سال گذشته، دو خودروی اسپرت بینظیر، یعنی پورشه 911 داکار و لامبورگینی هوراکان استراتو، توجه بسیاری را به خود جلب کردند. اما تا به حال، هیچ کس نتوانسته است نیسان R32 GT-R را به یک خودروی آفرود تبدیل کند.
آدام الزی، یوتیوببر و علاقمند به خودروها، با الهام از مدل 911 داکار، اولین “Safari GTR” را خلق کرده است. او با شروع با یک نسخه بدون موتور از خودروی R32 GT-R که با قیمت 10000 دلار تهیه کرده بود، به سرعت آن را در یک مغازه در کانکتیکات بازسازی کرد. سپس با استفاده از یک موتور RB26 inline-six با اصلاحات از یک پروژه دیگر R32، با یک توربو ژنرال 2، اینترکولر جدید و ECU بهینهسازی شده، به سافاری GTR قدرت 500 اسب بخار در چرخها داد.
این GT-R اکنون با سیستم تعلیق طولانی مدت و 10.5 اینچ فاصله از سطح زمین، تقریباً دو برابر یک R32 استاندارد و مناسب برای مسیرهای دشوار است. چرخهای 17 اینچی Rays با تایرهای Nitto Nomad Grappler (215/65R17) و فلپهای گلی WRX، زیبایی و کارایی آفرود را افزایش دادهاند. همچنین، یک کنترلر چهار چرخ متحرک قابل انتخاب نصب شده است که در جادههای خاکی کمک به کشش بیشتری میکند، ولی این خودرو را برای لذت دریفت به حالت RWD تغییر داده میتوان.
مطلب پیشنهادی: دیفرانسیل عقب در مقابل جلو / کدامیک در برف بهتر عمل می کند
در بخش جلویی، یک نوار مه شکن با پوشش پودری سفارشی و چراغهای مه شکن LED شش اینچی نصب شده است، در حالی که سقف دارای یک قفسه سقفی Nismo با پوشش پودری و چراغهای مه شکن چهار اینچی میباشد. برای نصب قفسه سقفی، آدام و تیم سازنده مجبور به برش مستقیم روی سقف بودند چرا که R32 با قفسه سقفی از کارخانه تولید نمیشد. بدنه این خودرو از رنگ سبز زیتونی استفاده کرده و فضای داخلی آن دارای یک رول کیج کامل، صندلیهای سفارشی و مهارهای چهار نقطهای است.
گزارشها حاکی از آن است که این پروژه در کمتر از سه هفته به پایان رسیده و تمام مراحل ساخت در یک سری ویدیو در کانال یوتیوب آدام الزی ثبت شده است. او همچنین برنامههای بزرگتری برای این پروژه دارد؛ در نهایت، R32 از سیستم تعلیق بهتر، ترمزهای بهتر و احتمالاً یک غواصی برای مواجهه با گودالهای عمیقتر بهره خواهد برد. به هر حال، این GT-R هنوز هم قادر به رانندگی در آبهای عمیق است، همانند حالت فعلی آن.
برای اطلاع از جدیدترین اخبار ماشین به سایت مجله خودرو کار مگز سری بزنید.