Search
Close this search box.
4.2/5 - (5 امتیاز)

ویدیوی بررسی تویوتا کرولا ۲۰۲۳

 

تبلیغات

بررسی کلی تویوتا کرولا 2023

تویوتا کرولا نسل دوازدهم با بهره وری سوخت چشمگیر و ویژگی‌ های ایمنی استاندارد فراوان، به عنوان یکی از محصولات جذاب در دنیای خودروسازی معرفی می‌شود. این مدل، تحت عنوان “تویوتا کرولا 2023” به بازار عرضه شده و با یک بسته جمع و جور، تجربه‌ای هیجان‌ انگیز از رانندگی ارائه می‌دهد. قوی‌ترین نسل کرولا، با یک موتور چهار سیلندر به قدرت 169 اسب بخار، از لحاظ قدرتی بی‌نظیر است و هیچ مشکلی در شتاب‌دهی ندارد. با این حال، خودروهای کامپکت دیگر مانند هوندا سیویک و مزدا 3 با توانایی‌ های چابک‌ تر و واکنش‌ پذیرتر، تجربه رانندگی متفاوتی را ارائه می‌دهند و این امر می‌تواند راننده‌ها را به طرف خود جلب کند.

تنوع گسترده مدل‌های کرولا، این مدل را از رقبای کامپکت خود متمایز می‌کند. تویوتا کرولا 2023 به صورت سدان و همچنین هاچ‌ بک در دسترس است و از یک پیشرانه هیبریدی بسیار کم مصرف به همراه دیفرانسیل جلو یا تمام چرخ متحرک نیز برخوردار است. این امکان در کرولا فراهم شده که بزرگسالان به راحتی در صندلی‌ های عقب جای بگیرند و کرولا را به یک گزینه جذاب و مقرون به صرفه برای افرادی تبدیل کنند که به یک خودروی قابل اعتماد برای حمل و نقل نیاز دارند. هر چند رانندگی با تویوتا کرولا احساسی خاصی ایجاد نمی‌کند، اما عملکرد و طراحی زیبای آن تضمین می‌شود که شما را تحت تاثیر قرار دهد.

بررسی کلی تویوتا کرولا 2023

تغییرات کرولا برای سال 2023 چیست ؟

در سال 2023، تغییرات مهمی در خودروی تویوتا کرولا رخ داده است. مدل‌ های هیبریدی کرولا SE و XLE تغییرات اساسی در سطح تریم و پیشرانه خواهند داشت. به علاوه، سیستم چهار چرخ محرک به عنوان گزینه‌ ای برای تریم‌ های هیبریدی SE و LE ارائه می‌شود. موتور 1.8 لیتری با 139 اسب بخار که در تریم‌های L، LE و XLE موجود است، به موتور 2.0 لیتری با 169 اسب بخار جایگزین می‌شود. متأسفانه، تویوتا دنده دستی شش سرعته را از لیست گزینه‌ها حذف کرده و کرولا را به خودروهایی با دنده خودکار محدود کرده است.

معرفی تویوتا 4 رانر 2023 + مشخصات فنی فور رانر و ویدیو
مطلب پیشنهادی

یک نمایشگر اطلاعات و سرگرمی جدید به ابعاد 8.0 اینچ به عنوان تجهیزات استاندارد در تمام مدل‌ های کرولا جای خواهد گرفت. همچنین، مدل‌های XSE و XLE از یک کلاستر 7.0 اینچی باز طراحی شده بهره خواهند برد و تمام مدل‌ها دارای یک کلاستر 4.2 اینچی به‌روز شده خواهند بود. در بخش ظاهری، تغییرات جزئی نیز انجام شده است. مثلاً چراغ‌های رانندگی LED در روز و چراغ‌های جلوی بازطراحی شده برای مدل‌های SE، XSE و XLE اضافه شده‌اند. همچنین، مدل‌های SE و XSE دارای دیفیوزر عقب جدید و رینگ‌های 18 اینچی Gloss Graphite هستند.

در هاچبک‌ های کرولا نیز تغییراتی اعمال شده و آن‌ها دارای جلو پنجره بازطراحی شده، چراغ‌های جلوی LED و سپر عقب با جنس کرومی هستند. تریم‌ های Nightshade و Apex دیگر ارائه نمی‌شوند. در نهایت، تریم پایه L از فهرست حذف شده و مدل‌ های LE به عنوان کرولا سطح پایه جدید باقی می‌مانند. تویوتا به طور کلی تغییرات جذابی را برای سال 2023 در کرولا ارائه می‌دهد.

تغییرات کرولا برای سال 2023 چیست ؟

عملکرد موتور و گیربکس تویوتا کرولا 2023

تویوتا کرولا 2023 از یک موتور 2.0 لیتری 4 سیلندر با 169 اسب بخار برخوردار است، که نیرو را از طریق یک گیربکس اتوماتیک متغیر پیوسته (CVT) به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. این مدل علاوه بر نسخه‌ های هاچ‌بک، یک نسخه سدان هیبریدی نیز در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. در آزمایش‌ های انجام شده بر روی تویوتا کرولا SE هاچ‌ بک و کرولا XSE سدان، به نظر می‌رسد که حتی با موتور قوی‌ تر، این خودروها توانایی شتاب‌ دهی مناسبی را ارائه نمی‌دهند. در محیط شهری، تویوتا کرولا تا حد زیادی تحت کنترل است و در بزرگراه‌ها نیز به خوبی عمل می‌کند. با این حال، شتاب‌ دهی تند، صداهای موتور نسبت به سایر جنسیت‌ها بیشتر بوده و از ظرافت تویوتا کاسته است.

مطلب پیشنهادی : کیا سراتو ۲۰۲۳ + مشخصات کامل و قیمت

مدل هیبریدی کرولا که دارای سیستم چهارچرخ محرکی است، در تست شتاب‌دهی به سرعت 60 مایل در ساعت در 9.0 ثانیه می‌رسد، در حالی که آخرین نسخه هاچ‌بک در 8.3 ثانیه این کار را انجام می‌دهند. تویوتا کرولا سدان و هاچ‌بک هر دو دارای کیفیت سواری مناسبی هستند که به اندازه کافی تکرارهای جاده‌ای را ایزوله می‌کنند. تحت کنترل بدنی مناسبی دارند و حرکات آنها نسبت به نسخه‌های قبلی بهتر و چابک‌تر هستند.

نسخه‌های SE و XSE با سیستم تعلیق سفت‌تر و رینگ‌های 18 اینچی بزرگ‌تر (نسخه‌های دیگر بر روی رینگ‌های 15 یا 16 اینچی سوار می‌شوند) خود را از سایر نسخه‌ها متمایز می‌کنند. با این حال، در مقایسه با رقبای ورزشی و جذاب مانند مزدا 3 و فولکس‌واگن گلف، فرمان تویوتا کرولا علی رغم رضایت‌بخش بودن، به عنوان یک فاکتور مثال‌زدنی محسوب نمی‌شود. در تست ترمز نیز، هیچ یک از نسخه‌های تویوتا کرولا با سرعت 70 مایل در ساعت به صفر نرسید، اما پدال‌های ترمز آنها قابل اعتماد بوده و احساس طبیعی‌ای دارند.

تویوتا کرولا 2024 + بررسی مشخصات فنی و قیمت ۲۰۲۴
مطلب پیشنهادی

عملکرد موتور و گیربکس تویوتا کرولا 2023

مصرف سوخت و کارایی در تویوتا کرولا 2023

تویوتا کرولا 2023 با موتور چهار سیلندر کم مصرف خود، نسخه‌ای هیبریدی بسیار اقتصادی ارائه می‌دهد. بر اساس ارزیابی‌های EPA، نسخه هیبریدی این مدل در شهر حدوداً 1.24 لیتر سوخت در هر 100 کیلومتر و در بزرگراه حدوداً 1.83 لیتر سوخت در هر 100 کیلومتر مصرف می‌کند. همچنین، نسخه دارای موتور چهار چرخ متحرک نیز در شهر حدوداً 1.06 لیتر سوخت در هر 100 کیلومتر و در بزرگراه حدوداً 2.44 لیتر سوخت در هر 100 کیلومتر مصرف می‌کند. در مقابل، دولت تخمین می‌زند که نسخه‌ای با موتور 2 لیتری غیرهیبریدی و 169 اسب بخاری تا 2.44 لیتر سوخت در هر 100 کیلومتر در بزرگراه مصرف می‌کند.

نسخه هیبریدی تویوتا کرولا 2023 که مورد آزمایش قرار گرفته، در مسیر مصرف سوخت حدوداً 2.5 لیتر سوخت در هر 100 کیلومتر را به دست آورده است. به عنوان مثال، تویوتا کرولا XSE با موتور گازسوز و دیفرانسیل جلو که مورد آزمایش قرار گرفته، میانگین 2.44 لیتر سوخت در هر 100 کیلومتر مصرف سوخت داشته است. همچنین، نسخه هاچ‌بک تویوتا کرولا با میانگین مصرف سوخت تا 3.1 لیتر سوخت در هر 100 کیلومتر در شهر و 2.38 لیتر سوخت در هر 100 کیلومتر در بزرگراه رتبه بندی شده‌اند. نسخه‌های هاچ‌بک که مورد آزمایش قرار گرفته، به ترتیب میانگین 2.5 و 2.74 لیتر سوخت در هر 100 کیلومتر مصرف سوخت داشته‌اند.

مصرف سوخت و کارایی در تویوتا کرولا 2023

تویوتا کرولا 2023 داخلی راحت و باربری برتر

تویوتا کرولا 2023 در جلد هاچ‌بک و سدان خود به داخلی راحت و با امکانات باربری برتری ارائه می‌دهد. داخل این خودروها با داشبورد ساده و استفاده از مواد نرم و لطیف طراحی شده‌اند. اکثر مدل‌ ها دارای سیستم ورود غیرفعال (استارت غیرفعال ورود غیرفعال (PEPS) یک سیستمی است که به کاربر اجازه می دهد بدون بیرون آوردن کلید از کیف یا جیب، به وسیله نقلیه دسترسی داشته باشد و آن را روشن کند.) و راحتی شروع با دکمه هستند. همچنین، با افزودن جزئیاتی همچون نورپردازی داخلی، کنترل دو منطقه‌ای اب و هوا، و گرمکن صندلی‌ های جلو، تجربه رانندگی و مسافران بهبود می‌یابد.

اگر شما یکی از افرادی هستید که معمولاً مسافران در صندلی‌ های عقب دارید، سدان را به جای هاچ‌ بک در نظر بگیرید، زیرا فضای پای بیشتری در پشت صندلی‌ های جلو دارد.  هر دو نوع بدنه (هاچ‌بک و سدان) در مقایسه با برخی از رقبای بزرگ‌ تر خود، حجم داخلی کمتری دارند، اما با وجود این محدودیت، تویوتا کرولاها در این زمینه همچنان عملکرد خوبی دارند. به علاوه، جزئیات مانند سینی داشبورد مناسب در جلوی کنسول مرکزی و یک سطل مفید در زیر صندلی شاگرد نشان از دقت در طراحی داخلی این خودروها دارند.

مشخصات اف جی کروزر + بررسی جامع fj cruiser
مطلب پیشنهادی

تویوتا کرولا 2023: داخلی راحت و باربری برتر

اطلاعات سرگرمی و اتصال تویوتا کرولا 2023

هر خودروی تویوتا کرولا مجهز به یک سیستم اطلاعات و مانیتور پیشرفته است که شامل یک صفحه نمایش لمسی 8.0 اینچی با اتصالات Apple CarPlay، Android Auto، و نقطه اتصال Wi-Fi مبتنی بر اشتراک می‌ شود. این سیستم اطلاعات حاوی تکنولوژی‌ های پیشرفته‌ ای است که تجربه رانندگی را بهبود می‌ بخشد. با وجود صفحه نمایش لمسی، تویوتا کرولا همچنین دارای دکمه‌ های فیزیکی متعدد است که کنترل‌ های متنوعی را به راننده ارائه می‌دهد. این دکمه‌ ها شامل دکمه‌ های تنظیم صدا و تنظیم چرخان می‌شوند که به راننده کمک می‌کنند تا حین استفاده از سیستم اطلاعات مانیتور ، چشم خود را به جاده متمرکز کند.

گالری داخل کرولا 2023

علاوه بر این، تویوتا کرولا 2023 به گزینه‌ های برتری نیز مجهز است. این گزینه‌ ها شامل شارژ بی‌سیم برای دستگاه‌ های مختلف و سیستم صوتی ارتقا یافته JBL می‌شوند که تجربه گوش دادن به موسیقی را به یک سطح بالاتر می‌برد. با تویوتا کرولا 2023 ، شما تجربه‌ ای بی‌ نظیر از اتصال و سرگرمی در هنگام رانندگی خواهید داشت.

مشخصات فنی کرولا 2023

مشخصات فنی کرولا 2023

عنوان واحد 
نوع سوخت سوخت عادی
مصرف سوخت در شهر/جاده (به مایل بر گالن) 13.1/10.2 لیتر بر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی (به مایل بر گالن) 11.4 لیتر بر صد کیلومتر
محدوده دقیقه‌ای (شهر/جاده) به مایل 674.4/541.2 کیلومتر
ظرفیت مخزن سوخت 59.4 لیتر
عنوان واحد 
نوع موتور موتور بنزینی
اندازه پایه موتور 2.0 لیتر
تعداد سیلندرها 4 سیلندرها
نوع پایه موتور گاز
قدرت 126 اسب بخار
گشتاور 151 نیوتن متر
تعداد شیرها 16
نوع کم دوگانه در فه (DOHC)
زمان شیر متغیر
تزریق سوخت دوگانه استاندارد

قیمت تویوتا کرولا 2023

قیمت تویوتا کرولا 2023 در ایران و جهان

نوع خودرو قیمت دلاری قیمت به تومان
LE Sedan $22,795 1,139,750,000 تومان
Hybrid LE Sedan $24,145 1,207,250,000 تومان
SE Hatchback $24,250 1,212,500,000 تومان
SE Sedan $25,235 1,261,750,000 تومان
Hybrid SE Sedan $26,585 1,329,250,000 تومان
XSE Hatchback $27,675 1,383,750,000 تومان
Hybrid XLE Sedan $27,945 1,397,250,000 تومان
XSE Sedan $27,945 1,397,250,000 تومان
به اشتراک بگذارید:

administrator

جواد حمیدی هستم و چند سالی در حوزه ی وب فعالیت دارم و عاشق دادن اطلاعات مفید و جدید در زمینه های اینترنت و خودروها هستم.

3 نظرات

  • Arta, 1402-10-17 @ 8:57 ق.ظ پاسخ

    مصرف سوختش چقدر بالاست😐

  • Mr MP, 1403-08-07 @ 8:57 ب.ظ پاسخ

    کاتالوگ ارسالی شرکت سایپا در سامانه یکپارچه دیدم خیلی نگران کننده است! فقط یک فایل جدول بهرماه مشخصات حداقلی بدون هیچ توضیحات و عکسی از محصول. جاله حتی سنسور و دوربین عقب نداره این کرولا اعلام شده و در حالی که چندماه دیگه سال 2025 اغاز خواهد شد مدل اعلامی 2023بفروش خواهد رفت.

  • هرمان, 1403-09-11 @ 11:08 ق.ظ پاسخ

    سلام به نظر من به چند دلیل خودروی توربو بهتره اولا مهمترین مزیت هیبرید مصرف سوخت کمی پایین تره طبق آماری که من درآوردم مصرف سوخت کرولا 1200 توربو حدود 6 و هیبرید حدود 5 درصد در هر 100 کیلومتر با توجه به قیمت بنزین ذر کشورمون حتی اگر گرون هم بشه بازم تفاوت معنادار و خیلی تاثیر گذاری در هزینه سوخت نداره ولی از اون طرف هزینه‌های تعمیرات و نگهداری خودروهای هیبرید خیلی بیشتره ولی با افزایش قیمت دلار قیمت بنزین ثابته ولی هزینه‌های تعویض روغن مخصوص خودروی هیبرید و هزار تا لوازم مصرفی مخصوص این نوع ماشین‌ها با موتورهای پیچیده با افزایش نرخ ارز ببشتر میشه تازه شرکت‌های واردکننده مختلف تویوتا هیچکدوم سابقه تعمیرات ماشینهای هیبرید رو ندارن همون ماشین توربو رو بتونن درست کنن شاهکار کردن اگرم بخوایم در نهایت بریم سراغ ایرتویا که سابقه هیبرید رو تو پریوس داشته خوب باید از جیب هزینه کنیم و گارانتی الکی میشه پس در نهایت مطمئن هستم در دراز مدت واسه اینکه چند درصد مصرف سوختم بیاد پایین باید واسه نگهداری یک خودروی هیبرید چند برابر هزینه کنم، تو مقاله‌های ماشین خوندم تصادف های شدید با ماشینهای هیبرید و برقی میتونن به خاطر باطری و گرما و مواد سمی داخلشون خطرات جانی بیشتری ایجاد کنند ، دوما همون بحث و دقدقه همه! به لحاظ گشتاور یا بصورت عامیانه کشش ماشین کمی گشتاور ماشین های هیبرید روی کاغذ بیشتره ولی نباید فراموش کنیم که وزن خودروی هیبرید بخاطر وجود باطری بیشتره پس درسته کمی گشتاور بالاتره ولی وزن ماشین بیشتره لذا کشش اولیه کمتری حتی میتونه داشته باشه و از طرفی ماشبن هیبرید فقط وقتی که هردو موتور بنزینی و الکتریکی باهمدیگر کار کنن این گشتاور رو ایجاد میکنن که کامپیوتر ماشبن این تصمیم رو میگیره و دکمه ای رو ماشبن نیست که ما بخوابین بزنین و هردو کار کنن و این گشتاور رو بدن در ضمن وقتی موتور الکتریکی تو مدار هست که وضعیت شارژش بالا باشه وقتی پایین هست موتور بنزینی که از نوع تنفس طبیعی و یک موتور خیلی خیلی صعیف با اسب بخار 107، هم وظیفه حرکت ماشین رو به عهده داره هم شارژ باطری و این میتونه کلی تو عملکرد ماشبن تو شتاب تاثیر داشته باشه ولی ماشین توربو با حجم موتور کمتر همون گشتاور رو میده ولی همیشه ثابته و شما وقتی میخواین جایی ثبقت بگیرین خیالتون راحته ولی تو ماشین هیبرید تصمیم اینکه ماشین در چه وضعیتی باشه درسته بستگی به پدال گازی که شما فشار میدین داره ولی تصمیمش با کامپوتر ماشینه اگر تو یک مسیر طولانی و سربالایی و ترافیک مثل شمال مرتب بخواین گاز بدین حتما توان باتری تحلیل میره و در مسیرهای کفی موتور الکتریکی از کار میوفته تا با موتور بنزینی باطریها شارژ بشه خوب اونوقت میبینین یک خودروی دیگه خیلی راحت ازتون سبقت میگیره متاسفانه مردم ما آگاهی لازم رو ندارن و فقط فکر میکنن چون موتور 1200 هست پس ضعیفه در صورتی که تمام خودروسازها در دنیا با تکنولوژی توربو یا سوپر توربو شارژ تونستن با ماشین سبک‌تر و حجم موتور کمتر گشتاور بالاتری از ماشبن بگیرن، بحث بعدی همون داستان همیشگی کیفیت بنزین در ایران برای ماشین توربو هست که حتما میدونید قرار بنزین باکیفیت سوپر وارد کنند قیمتش هم این 80 و 90 که میگن نیست و برای کسی که کرولا سوار میشه نمیتونه تا 30 تومن لیتری هزینه بالایی باشه همین الانم کسایی که اکتان خوب میریزن تو ماشینشون دارن همین هزینه حتی بیشتر پرداخت میکنن حتی میشه نصف باکو با این بنزین باکیفیت سوپر زد بقیشو با کارت بنزین معمولی ترکیبش حتما بهتر از اینه که کل باک معمولی باشه قیمتش هم به صرفه تر در میاد من که مطمئنم از اون اکتان بوستر خارجی که الان میریزیم کمتر در میاد، به لحاظ قیافه و آپشن اصلا تفاوت خاصی نداره پس چرا باید برم چند صد میلیون بیشتر بدم، فقط واسه اینکه آگاهی ندارن مردم ما همیشه فقط به دهن همدیگه و هرچی می‌شنویم نگاه میکنن و تصمیم میگیریم و خودشون اصلا دنبال کسب آگاهی و حقیقت نیستن متاسفانه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *