فولکس واگن اطلس ۲۰۲۳ ، بزرگترین شاسی بلند این کمپانی آلمانی!
فولکس واگن اطلس ۲۰۲۳ یک خودروی شاسی بلند سه ردیفه با ظرفیت حمل هفت نفر است و از بزرگترین اعضای خانواده فولکس واگن است. حتی
فولکس واگن اطلس ۲۰۲۳ یک خودروی شاسی بلند سه ردیفه با ظرفیت حمل هفت نفر است و از بزرگترین اعضای خانواده فولکس واگن است. حتی
بررسی اجمالی فولکس واگن تیگوان 2023 در دستهی کراس اوورهای کوچک، فولکس واگن تیگوان 2023 به عنوان یک انتخاب منحصر به فرد از طراحی اروپایی،
فولکس واگن جتا Jetta یکی از مدلهای خودروی کومپکت سدان ساخته شده توسط شرکت ولکسواگن است. گلف جتا در بازار جهانی بسیار محبوب است و
گلف آر ( Golf R ) Golf R، یکی از جذابترین و خیرهکنندهترین خودروهای ورزشی و قدرتمند در بازار خودرو، میباشد. این مقاله به بررسی
گلف GTI گلف GTI ، یکی از مدلهای برجسته ولکس واگن، نسخه اسپرت و عملکرد بالای خودروی Golf است. GTI مخفف “Grand Tourer Injection” است
کمپانی Volkswagen یا فولکس واگن ، یک تولیدکننده بزرگ خودروی آلمانی است. با تاریخی بیش از ۸۰ سال، این برند به عنوان یکی از پیشروهای صنعت اتومبیلسازی شناخته میشود. فولکس واگن معروف به طراحی مدرن، کیفیت ساخت بالا و تکنولوژی نوآورانه است. محصولات متعدد این شرکت شامل خودروهای خانوادگی ، SUVها، الکتریکیها و خودروهای لوکسها میشوند. همچنین، فولکسواگن در تلاش برای پیشبرد انرژی پاک و انتشار کمتر آلودگی در صنعت اتومبیلسازی نیز فعالیت میکند.
همانطور که پیش تر اشاره کردیم ، کمپانی ولکس واگن ، یکی از بزرگترین و پیشروترین تولیدکنندگان خودرو در جهان است. تأسیس آن به سال ۱۹۳۷ در آلمان برمیگردد. این کمپانی با معروفیت به تولید خودروهای با کیفیت و متنوع شناخته میشود. در دهههای ۵۰ و ۶۰ میلادی ، خودروی بیتل با طراحی منحصر به فرد، به محبوبیت جهانی دست یافت. در دهههای بعد، توسعه تکنولوژی و ارتقاء به استانداردهای محیطی، ولکس واگن را به پیشواز تحولات صنعت خودروسازی قرار داد. شرکت به تولید خودروهای الکتریکی و خودران نیز تمرکز کرده و موفقیتهای چشمگیری در این حوزهها کسب کرده است. ولکس واگن با تاریخچهای پر از نوآوری، پایداری و موفقیت، به عنوان یک نماد برجسته در صنعت خودروسازی جهان شناخته میشود.
در دوره ۱۹۳۷ تا ۱۹۴۵ ، پس از پایان جنگ جهانی دوم، فولکسواگن به بقای خود تا به یک افسر نیروی زمینی بریتانیا به نام ایوان هیرست مدیون بود. کارخانه فولکس واگن پس از جنگ تحت کنترل سربازان آمریکایی قرار گرفت و سپس به هیرست واگذار شد. او بر خلاف تصمیم اولیه تبدیل کارخانه به انبار وسایل جنگی را نپذیرفت و با قانونیت و نهایت تلاش، توانست مقامات را متقاعد کند که بازسازی کارخانه بهرهوری دارد. در این مسیر، توانست سفارشهایی برای نیروی زمینی بریتانیا جهت تولید خودرو جلب کند.
تاسیس فولکس واگن در سال ۱۹۳۷ توسط حزب نازی آلمان انجام شد. در دهه ۱۹۳۰، خودروها در آلمان به صورت اصلی لوکس و گران قیمت بودند و این خلأ باعث شد که تولیدکنندگان مستقل به پروژههایی برای ساخت “خودروی مردمی” بپردازند. در سال ۱۹۳۳، آدولف هیتلر به پروژه “خودروی مردمی” حمایت داد و هدف از این پروژه تولید خودرویی با توانایی حمل خانوادهها بود که برای بیشتر مردم قابل دسترس باشد.
نمونههای اولیه خودرو با موتور چهار سیلندر و موتور خنکشونده با هوا در سال ۱۹۳۶ آماده شد. در سال ۱۹۳۷، خودرو با نام تجاری فولکس واگن به بازار عرضه شد و به عنوان فولکس قورباغه (بیتل) مشهور شد.
در دوره ۱۹۴۸ تا ۱۹۶۱ ، کنترل فولکسواگن به دست آلمان بازگشت و هاینریش نوردهوف به عنوان رئیس شرکت منصوب شد. او با تجربه در شرکتهای اوپل و بامو در زمینه خودروهای آمریکایی و تولید انبوه آنها، به تقویت بازارهای آمریکا پرداخت و میلیونها دلار سود برای شرکت فولکس واگن از فروش در آمریکا به دست آورد. در همین دهه، تولید و صادرات این شرکت به آمریکا افزایش یافت و در سال ۱۹۷۹، حدود ۳۳۰ هزار دستگاه خودرو تولید شد.
در دهه ۱۹۵۴ با معرفی موتور به حجم ۱۱۹۲ سیسی، بهبودهای مکانیکی و تجاری در مدل بیتل اعمال شد. بهطور همزمان، مدل فولکس واگن کارمن نیز به عنوان خودروی کوپه و اسپرت معرفی شد.
در دوره ۱۹۶۱ تا ۱۹۷۳، تولید خودروهای فولکس واگن بیتل با حجم موتور ۱۴۹۳ سیسی در سال ۱۹۶۱ به تعداد ۱۵۰۰ دستگاه افزایش یافت. در دسامبر ۱۹۶۱، تولیدات کل شرکت به پنج میلیون دستگاه رسید و پس از آن تا پایان این دوره، تولیدات به کمتر از یک میلیون دستگاه کاهش نیافت.
در دهه ۱۹۶۰، به بازار عرضه مدلهای جدیدی از فولکس واگن شامل فولکسواگن تیآی و فولکس واگن سالن ۴۱۱ پرداخته شد. همچنین، از سال ۱۹۶۵ به بعد، خودروهای آئودی نیز تحت نام تولید شرکت آئودی به بازار عرضه شدند.
هنریش نوردهوف در آوریل ۱۹۶۹ با بازنشستگی، با تغییر مدیریت، شرکت را به مشکلات جدی رها کرد. با گذشت زمان و تلاشهای پی در پی، مشکلات بهبود یافتند.
در ۱۹۷۱ ، مدل فولکس واگن کی۷۰ تولید شد و در سال ۱۹۷۲ به نسخه قویتر کی۷۰ال ارتقا یافت. تا این زمان، تولید فولکس واگن به حدود ۱۵ میلیون دستگاه خودرو دست یافت که به عنوان پیروزی عظیمی در نگاه گرفته میشد. همچنین، در مه ۱۹۸۱، تولید ۲۰ میلیوناُمین خودروی فولکس واگن در مکزیک اعلام شد.
در دوره ۱۹۷۳ تا ۱۹۹۰ ، نسل بعدی خودروهای فولکس واگن، با الهام از مدل آئودی ۸۰ و محصولات سال ۱۹۷۳، شامل دیفرانسیل جلوی فولکس واگن پاسات به بازار عرضه شدند.
در سال ۱۹۴۷ ، فولکس واگن سیتی گلف معرفی شد. این خودرو با موتور ۱۰۹۳ سیسی و با سرعت زیاد به عنوان یکی از هاچبکهای محبوب جهان شناخته شد. در آمریکا، به گلفهای تولید شده به نام “ربیت” نیز شناخته میشد.
تا سال ۱۹۷۹ ، مدلهای خودروی فولکس واگن گلف و فولکس واگن پاسات با موتورهای دیزلی تجهیز شدند و توان آنها به ۱۱۰ اسب بخار افزایش یافت.
در ژوئن ۱۹۷۹، با تولید یک دستگاه گلف، تعداد کل تولیدات فولکس واگن به ۳۵ میلیون دستگاه رسید و این مناسبت توسط شرکت جشن گرفته شد. در این دوره، تولید مدلهای فولکس واگن پاسات و پولو به شرکت سیات در اسپانیا واگذار شد و همچنین توسعه تولید مدلهای فولکس واگن پاسات به همراه شرکت نیسان در چین آغاز شد.
هر چند تولید خودروهای اسپورت برای فولکس واگن سودآور نبود، اما تلاشهایی برای رقابت با دیگر تولیدکنندگان وجود داشت. مدلهایی نظیر فولکس واگن سانتانا سیریکو با ۱۶ سوپاپ و حداکثر سرعت ۲۰۹ کیلومتر در ساعت از این دسته بودند.
از سال ۱۹۸۵ ، موتورهای ۱۶ سوپاپ در خودروهای جیتیآی بی ام دبلیو نیز مشاهده میشود. همچنین، در محصول سال ۱۹۸۸، مدل گلف سینکرو یک خودروی دو دیفرانسیله بود.
در دههی ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۰ ، شرکت فولکسواگن نسل سوم از خودرو گلف را با نام فولکسواگن گلف امکا۳ تولید کرد. این مدل به عنوان خودروی سال اروپا در سال ۱۹۹۱ شناخته شد. نسل ششم گلف نیز در سال ۲۰۰۸ با نام تجاری فولکسواگن گلف امکا۶ عرضه شد. کارخانهٔ فولکس واگن مونتاژ چاتانوگا در چاتانوگای تنسی در سال ۲۰۱۱ تکمیل شد و خودروهای مخصوص بازار آمریکای شمالی تولید میشود. همچنین، فولکسواگن اطلس، کراساوور اسیووی بزرگ، در سال ۲۰۱۶ تولید شد تا ضررهای اخیر این شرکت در بازار آمریکا را جبران کند. در سپتامبر ۲۰۱۶، فولکسواگن همکاری با کارشناسان امنیت سایبری اسرائیلی برای تأسیس شرکت سایموتیو اعلام کرد که به امنیت خودرو اختصاص دارد.
فولکسواگن به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خودروهای جهانی، دارای چندین زیرمجموعه و برند فعال است که به طور مستقل در بازار عمل میکنند. برخی از مهمترین زیرمجموعهها و برندهای فولکسواگن عبارتند از:
آئودی (Audi): برند لوکس خودروهای پرسود با طراحی مدرن و فناوری پیشرفته.
سیات (SEAT): تولیدکننده خودروهای متنوع با تمرکز بر جوانان و پویایی.
شکودا (Škoda): برند تولیدکننده خودروهای اقتصادی و مقرون به صرفه با فضای داخلی بزرگ.
لامبورگینی (Lamborghini): برند تولیدکننده خودروهای اسپرت و لوکس با تکنولوژی بالا.
بوگاتی (Bugatti): تولیدکننده خودروهای اسپرت و فوق لوکس با سرعت و قدرت بالا.
بنتلی (Bentley): برند تولیدکننده خودروهای لوکس و اختصاصی با طراحی دقیق.
کمپانی فولکسواگن گسترهای وسیع از مدلهای خودرویی با تنوع در طراحی، اندازه، و کاربری ارائه میدهد. برخی از مدلهای معروف این کمپانی عبارتند از:
مجله خودرو کار مگز در تلاش است جامع ترین و به روز ترین نقد و بررسی این خودرو ها و دیگر محصولات جدید و پرطرفدار فولکس واگن را در اختیار شما دوستداران دنیای خودروسازی قرار دهد.