1403-03-29 02:24
Search
Close this search box.
3/5 - (2 امتیاز)

برای چندین سال، دو تا از برجسته‌ترین خودروهای اسپرت به رقابت با یکدیگر، طوری که هر دو همزمان تولید می‌شدند و فاصله کمی از یکدیگر داشتند. یکی از آن‌ها فراری F40 بود که از سال ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۲ در مارانلو ساخته شد، و دیگری بوگاتی EB110 که از سال ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۵ در کامپوگالیانو تولید می‌شد. این دو خودروی فوق‌العاده در یک مسابقه حرفه‌ای به چالش کشیده شدند.

تنها ۱۳۹ دستگاه از بوگاتی EB110 ساخته شد که این امر آن را به یک خودروی بسیار منحصر به فرد تبدیل کرده است، در حالی که تعداد ۱۳۱۱ دستگاه از فراری F40 تولید شده که این اختلاف نمایانگر انحصاری بودن بوگاتی EB110 است. حالا این دو در یک مسابقه شبه درگ دوئل قرار گرفته‌اند.

تیم Carwow به فرصت دست یافت که این دو اسپرت خارق‌العاده را در یک آزمایش تسارع تا یک چهارم مایل به چالش بکشد. با توجه به ارزش بالای این دو خودرو، رانندگان با احتیاط بالایی رانندگی کرده‌اند و موتورها را به حداکثر نرساندند. با وجود این احتیاط، اتفاقات غیرمنتظره‌ای در ابتدای مسابقه به وقوع پیوست.

رقابت بین بوگاتی EB110 و فراری F40

بوگاتی EB110 با اختلافی بزرگتر بهتر از F40 شروع به حرکت کرد، اما به ناگهان صداهای عجیبی از آن برخاست. به نظر می‌رسد که مشکلی در سیستم محرک جلو به وجود آمده و باعث کندی اتفاقی در حین مسابقه شده است. این وضعیت برای EB110 مشکل‌ساز شد و باعث کناره‌گیری از مسابقه شد. پس از این حادثه، یک مسابقه دیگر با حضور دوج وایپر در برابر F40 شکل گرفت.

ادامه مطلب
اولین تصاویر از فیس لیفت گلف قدیمی منتشر شد

وایپر که در سال ۱۹۹۱ تولید شده بود و یک سال پیش از شروع تولید سری، با موتور V10 خود به مقابله با F40 با موتور V8 دو توربو ایستاد. موتور عظیم ۸ لیتری وایپر در آن زمان دارای ۴۰۰ اسب بخار قدرت بود که باعث ایجاد تفاوت قابل توجهی در مقایسه با F40 شد که ۸۰ اسب بخار کمتری داشت. هرچند وزن وایپر بیشتر بود، اما به نظر کلیه مخالفت‌ها، دوج به راحتی بر F40 پیشی گرفت.

نمای پشت بوگاتی EB110 و فراری F40

به طور کلی، از واضح است که F40 با شروعی قوی‌تر، از نظر ایمنی مکانیکی بهتری داشت تا از وقوع مشکلاتی مانند EB110 جلوگیری کند. در مسابقه حرکتی تا یک چهارم مایل، هر دو خودروی سوپراسپرت نشان دادند که همچنان هیجان ارتقاع دارد، اما در نهایت F40 به عنوان پیروز از این مسابقه خارق‌العاده خارج شد.

به اشتراک بگذارید:

subscriber

بامداد هستم و خیلی از خبرهای روز تکنولوژی در خودروها لذت می برم و همیشه براتون اینجا اونها رو مینویسم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =