به این مطلب امتیاز دهید

با توجه به مشکلات و تحریم هایی که در حال حاضر در کشور وجود دارد، آئودی قادر به حضور رسمی در بازار ایران نمی باشد. بنابراین، خودروهای آئودی که وارد میشوند، توسط شرکت FAW چین ساخته شده‌اند و مشابه حالتی است که در مورد ورود خودروی فولکس‌واگن ID.۴ به ایران رخ داده است.

واردات خودروها به بازار خودرو کشورها تأثیر قابل توجهی دارد. این تأثیرات می‌توانند مثبت یا منفی باشند. از یک سو، واردات خودروها می‌تواند باعث افزایش رقابت در بازار شود و قیمت خودروها را کاهش دهد. این موضوع می‌تواند برای مصرف‌کنندگان مزیت باشد و باعث افزایش تقاضا برای خودروهای داخلی شود. از سوی دیگر، واردات خودروها می‌تواند باعث کاهش تولید خودروهای داخلی شود و در نتیجه باعث افزایش بیکاری در صنعت خودروسازی شود.

طبق آیین‌نامه جدید واردات خودرو، خودروهای برقی تا سقف قیمتی ۴۰ هزار یورو، اجازه ورود به بازار ایران را دارند. با توجه به این موضوع، نادین خودرو قصد دارد تا آئودی Q۴ E-Tron را وارد ایران کند. البته باید منتظر ماند و دید که این خودرو هم در کنار مرسدس بنز و بی ام و های وارداتی، مخصوص جانبازان خواهد بود یا خیر.

با توجه به مشکلات و تحریم‌های حاکم بر کشور، آئودی نمی‌تواند به صورت رسمی در بازار ایران حضور داشته باشد. بنابراین، این آئودی وارداتی، ساخت شرکت FAW چین بوده و مشابه همان چیزی است که درباره ورود فولکس‌واگن ID.۴ به ایران رخ داده بود.

آئودی Q۴ E-Tron با دو نسخه ۴۰ و ۵۰ و در سه تیپ وارد ایران می شود. نسخه پایه ۴۰، دارای یک موتور برقی در عقب است که ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۳۱۰ نیوتون متر گشتاور تولید می کند.

قوی ترین نسخه یعنی ۵۰، از دو موتور الکتریکی با مجموع خروجی ۳۱۳ اسب بخار قدرت و ۴۷۲ نیوتون متر گشتاور استفاده می کند. شتاب این نسخه ۶.۸ ثانیه اعلام شده است.

هر دو نسخه ۴۰ و ۵۰ از باتری ۸۴ کیلووات ساعتی فاو استفاده میکنند که میزان برد پس از هر بار شارژ در نسخه ۴۰، ۶۰۵ کیلومتر و در نسخه ۵۰، ۵۶۰ کیلومتر است. باتری های این خودرو را می توان در کمتر از ۴۰ دقیقه به ۸۰ درصد رساند.

همانطور که در بالا هم گفته شده، به دلیل وجود مشکلات و تحریم های موجود در کشور، آئودی به صورت رسمی قادر به فعالیت در بازار ایران نمیباشد. این واقعیت باعث میشود که خودروهای آئودی وارداتی به کشور وارد شوند. در حقیقت، آئودی هایی که در ایران مشاهده میشوند، اغلب از طریق شرکت ها و فروشندگان خودروهای مستقل وارد میشوند. این خودروها معمولاً از منابع خارجی، مانند شرکت های تجارت خارجی و دلالان ماشین، به ایران وارد میشوند. این مدل های آئودی وارداتی تحت نام تجاری آئودی به فروش میرسند، اما تحت مجوز و نظارت شرکت های دیگری قرار دارند و به طور مستقیم توسط شرکت آئودی تولید نمیشوند.

خودروهای آئودی وارداتی در ایران معمولاً قیمت بالایی دارند. این امر به علت مجموعه ای از عوامل است که شامل شرایط بازار، نرخ ارز، مالیات و عوارض و هزینه های وارداتی است. همچنین، وجود تقاضای بالا برای خودروهای آئودی و کمترین تأمین آنها نیز می‌تواند به افزایش قیمت آنها در بازار ایران منجر شود. علاوه بر این، هزینه های نگهداری، تعمیر و خدمات پس از فروش نیز ممکن است در قیمت نهایی خودروهای آئودی وارداتی تأثیرگذار باشند. لازم به ذکر است که قیمت خودروهای وارداتی در ایران ممکن است با تغییرات نرخ ارز و شرایط بازار تغییر کند.

 

منبع: خبرآنلاین

اخبار روز خودرو را در کار مگز دنبال نمایید.

به اشتراک بگذارید:

administrator

پرنیان هستم و اینجا قراره با قلم خودم دنیای خودروهارو به کلمات تبدیل کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − یک =