این یک سوال قدیمی است ، در صورتی که همه عوامل یکسان باشند، در شرایط برف، دیفرانسیل جلو یا دیفرانسیل عقب کدامیک بهتر عمل میکند؟
به تازگی دو خودروی سدان آلمانی با ویژگی های مشابه را مقایسه کرده اند تا به طور دائمی ببینیم که در محیط برفی، آیا انتخاب بین دیفرانسیل جلو یا عقب برتری دارد. این خودروها، آئودی A4 و بی ام و سری 3، از موتورهای دیزلی با توان مشابه استفاده کرده و با تایرهای زمستانی Goodyear UltraGrip Performance 3 با اندازههای یکسان تجهیز شدهاند.
با وجود تفاوت در توزیع وزن و چرخهای متحرک، این دو خودرو در آزمایش شتاب مستقیم با کنترل کشش فعال هماهنگ میشوند. هنگامی که کشش غیرفعال است، ب ام و کمی برتری دارد، اما این ممکن است به دلیل فشار وزن خودرو به عقب در حال شتاب باشد و بنابراین بیشترین کشش را به چرخ های محرک ارائه میدهد.
سپس این دو خودرو در مقابل یکدیگر با شیب 15 درصدی قرار میگیرند تا بررسی کنند که کدام یک برای شروع از حالت توقف مشکل بیشتری دارد. هر دو خودرو به طور متوسط عملکرد خوبی دارند، اما باز هم ب ام و کمی بهتر عمل میکند. در آزمایش شتاب جانبی در لنز برفی، این دو خودرو با هم برابر هستند که اصلیترین دلیل آن، تایرهای یکسان آنها است.
زمانی که این دو خودرو در یک مسیر ایجاد شده برفی قرار میگیرند، وضعیت جالبی پیش میآید. بامو با کنترل کشش غیرفعال زمان دورهای سریع تری دارد، اما آئودی با حفظ کنترل الکترونیکی پایداری (ESC) به سریعترین شکل ممکن عمل میکند. بررسی تمام نتایج نشان میدهد که ب ام و و دیفرانسیل عقب آن به عنوان برنده بیرون میآید، اگرچه با فاصله کم. اگر بخواهیم از این ویدئو یک نتیجه بگیریم، آن این است که در شرایط برف، تفاوتی نمیکند که از چه ماشین با دیفرانسیلی استفاده می کنید ، تا زمانی که از تایر های برفی مناسب استفاده کنید.