بررسی اجمالی شورلت کامارو ۲۰۲۳
ماسل کار شورلت کامارو ۲۰۲۳ چیزی بیش از یک چهره عبوس با یک موتور V-8 است. کامارو که بهعنوان یک کوپه سخت یا کانورتیبل با سقف نرم موجود است، شخصیتی جدی دارد. از نظر قدرت دارای سه سطح است که از یک توربو شارژر خطی 275 اسب بخاری شروع میشود، به یک V-6 با قدرت 335 اسب بخار میرسد و از C7 کوروت به یک V-8 با قدرت 455 اسب بخار میرسد.
نسل ششم کنونی کامارو در سنین بالا به سر میبرد، زیرا حداقل پنج سال از پلتفرم ATS کادیلاک که براساس آن ساخته شده است، جان سالم به در برده است. در حالی که قدیمی ترین دشمن آن، فورد موستانگ، وارد نسل دیگری میشود که به طور کامل برای سال 2023 بازسازی شده است، کامارو تا حد زیادی به همان شکل باقی مانده است.ما هنوز امیدواریم که سال 2023 آخرین سال کامارو نباشد، حتی در حالی که سایر ماشینهای عضلانی مانند دوج چلنجر 2023 و چارجر 2023 پس از سال 2023 دیگر تولید نمیشوند.
فیلم Chevy Camaro 2023
تغییرات شورلت کامارو 2023 چه چیزهایی هستند ؟
چیزی که برای سال 2023 واقعاً جدید است، شورلت کامارو 2023 است. این ماشین هیچ تغییر معناداری فراتر از انتخاب رنگ، نمادها و چرخها تجربه نمیکند. تغییرات اساسی اضافه کردن تریمهای 20 اینچی به تریمهای LT، LT1 و SS هستند. بهترین راه برای تجربه هر مدل کامارو جدید، SS با بسته اختیاری 1LE Track Performance است. این بسته شامل قطعات ظاهری منحصربهفردی مانند چرخهای 20 اینچ با رنگ مشکی و رنگهای بیرونی مشکی ساتن است، همچنین دارای قطعات داخلی ویژهای است که شامل تریم میکرو جیر و صندلیهای جلوی حمایتکنندهتر Recaro (فقط در مدلهای SS) میشود.
بررسی پیشنهادی کارمگز : شورولت کلرادو 2023
با این حال، ارتقاءهای مهمتر انجام شده بر روی عملکرد ماشین تأثیر میگذارند. هر مدل 1LE دارای سیستم اگزوز دو حالته، اجزای خنککننده پیشرفته پیشرانه، ترمزهای قویتر، دیفرانسیل لغزش محدود، و تنظیم تعلیق ویژه ای است که تعادل عملکرد را فراهم میکند. این تعلیق بهترین ترکیبی از سختی و نرمی را ارائه میدهد که مناسب برای رانندگی روزمره است. علاوه بر این، شورلت از موتورهای چهار سیلندر و V-6 هم برای پکیج 1LE استفاده میکند، اما ما ترجیح میدهیم این ترکیب عالی از تجهیزات شاسی را با موتور V-8 در مدل 1SS ارائه دهیم. انتخاب گیربکس دستی استاندارد همزمان با این تصمیم خواهد بود.
” شورلت کامارو ۲۰۲۳ ” با موتور، گیربکس و عملکرد
موتور پایه 275 اسببخاری چهار سیلندر کند نیست -اما واکنشهای ناهموار دریچه گاز و صداهای ناخوشایند و غیر ورزشی آن را به انتخاب برای خرید مقرون به صرفه تبدیل میکند. از سوی دیگر، ارتقا به V-6 با قدرت 335 اسببخار، شخصیت خودرو را به کلی تغییر میدهد. موتور 6 اسب بخاری جذاب خود را دارد. کامارو LT1 و SS دارای موتور V-8 بلوک کوچک نمادین Chevy با 455 اسببخار قدرت و 455 پوند-فوت گشتاور هستند. گشتاور فوقالعاده پایین، انتقال قدرت خطی و شتاب فشرده سازی سینه ی موتور توسط اگزوز دو حالته اختیاری افزایش مییابد که با صدایی تند در هنگام روشن کردن ماشین و صداهای رعد و برق در هنگام انفجار دریچه گاز در حالت باز گوش شما را نوازش میکند. گیربکس شش سرعته دستی استاندارد روحیه علاقهمندان را حفظ میکند.
(برای خودروهایی که به پکیج 1LE مجهز نیستند، گیربکس شش سرعته دستی استاندارد است.) یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک با موتور چهارسیلندر اختیاری است و یک گیربکس 10 سرعته اتوماتیک با تعویض دنده نرم با V-6 و V-8 جفت میشود. شاسی حیرتانگیز کامارو ارتباط ماشین و راننده را فراهم میکند که در بین ماشین های پونی ( ماشین پونی یک طبقه بندی خودروی آمریکایی برای کوپههای مقرونبهصرفه، جمعوجور و بسیار شیک است.) بینظیر است. ساختار جامد آن هندلینگ دقیق و احساس کیفیت را ایجاد میکند. سواری متعادل آن به اندازهای محکم است که در جادههای منحنی چابک باشد و در عین حال در سطوح ناهموار سازگار باشد.
بررسی پیشنهادی : شورلت تراکس 2024
کوپهها در کنار راهاندازی 1LE، از کلاس خود فراتر میروند و با ماشینهای ورزشی با نامهای جذابتر رقابت میکنند و هزینههای بسیار بسیار بیشتری دارند. مدلهای مجهز به 1LE در مسیر کشیده و در عین حال در جادههای معمولی آرام هستند. سیستمهای فرمان برقی آنها دارای تلاش معقول و پاسخهای بسیار دقیق هستند. Chevy داغ عملکرد trifecta را با ترمزهای عالی تکمیل میکند. پدال ترمز به طور مداوم پاسخی پیشرونده و اطمینان بخش ارائه میدهد. مدلهای 1LE از ترمزهای برمبو قویتر و آمادهتر برای مسیر برخوردار هستند.
مشخصات فنی کامارو 2023
ویژگیها و تجهیزات | توضیحات |
---|---|
موتور | 2.0 لیتری توربو I4 |
دنده | دستی شش سرعته یا دنده اتوماتیک هشت سرعته (قابل دسترس) |
حالتهای رانندگی | تور و اسپرت |
سیستم آمادهبهکار اسپرت | دارد |
سیستم کنترل استحکام الکترونیک | StabiliTrak با کنترل تراکش |
چرخهای آلومینیومی | 18 اینچی با پنج پره و رنگ نقرهای |
آینههای جانبی برقی | دارد |
چراغهای روز روشنایی LED | دارد |
سیستم اگزوز | دو خروجی با نوکهای درخشان |
صندلی راننده | هشت حالت تنظیم برقی |
صندلی مسافر جلویی | چهار حالت تنظیم دستی و قابلیت شیب دهی برقی |
فرمان و دسته شیفتر | با روکش چرم |
کنترل اتوماتیک دما | یک منطقه تنظیم |
سیستم صوتی | شش بلندگو |
سیستم سرگرمی Chevrolet Infotainment 3 | صفحه نمایش لمسی ۷ اینچی |
بلوتوث | دارد |
Chevrolet Connected Access قابلیت | دارد |
قابلیت ایجاد نقطه دسترسی Wi-Fi | دارد |
پشتیبانی از Apple CarPlay بیسیم و Android Auto | دارد |
دسترسی و راهاندازی بدون کلید | دارد |
دوربین دید عقب | دارد |
فناوری رانندگی نوجوان | دارد |
سیستم LATCH (قفل و قفل گشتاور پایین) | دارد |
مصرف سوخت کامارو 2023 در واقعیت
کامارو 2023 با موتور چهار سیلندر توربو شارژ و گیربکس اتوماتیک هشت سرعته تا 22 مایل بر گالن در شهر و 30 مایل بر گالن در بزرگراه رتبهبندی میشود. پیشرانههای V-6 و V-8 مقرون به صرفه نیستند ، بهطوریکه شش موتور با سرعت 18مایل بر گالن در شهر و 29 بزرگراه و هشت مورد با سرعت 16مایل بر گالن در شهر و 26 دربزرگراه افزایش مییابند. با اینحال، موتورهای دوم در مسیر 75مایل بر ساعت در بزرگراه با مصرف سوخت خوب عمل کردند،.
شورلت کامارو 2023 داخلی راحت و باربری
فضای داخلی کامارو نسبت به نسل قبلی بهبود یافته است، با مواد بهتر و ظاهری مدرن تر. صندلیهای جلوی راحت و چیدمان ساده آن از نکات مهم هستند، اما صندلی عقب بهشدت کوچک و دید ضعیف آن مانع از عملی بودن آن به عنوان یک حملونقل مردمی میشود. یک هدآپ نمایش اختیاری مفید است و در دوج چلنجر یا فورد موستانگ ارائه نمیشود. کامارو همچنین می تواند به نورپردازی داخلی محیطی قابل تنظیم مجهزشود که ظاهری جذاب به آن می بخشد. Chevy در پیست و بخش رانندگی سرگرمکننده از رقبای خود پیشی میگیرد، اما صندلی عقب آن اساساً برای بزرگسالان غیرقابل استفاده است. کامارو از نظر فضای بار و فضای داخلی نیز بهتر است. در مقایسه با رقبای خسیس فضایی خود، کمترین چمدان دستی را در خود جای داده و دارای دهانهی خنده دار کوچک صندوق عقب است.
اطلاعات سرگرمی و اتصال
شورلت کامارو ۲۰۲۳ دارای یک صفحه نمایش لمسی کاربر پسند است که از نرمافزار Infotainment 3Chevy پشتیبانی میکند. در حالی که صفحهنمایش لمسی 8.0 اینچی بزرگتر فضارا بهتر پر میکند، قاب پلاستیکی بسیار زیبا به نظر میرسد و زاویهرو به پایین آن نامناسب است. در غیر این صورت، ترکیبی از کنترلها و منوهای سازمانیافتهی آن قدردانی میشود. راهاندازی Chevy همه چیز استاندارد را دارد – کنترلهای بصری، منو های جذاب، بازخورد پاسخ گو، نقطهاتصال Wi-Fi، و Apple CarPlay و Android Auto بیسیم که میتوان بدون وصل کردن تلفن هوشمند به پورت USB به آنها دسترسی داشت.
قیمت شورولت کامارو 2023
شروع قیمت نسخه ی معمولی در کشورهای غربی و آمریکایی از 27,795 دلار می باشد که معادل آن در ایران با دلار 50000 تومانی ۱,۳۸۹,۷۵۰,۰۰۰ تومان میشود.
مدل | قیمت |
---|---|
LS | 27,795 دلار |
1LT | 28,295 دلار |
2LT | 30,295 دلار |
3LT | 34,295 دلار |
LT1 | 37,795 دلار |
1SS | 41,295 دلار |
2SS | 46,295 دلار |