بررسی کلی نیسان سنترا 2024
نیسان سنترا 2024 ، به جای تمرکز بر شور و هیجان، بر عقلانیت و منطق تمرکز دارد. این خودرو به عنوان یکی از ارزانترین خودروهای جدید در بازار، مجموعهای از فناوری های کمک راننده مانند ترمز اضطراری خودکار و هشدار ترافیک عقب را ارائه میدهد. با وجود پیشرانهای که چندان قدرتمند نیست، رانندگی با سنترا به دلیل عدم چابکی و هیجان، میتواند خستهکننده باشد. تمام مدلهای سنترا دیفرانسیل جلو هستند و از یک موتور چهار سیلندر 149 اسب بخاری با گیربکس اتوماتیک CVT استفاده میکنند. در این کلاس، تنها مزدا 3 و تویوتا پریوس هستند که سیستم چهارچرخ متحرک را به عنوان آپشن ارائه میکنند.
با وجود این، سنترا جذابیتهای خاص خود را دارد. طراحی ظاهری آن زیبا و مدرن است، صندلیهای جلوی آن راحت هستند، فضای صندوق عقب جادار است و مصرف سوخت آن در بزرگراهها بسیار عالی است. رانندگی با سنترا به اندازه رانندگی با هوندا سیویک لذتبخش نیست، اما به طور قابل توجهی ارزانتر است.
نکات مثبت
- قیمت مقرون به صرفه
- فناوری های کمک راننده استاندارد
- صندلی های جلوی راحت
- فضای صندوق عقب جادار
- مصرف سوخت عالی در بزرگراهها
نکات منفی
- پیشرانه ضعیف و غیر هیجان انگیز
رانندگی خسته کننده
عدم وجود سیستم چهارچرخ متحرک (به جز در مزدا 3 و تویوتا پریوس ۲۰۲۳ )
برای سال 2024، آیا نیسان سنترا تغییراتی داشته؟
نیسان ، سنترا 2024 را با نمایی جدید تجدید شکل کرده است. نقاط برجسته این تغییرات شامل چراغ های جلو و عقب جدید با طراحی متفاوت، سپرهای باشکوهتر و طرحهای جدید برای چرخ های 16 و 18 اینچی است. همچنین، افزوده شدن Xtronic CVT، که به گفتهی نیسان، بهبود مصرف سوخت و تجربهی رانندگی را روانتر میکند. ویژگی استارت استاپ موتور همچنین به لیست امکانات سنترا 2024 اضافه شده است. اگرچه فضای داخلی به طرز چشمگیری تغییر نکرده است، اما حضور نشان جدید نیسان بر روی فرمان، جزئی از جذابیتهای این مدل جدید است.
پیشرانه و گیربکس
نیسان سنترا از یک موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری با 149 اسب بخار قدرت استفاده میکند که به همراه یک گیربکس اتوماتیک CVT و دیفرانسیل جلو ارائه میشود. در حالی که گیربکس CVT سعی میکند تا تعویض دندههای سنتی را شبیه سازی کند، اما کندی و سر و صدای زیاد پیشرانه، مخصوصاً هنگام عبور از دست انداز در سرعت های بالا، قابل انکار نیست.
مشخصات فنی پایه نیسان سنترا 2024
ویژگی | مقدار |
---|---|
حجم موتور اصلی | 2.0 لیتر |
سیلندرها | 4 سیلندر متوالی |
نوع موتور اصلی | بنزینی |
اسب بخار | 149 اسب بخار @ 6,400 دور در دقیقه |
گشتاور | 146 پوند-فوت @ 4,400 دور در دقیقه |
سوپاپ ها | 16 سوپاپ |
زمان سوپاپ ها | متغیر |
تزریق مستقیم | استاندارد |
گیربکس | اتوماتیک متغیر سرعت |
دیفرانسیل | جلو |
حداکثر ظرفیت بارگیری | 417.8 کیلوگرم |
طول | 464.1 سانتیمتر |
عرض کلی بدون آینهها | 181.6 سانتیمتر |
ارتفاع | 144.5 سانتیمتر |
تجربه رانندگی
رانندگی با سنترا هیجان خاصی به همراه ندارد. فرمان سنگین است و اگرچه قابل پیشبینی است، اما به اندازه رقبایی مانند هوندا سیویک 2023 یا مزدا 3 حس ارتباط و چالاکی را به راننده القا نمیکند.
مطلب پیشنهادی کار مگز : نیسان آلتیما ۲۰۲۳
سیستم تعلیق و سواری
نیسان سنترا از سیستم تعلیق عقب مستقل و رینگ های 16 تا 18 اینچی استفاده میکند. نسخهای که تست رانندگی شده ، مجهز به رینگهای 18 اینچی بود که به پایداری و ثبات سواری در بزرگراهها کمک میکرد، اما در عین حال، صدای جاده را نیز به داخل کابین منتقل میکرد. با این وجود، سنترا برای رانندگی های روزانه و سفرهای آخر هفته، سواری راحت و قابل قبولی ارائه میدهد.
سیستم ترمز
یکی از نقاط قوت سنترا، سیستم ترمز آن است. این سیستم حس پدال اطمینان بخشی را به راننده میدهد و قدرت توقف کامل خودرو را از سرعت 120 کیلومتر در ساعت در مسافتی حدود 170 فوت (معادل 52 متر) فراهم میکند که در مقایسه با رقبای همرده، عملکرد قابل قبولی محسوب میشود.
مصرف سوخت در نیسان سنترا 2024
استانداردهای مصرف سوخت EPA هنوز بهروزرسانی اطلاعات مصرف سوخت مدل نیسان سنترا 2024 را منتشر نکرده است، با این حال، گزارشات نشان میدهند که بهبودهای اندک در تکنولوژی پیشرانه آن، به بهبود عملکرد سوختی نسبت به سال گذشته کمک میکند. بر اساس آمارهای گذشته، نیسان سنترا 2023 در شهر به میزان مصرف 8.1 لیتر و در بزرگراه به میزان 6.0 لیتر در 100 کیلومتر رسید.این ارقام به ترتیب به 8.4 لیتر و 6.4 لیتر در 100 کیلومتر در مدل SR تریم کاهش یافت.
مطلب پیشنهادی این مقاله : نیسان تایتان 2024
با این حال، عملکرد مصرف سوخت نیسان سنترا به اندازه برخی از رقبا که از موتور چهار سیلندر 2.0 لیتری و دندهی CVT بهره می برند، بهتر است، با کرولا تویوتا که در شهر به میزان 7.6 لیتر و در بزرگراه به میزان 5.9 لیتر در 100 کیلومتر بهترین عملکرد مصرف سوخت را ارائه میدهد. در حالی که مدل SR نیسان سنترا در آزمایش مصرف سوخت بزرگراهی با سرعت 120 کیلومتر بر ساعت به میزان 6.3 لیتر در 100 کیلومتر عملکرد داشت، عملکرد مدل XSE کرولا ، با میزان 5.7 لیتر در 100 کیلومتر حتی بهتر بود.
طراحی داخلی سنترا 2024 تلفیقی از زیبایی، راحتی و جاداری
فضای داخلی سنترا، بدون شک یکی از زیباترین ها در کلاس خود است. داشبورد با طراحی مدرن و مینیمالیستی خود، از سه دریچه تهویه دایره ای شکل در بالای پنل کنترل تهویه مطبوع بهره می برد. متریال داخلی ترکیبی از پلاستیک نرم و سخت است، اما به گونه ای استفاده شده که حس لوکس بودن را به سرنشینان القا می کند.
صندلی های سنترا، به ویژه در مدل های مجهز به تودوزی چرمی، فوق العاده راحت و جادار هستند. طراحی ارگونومیک این صندلی ها، به همراه پشتیبانی مناسب، تجربه رانندگی و سواری بسیار راحتی را برای سرنشینان فراهم می کند.
فضای کابین سنترا، چه در بخش جلو و چه در بخش عقب، برای بزرگسالان جادار و کافی است. انتخاب سانروف، کمی از فضای سر سرنشینان را کاهش می دهد، اما در حالت عادی، فضای کافی برای سر و پا وجود دارد.
صندوق عقب سنترا با ظرفیت 14 فوت مکعب، فضای کافی برای حمل 7 چمدان دستی را دارد که این مقدار، یک چمدان بیشتر از سدان کرولا است.
در مجموع، فضای داخلی سنترا ترکیبی از زیبایی، راحتی و جاداری است که آن را به انتخابی ایده آل برای خانواده ها و رانندگانی تبدیل می کند که به دنبال یک سدان باکیفیت و کاربردی هستند.
سرگرمی و اتصالات در نیسان سنترا
نمایشگر لمسی
داشبورد سنترا دارای یک صفحه نمایش لمسی است که در مدلهای پایه 7.0 اینچ و در تریمهای SV و SR، 8.0 اینچ است.
کنترلهای لمسی با دکمههای فیزیکی برای تنظیم صدا و سایر عملکردها تکمیل میشوند.
اتصال به تلفن هوشمند
Apple CarPlay و Android Auto به صورت استاندارد در همه مدلها ارائه میشوند.
در تریمهای SV و SR، دو پورت USB در جلو و دو پورت USB در عقب برای شارژ دستگاههایتان وجود دارد.
آپشنهای سرگرمی
نمایشگر 8.0 اینچی با SiriusXM Satellite Radio، Bose Sound System با هشت بلندگو و Wi-Fi Hotspot در تریمهای SV و SR قابل سفارش است.
قیمت جهانی نسخه های سنترا 2024
مدل | قیمت |
---|---|
S | $22,030 |
SV | $22,960 |
SR | $25,120 |
4 نظرات