1403-06-27 17:10
Search
Close this search box.
4/5 - (1 امتیاز)

آیرودینامیک خودروها همواره اهمیت داشته و با گسترش خودروهای برقی، توجه به بهینه‌سازی آیرودینامیک این خودروها افزایش یافته است. از دهه‌ها پیش، شرکت‌های خودروسازی در تلاش برای کاهش ضرایب درگ برروی خودروها کار می‌کنند. یکی از تلاش‌های بی‌ام‌و در این زمینه به شکل مفهومی با نام AVT در سال 1981 بود.

دوماگوج دوکیچ، رئیس طراحی BMW، در جستجوی آرشیو شرکت، تصاویر کمی از AVT را که به ندرت به دست آمده بود، پیدا کرد. این خودرو را یکی از “مرموزترین خودروهای مفهومی در تاریخ BMW” توصیف کرد. بر اساس اظهارات او، این مدل برای نمایش در تونل باد جدید برند به وجود آمده بود.

AVT که مخفف Aerodynamischer Versuchsträger به معنای وسیله نقلیه آزمایش آیرودینامیک در آلمان است، به دلیل طراحی بالا و عدم وجود پیشرانه یا فضای داخلی، به عنوان یک مجسمه برای آزمایش در تونل باد طراحی شده بود. طراحی این خودرو دارای دماغه‌ای با شیار کم است که به شیشه جلو به صورت قوس تمیز می‌رود. نسخه کوچکی از مشبک علامت تجاری BMW در نوک جلو قابل مشاهده است و چراغ‌های جلو با ظاهر کاپوت صاف نگه داشته شده‌اند.

 

مطلب پیشنهادی: قوی ترین خودرو BMW که فقط 50 تا از آن موجود است

خودرو عجیب آیرودینامیکی

روکش‌ها چرخ‌های جلو را پنهان کرده و آیرودینامیک کناره‌ها را حفظ می‌کنند. همچنین، جناح‌های روانی به گلگیرهای عقب پهن تری منتهی می‌شوند و فیرینگ‌ها بر روی آنها قرار دارند. بخاطر عدم وجود فضای داخلی، نحوه باز شدن درها مشخص نیست، اما به نظر می‌رسد که لولاهای گولینگ انتخابی مناسب باشند.

ادامه مطلب
خودرو جدید کادیلاک با نام XT5 معرفی شد!

بخش عقب این خودرو دارای یک دم Kammback است که در آن قسمت پشتی به سمت پایین شیب می‌کند و سپس به صورت عمودی قطع می‌شود. این طراحی به کاهش کشش هوا کمک می‌کند که نکته اصلی مفهوم AVT است. دوکیچ تصاویر و طراحی‌های AVT را در یک پست اینستاگرامی به اشتراک گذاشته است. این خودرو از نقاشی به مدل سه بعدی تغییر یافته است. دریچه‌های کوچک در قسمت پایین جلو و کانال‌های NACA در بالای گلگیرهای عقب به طراحی واقعی نمی‌رسند.

از لحاظ ظاهری، بی‌ام‌و AVT شباهت‌هایی به فولکس‌واگن XL1 دارد، از جمله یک ظاهر صاف و فیرینگ روی چرخ‌های عقب. اما مقاله همچنین بیان می‌کند که AVT یک مفهوم بوده و اطلاعات بیشتری در مورد سرنوشت آن در دسترس نیست. شرکت BMW همچنان به درخواست‌ها پاسخ نداده است و اطلاعات بیشتری در مورد این مفهوم ناگفته باقی مانده است.

برای اطلاع از جدیدترین اخبار ماشین به سایت مجله خودرو کار مگز سری بزنید.

به اشتراک بگذارید:

administrator

جواد حمیدی هستم و چند سالی در حوزه ی وب فعالیت دارم و عاشق دادن اطلاعات مفید و جدید در زمینه های اینترنت و خودروها هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *