به این مطلب امتیاز دهید

پورشه، در روز جمعه، نسل جدید سدان پانامرا 2024 خود را به جهان معرفی کرد. این مدل جدید با تغییرات بسیاری، شامل طراحی سبک‌تر، موتورهای قدرتمندتر، و بهبودهای در زمینه هندلینگ، وارد عرصه به‌روز شده‌ی خود می‌شود.

پورشه پانامرا 2024 جدید

قدرت بیشتر:
پانامرا 2024 انواع مختلف پیشرانه‌ها را ارائه می‌دهد، از جمله مدل توربو E-Hybrid با چهار پیشرانه مختلف. این خودرو با دارا بودن موتور 4.0 لیتری V8 با دو توربوشارژ با اصلاحات، و یک موتور الکتریکی با باتری 25.9 کیلووات ساعتی، قدرت کلی 670 اسب بخار و 685 پوند-فوت گشتاور دارد. این ترکیب توانایی انتقال نیرو از طریق گیربکس PDK هشت سرعته به تمام چهار چرخ را فراهم می‌کند و در زمان کوتاهی حدود 3.0 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت برسد و به حداکثر سرعت 195 مایل در ساعت دست یابد.

مدل‌های پانامرا و پانامرا 4 از یک موتور V6 توربوشارژ 2.9 لیتری نیز بهره‌مند هستند. این موتور به تولید 348 اسب بخار و 368 پوند-فوت گشتاور می‌پردازد، که به ترتیب 23 اسب بخار و 37 پوند-فوت نسبت به نسل قبل افزایش یافته است. مدل معمولی می‌تواند در 5.0 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت برسد و به حداکثر سرعت 169 مایل در ساعت دست پیدا کند. پانامرا 4 با چهار چرخ متحرک نیز در 4.7 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت برسد و سرعت 168 مایل در ساعت را تجربه کند.

پورشه پانامرا 2024 جدید از نمای لوگو پورشه

سوار بر روی هوا:
پانامرا به طور استاندارد با سیستم تعلیق هوایی دو محفظه‌ای و دو سوپاپ با مدیریت تعلیق فعال پورشه تجهیز شده است. این سیستم کنترل فشرده‌سازی و بازگشت دمپر را جدا می‌کند تا رانندگی را بیشتر لذت‌بخش کند. اختیاری بودن سیستم اکتیو راید برای مدل‌های E-Hybrid امکان اصلاح بدنه خودرو را فراهم می‌کند و حرکات حرکتی و چرخشی را بهتر کنترل می‌کند. این امکان به پانامرا اجازه می‌دهد که مانند یک موتورسیکلت به پیچ‌ها خم شود. همچنین، اختیاری بودن فرمان محور عقب نیز از جمله ویژگی‌های این مدل می‌باشد.

پورشه پانامرا 2024 جدید از نمای پشت

طراحی نوین:
پانامرا نسل سوم به شدت به مدل قبلی شبیه است، اما تغییرات چشمگیری در آن به چشم می‌خورد. این خودرو حالا دارای یک ورودی هوای اضافی در بالای پلاک جلو است که برای خنک کردن خط انتقال نیرو خود به آن نیاز دارد. خطوط پنجره نیز بازسازی شده‌اند، در حالی که چراغ‌های جلو LED ماتریکس اکنون به عنوان یک ویژگی استاندارد شناخته می‌شوند.

در داخل، پانامرا یک کنسول میانی اصلاح شده دارد که انتخابگر دنده را به سمت راست فرمان و روی داشبورد حرکت می‌دهد، به همان شکلی که در تایکان تمام الکتریکی این شرکت مشاهده می‌شود. یک صفحه نمایش 10.9 اینچی اختیاری نیز در دسترس است که به سرنشین این امکان را می‌دهد تا داده‌های عملکرد خودرو را بررسی کند، تنظیمات سرگرمی را تغییر دهد یا حتی ویدیویی پخش کند.

پانامرا توربو E-هیبرید از سایر خودروهای خط تولید با جلوه جلوی منحصر به فرد، دیفیوزر عقب و لوله‌های اگزوز برنزی تیره متمایز است. این مدل دارای رنگ متفاوت Turbonite در تیغه‌های هوای جانبی، اطراف پنجره‌ها و علامت توربو در عقب است. Turbonite در فضای داخل نیز به کار رفته و از جمله در سرعت سنج مرکزی در خوشه ابزار دیجیتال بهره می‌برد.

پورشه پانامرا 2024 از نمای کنار

قیمت و در دسترس بودن
پانامرا 2024 در حال حاضر جهت سفارش در دسترس است و انتظار می‌رود که در بهار 2024 به دست مشتریان برسد. قیمت ابتدایی این خودرو از 101550 دلار (با احتساب هزینه مقصد 1650 دلار) آغاز می‌شود، در حالی که قیمت پانامرا 4 از 108550 دلار شروع می‌شود.

پورشه پانامرا 2024 جدید از نمای داخل

پورشه قرار است جزئیات مربوط به قیمت و زمان عرضه پانامرا توربو E-Hybrid را در زمانهای بعدی اعلام کند. این شرکت نیز به ساخت این مدل در کارخانه خود در لایپزیگ ادامه خواهد داد.

به اشتراک بگذارید:

administrator

بامداد هستم و خیلی از خبرهای روز تکنولوژی در خودروها لذت می برم و همیشه براتون اینجا اونها رو مینویسم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 2 =