امروز : 1403/10/29
Search
Close this search box.
4.7/5 - (11 امتیاز)

 

تبلیغات

هیوندای در بخش سدان‌های خانوادگی خود ، معرکه‌ترین مدل خود به نام سوناتا ۲۰۲۳ را معرفی کرده است. هیوندا سوناتا با دارا بودن مجموعه‌ای شامل نسخه پایه با آپشن های مناسب، یک هیبرید اقتصادی و یک مدل N Line با توان ۲۹۰ اسب بخار به علاقه‌مندان تجربه های هیجان‌انگیز ، دلایلی قوی برای خرید ارائه می‌دهد. دو موتور چهارسیلندر هم سیستم های قدرتی موتور‌های سوناتا را تشکیل می‌دهند، یک موتور پایه با ۱۹۱ اسب بخار و یک موتور توربو با ۱۸۰ اسب بخار برای نسخه‌های SEL Plus و Limited.

هیوندای سوناتا 2023 هیبرید از یک موتور بنزینی با کمک یک موتور الکتریکی برای تأمین نیرو به چرخ‌های جلو با توان ترکیبی ۱۹۵ اسب بخار و مصرف سوخت متوسط ۴.۶ لیتر در صد کیلومتر در جاده استفاده می‌کند. با این حال، با وجود اینکه سوناتا هنگام مقایسه قیمت و تجهیزات به عنوان یک گزبنه تاثیرگذار به نظر می‌آید، اما در مورد عملکردش همچنان تا حدی دورتر از هوندا آکورد تیز و جذاب عمل میکند.

عکس سوناتا ۲۰۲۳

آخرین تغییرات برای سال ۲۰۲۳ چیست؟

هیوندا سوناتا ۲۰۲۳ نسبت به مدل قبلی تغییرات کوچکی داشته و به عبارتی میتوان گفت ادامه همان مدل قبل می باشد. سوناتا SEL و SEL Convenience دارای صفحه نمایش لمسی ۱۰.۳ اینچی می باشند، در حالی که سانروف موجود در مدل Sonata Hybrid Limited با سقف پاناروما جایگزین شده است.مدل SEL Plus نه تنها ارزان‌ترین نسخه برای به رسیدن به موتور توربو ۱۸۰ اسب بخار است، بلکه تنها سوناتا فعلی است که با چرخ‌های ۱۹ اینچی و لاستیک‌های چهار فصل بهبود یافته ارائه می‌شود.

این مدل همچنین دارای یک گیج کاملاً دیجیتال ۱۲.۳ اینچی، پوشش چرم مصنوعی و مایکروسوید، دریچه های هوای صندلی عقب و پورت USB، و شارژ بی‌سیم است. ما پیشنهاد می‌کنیم که مدل مورد علاقه‌ی خود را با پکیج فنی نیز انتخاب کنید. این پکیج یک سیستم صوتی Bose با ۱۲ بلندگو، یک سیستم نمایش لمسی ۱۰.۳ اینچی، یک سقف سانروف پانورامیک و حالت رانندگی نیمه‌خودکار را ارائه می‌کند.

مطلب پیشنهادی
نقد و بررسی جامع Santa Fe 2023 – مشخصات سانتافه ۲۰۲۳

سقف سوناتا ۲۰۲۳

هیوندا سوناتا ۲۰۲۳

مشخصات سوناتا ۲۰۲۳

سوناتا از نظر رانندگی تیز‌ترین مدل در هم رده های خود نیست ، هوندا آکورد و نیسان آلتیما عملکرد بهتری داشتند، اما همچنان عملکرد آن در جاده متمرکز و واکنشگر است. سواری آن تا حدی ناپایدارتر از آن چیزی است که انتظار می رفت و خسک تر از بیشتر ماشین‌های این دسته است، اما حداقل سوناتا  با موتور توربوشارژ ۱.۶ لیتری به سرعت و چابکی قابل قبولی دست پیدا می‌کند. در طول تست های انجام شده روی آن ، سوناتا ۲۰۲۳ با این موتور توانسته در زمان ۷.۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کبلومتر در ساعت برسد.

 

مطلب پیشنهادی: مقایسه سوناتا با اپتیما + جدول مقایسه انواع مدل ها

هونداي سوناتا ٢٠٢٣

در نهایت باید به هیوندای افتخار کنیم که همچنان از یک گیربکس اتوماتیک معمولی در سدان خانوادگی خود استفاده می‌کند. در طول زمان سوناتا هیبرید، که یک موتور چهارسیلندر توربوشارژ ۲.۰ لیتری را با موتور ژنراتوری ترکیب می‌کند که مجموعاً ۱۹۲ اسب بخار دارد، از تلاش‌های کاهش مصرف سوختش اغراد را تحت تأثیر قرار داد اما چگونگی انتقال ناهموار بین منابع نیروی بنزین و الکتریکی با انتقاد رو به رو شد.

مطلب پیشنهادی : هیوندای سوناتا 2024

مدل N Line با توان ۲۹۰ اسب بخار یکی از سریع‌ترین نسخه هاست  که تست شده و مقدار قابل قبولی از شور رانندگی ارائه می‌دهد. مدل N Line در تنها ۵.۰ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می رسد، که فقط یک دهم کمتر از زمان هوندا سیویک تایپ آر است. سوناتا از انواع موتورهای بسیار صرفه‌جو در مصرف سوخت برخوردار است، در نسخه‌های هیبرید ، هیبرید Blue به میزان  ۴.۷ لینر در صد کیلومتر در شهر و ۴.۳ لینر در صد کیلومتر در جاده بالاترین امتیاز را دارد؛ سایر سوناتاهای هیبرید ، به ترتیب ۵.۲ و ۴.۶ لینر در صد کیلومتر مصرف سوخت دارند.

مطلب پیشنهادی
هیوندای کرتا 2023 گزینه ی احتمالی واردات + مشخصات و قیمت

سوناتا هايبرد 2023

داخل سوناتا ۲۰۲۳

داخل سوناتا ۲۰۲۳ جذاب است و احساس خودرو های لوکس و رده بالا را نسبت به قیمتش می دهد. نشیمن عقب راحت است و فضای کافی دارد ، متریال به کار رفته بسیار مرغوب و باکیفیت کی باشند و چیدمان صفحه داشبورد ساده و شیک است. فضای صندوق آن ۴۵۳ لیتر می باشد. سوناتا تقریباً همان چیزی است که از سدان‌های متوسط ​​انتظار می رود – نه بهترین و نه بدترین در مجموعه خود. با این حال، حدود هفت چمدان کوچک  در صندوق آن جای میگرد که فضای کافی برای سفرهای طولانی با خانواده را مهیا می کند.

داخل سوناتا ۲۰۲۳

سیستم رسانه‌ سوناتا ۲۰۲۳ دارای یک صفحه نمایش مرکزی ۸.۰ اینچی است که در مدل‌های SEL با پکیج Convenience، مدل SEL Plus و مدل Limited، یک گیج کلاستر دیجیتال ۱۲.۳ اینچی وجود دارد. تکنولوژی جدید هیوندای به نام Digital Key، به مالکان اجازه می‌دهد که از ارتباط نزدیک (NFC) و گوشی هوشمند خود برای باز کردن ماشین و کنترل تعدادی از ویژگی‌های خودرو استفاده کنند. این تکنولوژی اجازه می‌دهد تا رانندگان دیگر بیخیال سوییچ های قدیمی خود شوند و همه چیز را تنها با یک اپلیکیشن کنترل کنند.

سوناتا ۲۰۲۳ هیبرید

پکیج SmartSense هیوندای از ویژگی‌های رانندگی کمکی به صورت استاندارد پشتیبانی می‌کند، و همچنین شامل کمک خودکار نور بالا ، کروز کنترل تطبیقی و هشدار توجه راننده که می‌تواند رانندگی خواب‌آلوده یا نامتعارف را احساس کند. سوناتا حتی می‌تواند هنگامی که بیرون از آن منتظر هستید ، از جای پارک خارج یا وارد شود. با این حال، این ویژگی تنها برای مدل Limited سطح بالا ارائه می‌شود. ویژگی‌های کلیدی ایمنی عبارتند از:

  • هشدار استاندارد برخورد از جلو و ترمز اضطراری خودکار
  • هشدار استاندارد خروج از خط و کمک به حفظ خطوط
  • نظارت بر نقطه کور و هشدار ترافیک متقابل
مطلب پیشنهادی
هیوندای النترا 2023 وارداتی + مشخصات و ویدیو بررسی ۲۰۲۳

عکس داخل سوناتا ۲۰۲۳

قیمت سوناتا ۲۰۲۳

در این بخش جدول قیمت جهانی سوناتا ۲۰۲۳ را بر اساس نسخه ، مشاهده خواهید کرد :

مدل قیمت
SE ۲۶,۲۵۰ دلار
SEL ۲۸,۷۴۰ دلار
Blue Hybrid ۲۹,۲۱۵ دلار
SEL Hybrid ۳۲,۵۶۵ دلار
SEL Plus ۳۳,۲۴۰ دلار
N Line ۳۵,۵۹۰ دلار
Limited ۳۶,۴۴۰ دلار
Limited Hybrid ۳۷,۷۱۵ دلار

هیوندای سوناتا ۲۰۲۳

سخن پایانی

هیوندای مدل سوناتا ۲۰۲۳ را در بخش سدان‌های خانوادگی خود معرفی کرد. سوناتا با تنوعی که ارائه می‌دهد شامل نسخه پایه با آپشن‌های مناسب، یک هیبرید اقتصادی و یک مدل N Line با توان ۲۹۰ اسب بخار، دلایل قوی برای خرید توسط خریداران فراهم می‌کند. دو موتور چهارسیلندر قدرت موتورهای سوناتا را تشکیل می‌دهند، یک موتور پایه با ۱۹۱ اسب بخار و یک موتور توربو با ۱۸۰ اسب بخار برای نسخه‌های SEL Plus و Limited.

مطلب پیشنهادی برای این مقاله : توسان 2023 

سوناتا هیبرید از یک موتور بنزینی با کمک یک موتور الکتریکی برای تأمین نیرو به چرخ‌های جلو با توان ترکیبی ۱۹۵ اسب بخار و مصرف سوخت متوسط ۴.۶ لیتر در صد کیلومتر در جاده استفاده می‌کند. با این حال، علیرغم قیمت و تجهیزات مناسبی که ارائه می‌دهد، در ارتباط با عملکرد، هنوز هم از هوندا آکورد تیز و جذاب کمی دورتر قرار دارد. امیدواریم این نقد و بررسی سدان محبوب هیوندای برای شما کارمگزی ها کاربردی و جذاب بوده باشد. تا نقد و بررسی های آینده‌ی مجله خودرو کارمگز ، بدرود.

به اشتراک بگذارید:

subscriber

پرنیان هستم و اینجا قراره با قلم خودم دنیای خودروهارو به کلمات تبدیل کنم

3 نظرات

  • Hossein, 1402-07-08 @ 6:38 ب.ظ پاسخ

    حاجی طراحی جدیدشو نیستم اصلاااا👎🏼

    • پرنیان مقلیان, 1402-07-11 @ 4:22 ب.ظ پاسخ

      مرسی از کامنتی که گذاشتی دوست خوب کارمگز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *