Search
Close this search box.
5/5 - (5 امتیاز)

ایران خودرو، پیشرو در عرضه خودروهای برقی در ایران

ایران خودرو به عنوان شرکت پیشرو در عرضه خودرو در کشور، در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی خود و همسو با روند جهانی توسعه خودروهای برقی، به بازار رو به رشد این نوع خودروها ورود کرده و قصد دارد تجربه جدیدی را به مشتریان خود ارائه دهد. لونا GRE ، اولین خودرو برقی ایران خودرو با عرضه عمومی در کشور، حاصل سرمایه‌ گذاری مشترک میان شرکت رنو فرانسه و جیانگ لینگ است. این خودرو، یک سدان خانوادگی متوسط در کلاس C است که طراحان آن در زمینه طراحی بیرونی و فضای داخلی خودرو عملکرد قابل قبول و به روزی داشته و دستاورد ارزشمندی را به ارمغان آورده‌اند.

تبلیغات

طراحی ظاهری و داخلی لونا GRE 

طراحی ظاهری و داخلی لونا GRE

لونا GRE برقی ، جدیدترین محصول این شرکت، با ظاهری خیره‌ کننده و مدرن، نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. چراغ‌های باریک و کشیده جلو و نبود جلوپنجره، به این خودرو چهره‌ای منحصر به فرد و امروزی بخشیده است. آینه‌های جانبی روی درب‌ها، از دیگر ویژگی‌های خاص این خودروست که آن را از سایر رقبا متمایز می‌کند. در نمای عقب نیز شاهد چراغ‌هایی به سبک خودروهای روز هستیم که ظاهری مدرن و لوکس به لونا GRE برقی می‌بخشند.

اما زیبایی تنها نقطه قوت این خودرو نیست. لونا GRE برقی کابینی جادار و راحت دارد و از فضای صندوق عقب بزرگی نیز بهره می‌برد. این خودرو به پیشرانه‌ی قدرتمند برقی مجهز است که علاوه بر ارائه شتاب و قدرت بالا، مصرف سوخت را نیز به طور چشمگیری کاهش می‌دهد. با لونا GRE برقی، رانندگی لذت‌بخش و بدون دغدغه‌ای را تجربه کنید. در کنار این سدان می توانید از کی ام سی j7 نیز دیدن فرمایید.

KMC CR6 + بررسی و مشخصات فنی + قیمت
مطلب پیشنهادی

قدرت موتوری لونا GRE برقی

قدرت موتوری لونا GRE برقی

مدل لونا GRE برقي با بهره‌گیری از موتور الکتریکی قدرتمند، تجربه‌ای جذاب و پویا از رانندگی را برای شما به ارمغان می‌آورد. این خودرو با پیمایش مسافت 400 کیلومتر با یک بار شارژ، خیال شما را از بابت مسافت‌های طولانی آسوده می‌کند. شارژ سریع AC در 30 دقیقه و شارژ عادی DC در 8 ساعت، به شما امکان می‌دهد در کمترین زمان ممکن به مسیر خود ادامه دهید.

 

مطلب پیشنهادی: شرایط فروش 207 اتوماتیک ویژه جانبازان اعلام شد + عکس

داخل لونا GRE

لونا GRE برقي مجهز به سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، دکمه روشن/خاموش و ورود بدون کلید، سیستم‌های ایمنی ESP، EPB، EBA، HHC، HDC و ASR، سنسور نور و باران و هندلینگ بی‌نظیر به دلیل قرارگیری پک باتری در مرکز خودرو است. علاوه بر این، لونا GRE برقي با نیاز به هزینه‌های جاری پایین و تعمیرات و نگهداری آسان‌تر (عدم نیاز به روغن موتور و …) در بلندمدت، انتخابی اقتصادی و مقرون به صرفه خواهد بود.

مشخصات فنی لونا GRE

مشخصات فنی لونا GRE

کد کلاس(های) خودرو 73501
نوع موتور الکتریکی- سنکرون مغناطیس دائم
حداکثر توان موتور (hp) 149
حداكثر گشتاور (Nm) 225
حداکثر سرعت موتور الکتریکی (دور بر دقيقه) 12000
نوع سوخت سازگار برق
حداکثر سرعت (km/h) 140
شتاب صفر تا 100 (ثانیه) 9/5
سيستم انتقال قدرت تک سرعته
مصرف انرژی (kWh/100 km) 11
طول خودرو (mm) 4675
عرض خودرو بدون احتساب آینه جانبی(mm) 1835
فاصله بين دو محور چرخهاي عقب و جلو (mm) 2750
  وزن خودرو بدون سرنشين و تجهيزات اضافي (kg) 1535
نوع باتری LFP battery (lithium ferrophosphate)
ظرفیت باتری (كيلو وات ساعت) 43/9
حداکثر مدت زمان شارژ معمولی (ساعت) 8
حداکثر مدت زمان شارژ سریع (دقيقه) 30
میزان پیمایش در NEDC (كيلومتر) 400(CLTC)
حجم فضاي صندوق عقب (Lit) 410
گارانتی 3سال يا 100/000 كيلومتر(هر كدام زودتر فرا برسد)
هونگچی h5 2023 + بررسی مشخصات فنی و قیمت
مطلب پیشنهادی

مطلب پیشنهادی : معرفی تیگارد X35 کراس اور خوش قیمت چینی

تجهیزات خودرو لونای برقی

ترمز سيستم ترمز ضد قفل (ABS و EBD)، ترمز جلو ديسكي با سيستم خنك شونده، ترمز عقب ديسكي، سيستم كمكي حركت در سربالايي(HHC)، سيستم كمكي حركت در سراشيبي (HDC)، سيستم كنترل پايداري الكتريكي(ESP)، ترمز پارك برقي(EPB)، ترمز كمكي اضطراري (EBA)، سيستم ضد لغزش (ASR)
کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشين جلو
فرمان فرمان برقي
سیستم تهویه اتوماتيك
سیستم صوتی دو عدد پورت USB ، دو عدد بلندگو
چراغها چراغ روز، مه شكن عقب، تنظيم ارتفاع چراغ هاي جلو از داخل
آينه‌ها آيينه هاي جانبي برقي داراي راهنما
شیشه ها پاور ويندوز،آنتي ترپ شيشه راننده، شيشه بالابر برقي جلو و عقب
تزئینات روكش پارچه اي صندلي
تجهیزات ایمنی سنسور دنده عقب، قفل كودك درب هاي عقب، كمربندهاي ايمني سرنشينان جلو 3 نقطه اي با قابليت تنظيم ارتفاع، كمربند سرنشينان عقب 3 نقطه اي، ايزوفيكس، قفل مركزي، باز شدن خودكار قفل درب ها هنگام تصادف، اخطار باز بودن درب ها، اخطار باز بودن كمربند سرنشينان جلو، نمايش ميزان باد لاستيك(TPMS)
رینگ و لاستیک 17 اينچ فولادي
صندلی صندلي راننده 6 حركته دستي و صندلي شاگرد 4 حركته دستي
سایر تجهیزات دكمه روشن و خاموش و ورود بدون كليد، سنسور نور و باران، cool box ،پشت آمپر 7اينچي

خودروهای برقی به زودی جایگزین خودروهای بنزینی می شوند و امیدواریم سازندگان خودروی کشورمان بهترین تولیدات این رده را به ارمغان بیاورند. از جتور تراولر T2 و جی ام سی ویگوس 7 نیز دیدن فرمایید.

به اشتراک بگذارید:

administrator

جواد حمیدی هستم و چند سالی در حوزه ی وب فعالیت دارم و عاشق دادن اطلاعات مفید و جدید در زمینه های اینترنت و خودروها هستم.

5 نظرات

  • سامان, 1403-02-17 @ 10:24 ق.ظ پاسخ

    چقدر خفنه باورم نمیشه مال ایران خودروئه !!

  • hamid, 1403-02-19 @ 12:29 ب.ظ پاسخ

    خوشم اومد از ظاهرش امیدوارم فنی هم خوب باشه

    • Raha, 1403-02-26 @ 1:40 ب.ظ پاسخ

      re khyli bahalee 😍😍

  • کیمیا و ..., 1403-03-08 @ 11:09 ق.ظ پاسخ

    هررر چقدرم خوب باشه تهش چینیه!!

  • ashkan, 1403-07-18 @ 12:27 ب.ظ پاسخ

    سلام
    من لونا برقی رو تحویل گرفتم
    فوق‌العاده با کیفیت و سواری نرم داره
    شب میزنم شارژ صبح شارژ کامل شده
    با ترمز احیا شونده ۵۰۰ کیلومتر راه گرفتم
    البته مواقعی که میرم سمت رودهن بیشتر خودشو شارژ میکنه،چون سراشیبی بیشتر داره و در نهایت خودشو بیشتر شارژ میکنه
    تویوتا کمری داشتم،اون هم بزور ۴۵۰ کیلومتر راه میرفت
    البته برام ترسناک بود از خودروی ژاپنی بیام به سمت خودروی مشترک فرانسوی چینی،ولی لون فرانسوی بودنش بهم دلگرمی داد،که خب همونم شد و از کیفیت ساخت خودرو کاملا مشهوده.
    مصرف برق خاصی نداره،من حدودا هفته ای یک بار شارژ کردم و تغییری در قبض برق خونه ندیدم،در کل ماهی چهار بار تو شارژه هردفعه ۷ ساعت(اونم به خاطر اینکه مقداری شارژ دارها) که در کل میشه ۲۸ ساعت،در قیاس با کولر و وسایل دیگه که اغلب دارن کار میکنن چیز خاصی نیست، در کل تغیری در قبض مشاهده نکردم.
    ولی در عوض تسمه تایم و روغن موتور و شمع و وایر و کوئل و پمپ بنزین تو باک و تسمه کولر و خود دینام و هرزگرد و فیلتر روغن و فیلتر هوا و آب روغن قاطی کردن و واشر سوزوندن سرسیلندر و اگزوز و انژکترو فیلتر بنزین و استارت و هزار چیز دیگه رو ندارم که همش در انتظار تعویض مصرفی و یا معیوب شدنشون باشم.
    از طرفی خودروی تمام الکتریکی درجا هیچ مصرفی نداره و تو ترافیک یا راه بندان شمال که احتراقی ها بنزین تموم میکنن ، این هیچ مصرفی نداره،فقط در حین حرکت مصرف داره که تو سراشیبی و مواقع ترمز بازیافت انرژی داره و دوباره شارژ میشه
    در کل راضیم از انتخابم
    یه دنیای دیگه ای داره این ماشین،امیدوارم هرکسی که دلش میخواد بتونه یکی بگیره و به سلامتی و شادی ازش استفاده کنه
    در ضمن دنا الان تو بازار یه میلیارد قیمتشه و من اینو با حدود یک میلیارد و دویست از ایران خودرو تحویل گرفتم، حالا این کجا و دنا کجا
    تصمیم با خودتون
    اگه مطلب مفید بود لایک فراموش نشه
    یا حق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *