لندکروزر در مقابل لکسوس LX مقایسه دو خودروی غول
این دو خودرو در سری شاسی بلندهای معروف در دنیا قرار می گیرند که از پرقدرت ترین غولهای آفرودی می باشند و به شدت در تمام دنیا محبوب می باشند و غیر ممکن است که اسم آنها را نشنیده باشید! سری تویوتا لندکروزر 2022 با مدل GX آغاز میشود. اما همه مدلها از یک دیزل جدید با حجم 3.3 لیتری و توربو V6 استفاده میکنند. این داستان برای نقطه ورودی محدوده LX نیز صادق است، که سه گزینه LX 500d دارد و همگی از یک پیشرانه نیرو میگیرند. با این حال، تفاوتهای قابل توجهی در قیمت بین این دو خودرو وجود دارد. در ادامه به مقایسه این دو خودروی ژاپنی می پردازیم:
مقایسه قیمت لندکروزر و لکسوس LX 600 ، آیا لکسوس ارزش اضافه ای دارد؟
در حالی که مقرون بهصرفه ترین تویوتا با قیمت 89,990 دلار عرضه میشود، خط تولید لکسوس از قیمت 148,800 دلار آغاز میشود. برای مقایسه منصفانه، ما لندکروزر Sahara LX را با قیمت 138,790 دلار و لکسوس LX 600 Sports Luxury با قیمت 169,300 دلار در نظر گرفتهایم.
اگر تنها قیمت را در نظر بگیریم، میتوانستیم ارزان ترین لکسوس را برای تطبیق مالی نزدیک تر انتخاب کنیم. اما واقعیت این است که لکسوس LX 600 با موتور جدید 3.5 لیتری توئین توربو V6 که به جای گازوئیل، بنزین مینوشد، ارائه میشود. سری لندکروزر 300 بازخوردهای زیادی را به دنبال داشته است، اما لکسوس LX 600 نتوانسته است به همان اندازه توجه را به خود جلب کند.
نتیجه : در قیمت برنده تویوتا لندکروز است.
مقایسه موتور لندکروزر 300 و لکسوس LX 600
لندکروزر 300
طرفداران V8 از رفتن موتور دیزل 4.5 لیتری در لندکروزر 200 قدیمی ناراحت شدهاند، اما پس از رانندگی با مدل 300، به طور قطع نظر خود را عوض می کنند. اگرچه موتور جدید حجم کمتری دارد ، اما بهبود چشمگیری داشته است در مقایسه با موتور قدیمی V8 4.5 لیتری، موتور جدید V6 3.3 لیتری 227 کیلووات و 700 نیوتن متر تولید میکند (27 کیلووات و 100 نیوتنمتر بیشتر) و در عین حال کمتر سوخت مصرف میکند. مصرف سوخت اعلام شده تنها 8.9 لیتر در هر 100 کیلومتر است – اگر واقعی باشد، بسیار قابل احترام است برای یک خودرویی که وزنش کمتر از 2.6 تن است.
مطب پیشنهادی: پورشه ماکان در برابر کاین
لکسوس LX 600
لکسوس LX 600 با موتور 3.4 لیتری و توربو دوگانه V6 قدرت 305 کیلووات و گشتاور 650 نیوتن متر تولید میکند. این موتور در محدوده گسترده ای تا حدود 3600 دور در دقیقه، گشتاور حداکثر را حفظ میکند. علاوه بر رانندگی در جاده، این موتور قدرت بالایی در مسیرهای دشوار نیز دارد. مصرف سوخت آن نیز با وزن 2640 کیلوگرمی، تنها 12.1 لیتر در 100 کیلومتر است. صدای V6 نیز بسیار رضایت بخش است. در کل، لکسوس LX 600 یک خودروی لوکس و قابلیتهای بالاست.
نتیجه : در قدرت موتور تقریبا هر دو خودرو برابر هستند.
مقایسه راحتی و داخل کابین
سیستم اطلاعات و سرگرمی اصلی لکسوس واضح تر و شهودی تر است. از دیگر مزایای فنی لکسوس نسبت به لندکروزر میتوان به آینه دید عقب دیجیتال و دوربین ۳۶۰ درجه اشاره کرد که میتواند لکسوس را در صفحه نمایش به شکل شفاف نشان دهد. همچنین، لکسوس از چرم با کیفیت تری استفاده میکند. در مورد سیستم صوتی، تویوتا از یک سیستم JBL مناسب استفاده میکند، در حالی که لکسوس با تجهیزات صوتی مارک لوینسون که تقریباً بهترین در بازار ICE است، مجهز شده است.
در ردیف دوم، تجربه تقریباً یکسانی دارند. هر دو دارای بستههای سرگرمی اختیاری هستند که یک صفحه نمایش برای هر یک از صندلی های بیرونی اضافه میکند. پنل تهویه هوا نیز بدون تغییر است و هر دو دارای یک دکمه وسط هوشمند هستند که به سرنشینان عقب اجازه میدهد به جعبه یخ بین دو صندلی جلو دسترسی داشته باشند.
با ارتفاع 1210 میلیمتر و عرض 1630 میلیمتر، فضای داخلی خودروها بسیار بزرگ است، اما حس کلی کابین به اندازهی ظاهر بیرونی نیست. اما وقتی به فضای باری میروید، هر دو خودرو بیش از 1100 لیتر حجم را ارائه میدهند. نسخه هفت نفره باعث کاهش فضا به 174 لیتر میشود وقتی که سه ردیف صندلی در جای خود قرار دارند یا 982 لیتر وقتی که جمع شدهاند. تفاوت عملی واضحی در زمانی که میخواهید حداکثر فضای کابین را بهرهبرداری کنید و دسته دوم را تا کنید، وجود دارد.
در حالی که لکسوس دارای دکمه های رها کردن صندلی از راه دور است که به طور خودکار صندلی های جلو را تاشو میکند، مالکان تویوتا باید قبل از اینکه صندلی عقب تا شوند، پایه جلو را بهصورت دستی حرکت دهند. با این حال، تویوتا با صندلی هایی که میتوانند پس از تا شدن به سمت جلو خم شوند، لکسوس را پیشی میگیرد و فضای اضافی برای صندوق بار آزاد میشود – 2052 لیتر در مقایسه با 1960 لیتر.
نتیجه : در کابین و فضای داخلی برتری با لکسوس می باشد.
مقایسه رانندگی لندکروز اتاق 300 با لکسوس ال 600
این دو خودرو در ظاهر مشابهی قرار دارند، اما در مورد سواری، تفاوتهای بیشتری وجود دارد. تویوتا در جادههای پرپیچ و خم با استفاده از انتقال وزن، غلتیدن و قدرت آفرود بالا کمی مانند یک ماشین رالی حرکت میکند. از طرف دیگر، LX سعی میکند به شیوهای بیشتر شبیه ماشین صاف و مقاوم باقی بماند. با وزن کمتری برای بالا بردن، تویوتا در هنگام ترمز مطمئنتر است و تعادل آن در پیچها خنثی تر است. در مقابل، لکسوس با استفاده از سیستم میانهای برقی، نیاز کمتری به فشار بر روی فرمان دارد..
هر دو خودرو بر روی سیستم تعلیق فنری فولادی سوار میشوند، اما لکسوس دارای دمپرهای تطبیقی و متصل به هیدرولیک و ارتفاع سواری قابل تنظیم است که تأثیر چشمگیری بر راحتی دارد. هنوز کمی لرزش وجود دارد اما لکسوس میتواند جاده را هموار طی کند، در حالی که لندکروزر احساس میکند که در حال بالا رفتن از دست اندازههای بزرگتر مانند کوه است. در نهایت، لکسوس روی چرخهای 22 اینچی متمرکز روی جاده با لاستیک کم حجم میچرخد، در حالی که تویوتا با حلقههای 20 اینچی حرکت می کند.
نتیجه : انتخاب لندکروزر به وضوح مناسب است. موتور دیزل آن مناسب برای انجام تمام وظایف یدککشی است، همچنین لاستیکهای ضخیمتر، فرمان محافظتشده و تنظیم شاسی قویتر به وضوح برای مسیرهای کمتر طراحی شدهاند.
ویدیو مقایسه لندکروز با لکسوس
نقاط قوت و ضعف دو خودرو Lexus LX 600 و Toyota LC300
نقاط قوت | نقاط ضعف | |
---|---|---|
Lexus LX 600 | – سواری راحت و مناسب برای جاده | – قیمت بیمه بالا به مدل LC |
– موتور با گشتاور بالا | – مشکلات سانروف پوکسی | |
– ویژگیهای لوکس و گسترده | ||
Toyota LC300 | – موتور دیزل با مصرف سوخت شگفتانگیز | – ارتفاع سواری ثابت |
– کیفیت ساخت قوی و مستحکم | – تجهیزات فناوری نه چندان جذاب |
امتیاز دهی لندکروز در مقابل لکسوس LX
لکسوس LX600
7.8/10
امنیت، ارزش و امکانات: 7
راحتی و فضا: 7.5
موتور و گیربکس: 8
رانندگی و کنترل: 8.5
تکنولوژی: 8
تویوتا لندکروزر 300
7.5/10
امنیت، ارزش و امکانات: 7.5
راحتی و فضا: 7
موتور و گیربکس: 8.5
رانندگی و کنترل: 7
تکنولوژی: 7.5
جدول مقایسه فنی لندکروز در مقابل لکسوس LX
Lexus LX 600 Sports Luxury | Toyota LandCruiser Sahara ZX | |
---|---|---|
شروع قیمتی | $169,300 | $152,300 |
فنی(موتوری) | ||
موتور | بنزینی 6 سیلندر dohc 24v توین توربو | بنزینی 6 سیلندر dohc 24v توین توربو |
جایگاه موتور | موتور در جلوی خودرو | موتور در جلوی خودرو |
حجم موتور | 3445cc | 3346cc |
قدرت موتور | 305 کیلو وات در 5200 دور در دقیقه | 227 کیلو وات در 4000 دور در دقیقه |
گشتاور | 650 نیوتن متر @ 2000-3600 دور در دقیقه | 700 نیوتن متر @ 1600 – 2600 دور در دقیقه |
گیربکس | 10 سرعته اتوماتیک | 10 سرعته اتوماتیک |
شاسی | ||
بدنه و صندلی | استیل ، 5 در ، 5 صندلی | استیل ، 5 در ، 5 صندلی |
L/W/H/W–B | 5100/1990/1895/2850mm | 5015/1980/1950/2850mm |
Weight | 2640kg | 2610kg |
حجم بار | 1109 لیتر | 1131 لیتر |
حجم باک | 110 لیتر | 110 لیتر |
مصرف سوخت | 12.1 لیتر در 100 کیلومتر | 8.9 لیتر در 100 کیلومتر |
دیفرانسیل | محور جلو : میله ضد غلتش دو جناغی | محور جلو : میله ضد غلتش دو جناغی |
محور عقب : میله ضد غلت چند لینک | محور عقب : میله ضد غلت چند لینک | |
فرمان | رک و پینیون به کمک برق | رک و پینیون به کمک برق |
ترمز | دیسک های تهویه دار 354 میلیمتری کالیپر های چهار پیستونی | دیسک های تهویه دار 354 میلیمتری کالیپر های چهار پیستونی |
ترمزهای عفب | دیسک های تهویه دار 335 میلی متری کالیپرهای تک پیستونی | دیسک های تهویه دار 335 میلی متری کالیپرهای تک پیستونی |
لاستیک ها | Dunlop Grandtrek PT5A | Bridgestone Dueler A/T |
سایز لاستیک | 295/50 R22 | 265/55 R20 |
ایمنی | ||
نمره ANCAP | TBC | 5 ستاره |
سرعت | ||
صفر تا 100 | 7.0 ثانیه | 8.0 ثانیه |