4.6/5 - (21 امتیاز)

 

بازگشت برند چری به بازار خودرو به رکوردهای متوالی در فروش منجر شده است. تیگو ۸ پرو مکس آپدیت شده تصمیم دارد جذابیت خود را ادامه دهد. مجله خودرو کارمگز در ادامه به بررسی و نقد مشخصات فنی این شاسی بلند لاکچری چینی که دست کمی از رقبای ژاپنی خود ندارد ، خواهیم پرداخت. این خودرو با یک موتور چهار سیلندر توربوشارژ با توان ۱۸۷ کیلووات در ۵۰۰۰ دور در دقیقه و ۳۹۰ نیوتن‌متر بین ۱۷۵۰ تا ۴۰۰۰ دور در دقیقه تغذیه می‌شود. از فناوری احتراق مستقیم با فشار بالای مستقیم چری (i-HEC) نسل دوم استفاده می‌کند که امکان بهبود بهره‌وری حرارتی را ممکن می‌سازد. قدرت به تایرهای جلو (نسخه چهار چرخ متحرک نیز در نظر گرفته شده است) از طریق گیربکس اتوماتیک دوگانه ۷ سرعته از تولید کننده آلمانی گتراگ انتقال داده می‌شود.

فونیکس تیگو ۸ پرو مکس

در ترافیک ، احساس می‌شود که از محل شروع به سرعت حرکت می‌کند و برای شتاب زدن در هنگام حرکت با عجله ، به راحتی تایرهای کوپر اوولوشن CTT را به حرکت برمی‌آورد. البته سه حالت رانندگی برای انتخاب وجود دارد – حالت‌های Eco، Normal و Sport ، اگر می‌خواهید ماشین را برای شرایط جاده‌ای یا سبک رانندگی خود تنظیم کنید. در بزرگراه ها ، تیگو ۸ پرو مکس احساس می‌شود که پایدار است، همراه با پانچ کافی در دوره‌های شتاب، با دستگاه رانندگی سخت تر نسبت به قبل، موقعیت رانندگی خوب و سیستم تعلیق خوب.

بررسی تیگو ۸ پرو مکس

این خودرو دارای لیست ویژگی‌های استانداردی است که می‌توان آن را بلندترین لیست در تاریخچه چری دانست.این برند برای ایمنی خودرو، هم به صورت غیرفعال و هم فعال، از هیچ هزینه‌ای صرف نظر نکرده است. این آپشن ها شامل کیسه‌های هوا در جلو، عقب، سمت راننده و همچنین کیسه‌های هوای پرده‌ای جانبی که تا ردیف سوم خودرو گسترش می‌یابند، کنترل کشش و پایداری، کمک به نگه‌داشتن در موقعیت بالا، سیستم نظارت بر فشار لاستیک‌ها به اندازه ۱۹ اینچ، هشدار خروج از مسیر، و سیستم دید پارکینگ ۳۶۰ درجه، نقاط اتصال Isofix، و دیگر ویژگی‌های متعددی است که در نظر گرفته شده است.

چری تیگو۸

 

همچنین، چری تیگو ۸ پرو مکس به سیستم‌های پیشرفته کمک راننده نیز مجهز شده است، از جمله سیستم ترمز اضطراری خودکار، کروز کنترل تطبیقی و کمک حفظ بین خطوط نیمه‌خودکار. این سیستم‌های رانندگی در شرایط ترافیک شلوغ عملکرد خوبی دارند، اما زمانی که سرعت خودرو بالاست، به نظر می‌رسد که بیش از حد مداخله‌آمیز هستند. از آنجا که جاده‌های ما دارای علامت‌گذاری نامناسبی هستند و کاربران جاده‌ها بی‌انضباط هستند، این نوع سیستم‌ها در بهترین حالت به کار نمی‌آیند. خوشبختانه، شما می‌توانید در صورت نیاز، فناوری را غیرفعال کنید.

داخل چری تیگو 8 پرومکس

به داخل تیگو ۸ پرومکس وارد شوید و در معرض سطوح بالایی از کیفیت قرار بگیرید. این سطوح شامل یک ترکیب دو رنگ قهوه‌ای و مشکی جذاب است که صندلی‌های چرم مصنوعی قهوه‌ای را شامل می‌شود. همچنین صندلی راننده با قابلیت تنظیم برقی در شش جهت، یک سیستم صوتی سونی با هشت بلندگو، یک شارژر بی‌سیم با توان ۵۰ وات، دستیار صوتی هوش مصنوعی با نام “Hello Chery” و گزینه‌های نورپردازی محیطی را شامل می‌شود. کابین این مدل یک نقطه برجسته در این خودرو است که یک فضای راحت برای سپری کردن زمان در آن فراهم می‌کند.

داخل تیگو ۸ پرو مکس

سقف چری تیگو 8 پرو مکس

فونیکس تیگو ۸ پرو مکس چه آپشن های جدیدی دارد؟

برای چشم غیرمتخصص ، ممکن است قابلیت تشخیص تیگو ۸ جدید را با مدل سال قبل اشتباه کند، اما تعدادی اصلاح اساسی در بیرون خودرو وجود دارد. لوگوی چری در گریل تازه طراحی شده با استفاده از چراغ‌های LED برای نمایش و به همراه دنباله‌های نوری از چراغ‌های ماتریکسی LED و چراغ‌های روشنایی در روز LED ترکیب شده است. این‌ها امضای تصویری منحصر به فردی ایجاد می‌کنند که اغلب در خودروهای لوکس یافت می‌شود. در پشت، چراغ‌های عقب طراحی مجدد شده‌اند که توسط یک نوار نوری LED برای افزایش حضور در جاده به هم متصل شده‌اند. در حالی که طراحی خارجی با توجه به پیشرفت‌هایی کرده است، در فضای داخلی تغییر اساسی‌تری را تجربه می‌کند.

داخل تیگو 8 پرو مکس

در ادامه فونیکس تیگو ۸ پرو مکس برای تطابق با سبک مدرن ، کنترل تهویه مطبوع را با استفاده از دکمه‌های حساس به لمس به روز کرده است و مستقیماً زیر دریچه های تهویه قرار دارد. در مقایسه با مدل قبلی که از صفحه نمایش جداگانه و کنترل‌های فیزیکی برای این منظور استفاده می‌شد، اکنون طراحی داخلی تیگو ۸ پرو مکس به نظر می‌آید که الهام گرفته از مرسدس بنز باشد. با نگاه به طراحی دکمه استارت ، صفحه‌های درب، و بلندگوی Burmester، ممکن است دلیل این تشابه‌ها را متوجه شوید.

چری تیگو ۸ پرومکس مديران خودرو

رقبای تیگو 8 پرو مکس

رقبای این خودرو در suv های میان سایز شامل خودروهایی مانند کیا اسپورتیج، هاوال H6، هیوندای توسان، مزدا CX-5 و تویوتا RAV4 می‌شود، اما گزینه‌های با هفت صندلی در این بخش محدودتر هستند. ولکس‌واگن تیگوان اول اسپیس، نیسان ایکس-تریل، میتسوبیشی آوتلندر و پژو 5008 رقبای نزدیک این خودرو هستند، اگرچه گران‌تر هستند.

مشخصات فنی تیگو ۸ پرو مکس

مشخصاتدسته بندی Comfortدسته بندی Luxury
نوع موتورTurboTurbo
Displacement2.0TGDI2.0TGDI
سیلندر۴۴
طول × عرض × ارتفاع (میلی متر)۴۷۲۲*۱۸۶۰*۱۷۰۵۴۷۲۲*۱۸۶۰*۱۷۰۵
وزن (کیلوگرم)۱۶۴۲ کیلوگرم۱۷۱۲ کیلوگرم
فاصله بین دو محور (میلی متر)۲۷۱۰ میلی متر۲۷۱۰ میلی متر
گیربکساتوماتیک دوگانه ۷ سرعتهاتوماتیک دوگانه ۷ سرعته
پیشرانهFWD4WD
قدرت موتور۲۵۴ اسب بخار۲۵۴ اسب بخار
حداکثر گشتاور۳۹۰ نیوتن متر۳۹۰ نیوتن متر

مشخصات فني تيگو ۸ پرو مکس

قیمت تیگو ۸ پرو مکس 12 دی 1402

نام تیپ

قيمت بازار (تومان)

پرو مکس۲,۶۶۰,۰۰۰,۰۰۰
پرو مکس (فول آپشن)۲,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰

تیگو ۸ پرو مکس قیمت کارخانه

برای این محصول، تنها یک قیمت کارخانه وجود دارد که معادل ۲,۳۸۹,۶۰۰,۰۰۰ تومان است. اگر بخواهیم تفاوت قیمت این خودرو از کارخانه تا بازار را محاسبه کنیم، به تقریباً 330 میلیون تومان می‌رسیم.

تیگو ۸ پرومکس شاسي بلند

به اشتراک بگذارید:

administrator

پرنیان هستم و اینجا قراره با قلم خودم دنیای خودروهارو به کلمات تبدیل کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × پنج =