بررسی شیائومی SU7
اولین مدل خودرو الکتریکی (EV) از شیائومی، با اسم SU7، به ابعاد بزرگتر از تسلا مدل 3 و Nio ET5 عرضه خواهد شد و در نسخههای تک موتوره و دو موتوره با استفاده از باتریهای تامین شده توسط BYD و CATL در دسترس قرار میگیرد. مشخصات اصلی و ظاهر این اولین مدل خودروی الکتریکی شیائومی، در یک پرونده نظارتی به اشتراک گذاشته شده است. وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) به تازگی جدیدترین دسته از مدلهایی را منتشر کرده است که به زودی در فهرست خود برای نظر عمومی و فروش عرضه میشوند و SU7 به عنوان اولین مدل EV شیائومی در این لیست آورده شده است.
خودرو پیشنهادی برای مطالعه : لونا GRE برقی ایرانخودرو
تا 22 نوامبر، عموم مردم قادر به ارسال بازخورد خود درباره این مدل خواهند بود. ورود به کاتالوگ، مرحله اصلی آخرین فرآیند نظارتی است که از طریق آن میتوان به یک مدل اجازه فروش در چین را اخذ کرد. مدل EV شیائومی دارای دو نسخه محصول به نامهای BJ7000MBEVA1 و BJ7000MBEVR2 است، که یکی از آنها مدل دو موتوره و دیگری مدل تک موتوره را نمایان میسازد. بر اساس این پرونده، خودروی الکتریکی با باتری (BEV) توسط BAIC Off-road Vehicle تولید شده است.
ظاهر خودرو شیائومی SU7
ابعاد خودروی الکتریکی شیائومی SU7 به طول 4997 میلیمتر، عرض 1963 میلیمتر و ارتفاع 1455 میلیمتر، با فاصله بین دو محور 3000 میلیمتر میباشد. این سدان قادر به حمل سرعت حداکثر 210 کیلومتر در ساعت است. ابعاد SU7 از سدانهای مدل 3 از تسلا (TSLA) و ET5 از Nio (NIO) بزرگتر هستند. به عنوان مثال، مدل بهروزشده 3 که در حال حاضر در چین به فروش میرسد، ابعادی به اندازه 4720 میلیمتر طول، 1848 میلیمتر عرض، 1442 میلیمتر ارتفاع و فاصله بین دو محور 2875 میلیمتر دارد. اما ET5 معمولی ابعادی به اندازه 4790 میلیمتر طول، 1960 میلیمتر عرض، 1499 میلیمتر ارتفاع و فاصله بین دو محور 2888 میلیمتر دارد.
قدرت موتوری SU7
نشانگر عقب نشان میدهد که این مدل در نسخه تک موتوره با نام SU7 و وزن 1980 کیلوگرم، و نسخههای دو موتوره شامل SU7 Pro و SU7 Max که هر دو دارای وزن 2205 کیلوگرم هستند، به بازار عرضه میشود. شیائومی SU7 تک موتوره از یک موتور الکتریکی با حداکثر توان 220 کیلووات، تولید شده توسط United Automotive Electronic Systems، یک شرکت سرمایهگذاری مشترک بین بوش و Zhonglian Automotive Electronics در چین، بهره میبرد. در حالی که نسخههای SU7 Pro و Max از شیائومی از موتورهای دوگانه استفاده میکنند، که با حداکثر توان به ترتیب 220 کیلووات و 275 کیلووات توسط شرکت چینی Suzhou Innovance Automotive تولید شدهاند.
مصرف سوخت این خودرو
شیائومی SU7 از باتریهای لیتیوم فسفات آهن (LFP) استفاده میکند، که سلولهای آن توسط BYD FinDreams، یک شرکت متعلق به بخش باتری BYD، در Xiangyang، استان هوبی، تامین میشود. نسخههای SU7 Pro و SU7 Max از باتریهای سه تایی لیتیومیونی، تولید شده توسط CATL، برخوردار هستند.
خودروی پیشنهادی برای مطالعه : تیگارد X35
همچنین، شیائومی SU7 قابلیت پشتیبانی از LiDAR اختیاری را دارد. این سنسور LiDAR به صورت اختیاری قرار میگیرد و بر روی سقف خودرو قرار میگیرد، شبیه به مدلهای مبتنی بر NT 2.0 از شرکت Nio. نسخههای Pro و Max از SU7 بهصورت استاندارد با بال عقب فعال عرضه میشوند.
تاریخ عرضه و قیمت احتمالی
شیائومی در تاریخ 30 مارس 2021 بهصورت رسمی اعلام کرد که به صنعت خودرو میپیوندد و اعلام کرد که در حال انجام سرمایه گذاری اولیه به ارزش 10 میلیارد یوان (1.38 میلیارد دلار) در بخش خودروسازی خود است، و همچنین در آینده قصد سرمایهگذاری 10 میلیارد دلاری به مدت 10 سال در این حوزه را دارد . شیائومی در طول دو سال گذشته درباره پیشرفتهای حوزه خودروسازی خود اطلاعات محدودی را منتشر کرده است، و تا کنون تنها چند اظهارنظر از مدیران این شرکت موجود است که اولین مدل خودرو الکتریکی این شرکت در سال 2024 عرضه خواهد شد.
مطلب پیشنهادی : بستیون تی ۷۷
به گفته منابع محلی National Business Daily، این شرکت اولین مدل خودرو الکتریکی خود را در ماه دسامبر به تولید انبوه میپردازد و در فوریه سال آینده به صورت رسمی به بازار عرضه خواهد شد. مینگ چی کو، تحلیلگر TF International Securities که یک ردیاب معروف زنجیره تامین اپل است، در تاریخ 13 اکتبر اظهار داشت که انتظار میرود اولین مدل خودرو الکتریکی شیائومی تا سال 2024 با محمولههای 50,000 تا 60,000 دستگاه به بازار عرضه شود. او تأکید داشت که این مدل با ویژگیهایی همچون رانندگی خودران، اکوسیستم نرمافزاری، شارژ سریع 800 ولت و مشخصات پیشرانه، با قیمت کمتر از 300,000 یوان به فروش میرسد.