بعد از ۶۰ سال حضور فعال در صنعت اتومبیلسازی، فولکسواگن حالا آماده به معرفی اولین ورژن استیشن الکتریکی خود میباشد. مدل ID.7 یک نسخه کاربردی تر از سدان ID.7 است و اکنون در نمایشگاههای این شرکت در اروپا معرفی شده است. ID.7 Tourer با طراحی زیبا و بدنهای بهینه شده از نظر ایرودینامیکی، دارای ضریب درگ 0.24 است که نسبت به سدان الکتریکی با ضریب درگ 0.23، بهبود یافته است.
اما به علت قابلیت حمل بار بیشتر، مردم به خودروهای واگن پناه میبرند. برای مثال، در مورد اولین مدل بدون دی اکسید کربن از فولکس واگن که دارای پنج صندلی است، میتوانید تا 545 لیتر یا 19.24 فوت مکعب بار را جا دهید. با تاشو کردن صندلیهای عقب، حجم حمل و نقل شما تا 1714 لیتر یا 60.52 فوت مکعب افزایش مییابد.
مقایسه ای سریع با نسل جدید فولکسواگن پاسات – یک خودرویی که در ایالات متحده به عنوان واگن عرضه نمیشود – نشان میدهد که ظرفیت صندوق عقب آن به طرز چشمگیری کوچکتر از پاسات الکتریکی است. در نسخه پنج نفره، پاسات 2024 – که تنها به نام “واگن” عرضه میشود – دارای ۶۹۰ لیتر (۲۴.۳ فوت مکعب) فضای بار در صندوق عقب میباشد. با تختهای عقب تا بخواهند، این فضا به ۱۹۲۰ لیتر (۶۷.۸ فوت مکعب) افزایش مییابد، که نشان از افزایش ۱۴۰ لیتر (۴.۹ فوت مکعب) نسبت به نسخه قبلی پاسات میدهد.
متاسفانه در حال حاضر اطلاعات دقیقی در مورد گزینههای پیشرانه ID.7 Tourer وجود ندارد، اما فولکسواگن اعلام کرده است که این مدل بر پایه پلتفرم MEB شرکت ساخته خواهد شد. به نظر میرسد که این واگن بر پایه پیشرانه الکتریکی سدان ID.7 ساخته شده باشد که دارای یک موتور الکتریکی با خروجی 282 اسببخار در قسمت عقب است. فعلاً ID.7 با باتریهایی به ظرفیت 77 و 89 کیلوواتساعت و برد تا 430 مایل که توسط استانداردهای WLTP اندازهگیری شدهاند، در بازار عرضه شده است.
همانند سدان ID.7، این نوع واگن نیز در کارخانه فولکسواگن Emden آلمان تولید میشود. اطلاعات بیشتر و تصاویر کاملتر از این مدل در ماههای آینده انتظار میرود منتشر شوند. امیدواریم که ID.7 Tourer در نمایشگاههای فولکسواگن در سراسر اروپا در سال آینده معرفی شود.