگرافیکی
- صندلیهای جلو برقی با حافظه و گرمکن و تهویه
- نورپردازی داخلی چندرنگ با قابلیت شخصیسازی
- سیستم تهویه مطبوع دو یا سهمنطقهای با فیلتر تصفیه هوا
- پورتهای USB-C و شارژر بیسیم برای گوشی همراه
- تریم داخلی قابل انتخاب از میان چرم، آلکانترا، فیبر کربن یا چوب طبیعی
- استارت دکمهای و ورود بدون کلید
- آینههای الکترکرومیک و جمعشونده برقی
لیست قیمت مازراتی گرن توریسمو 2025
مدل | قیمت به دلار | قیمت معادل به تومان |
---|---|---|
Modena | 159,495 دلار | حدود 14 میلیارد و 355 میلیون تومان |
Trofeo | 191,495 دلار | حدود 17 میلیارد و 234 میلیون تومان |