بررسی کلی نیسان آلتیما ۲۰۲۳
آخرین نسل نیسان آلتیما از سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه شده است. نیسان آلتیما ۲۰۲۳ با دارا بودن موتورهای جلو یا چهار چرخ متحرک و گزینه انتخابی از بین دو موتور، تجربه رانندگی راحتی را فراهم می کند. این خودرو با ارائه بسیاری از سیستم های کمکی پیشرفته به راننده، همراه با مصرف سوخت نسبتاً کم، توجه کاربران را به خود جلب کرده است. نیسان برای سال ۲۰۲۳ ، مدل آلتیما را بهروز کرده و اقداماتی جهت بهبود ظاهر این خودرو انجام داده است.
این بهروزرسانی شامل چرخ های جدید، نمای جلو باز طراحی شده با چراغ های جلو LED مدرن و لوگوی جدید می شود. در این نسخه جدید، دو گزینه رنگ جدید نیز به نام های “Gray Sky Pearl” و “Garnett Pearl Metallic” اضافه شده اند. علاوه بر تغییرات ظاهری ، در نسخه ۲۰۲۳، نسخه ی سطح بالای “پلاتینیوم” به “SL” تغییر نام یافته. در داخل نیسان آلتیما 2023 ، یک صفحه نمایش لمسی اطلاعات سرگرمی به اندازه ۱۲.۳ اینچ ارائه شده است که به صورت استاندارد در مدل های “SL” و “SR” موجود است، اما برای مدل “SV” به عنوان آپشنی اختیاری در دسترس است.
مطلب مرتبط با این مقاله : بررسی نیسان تایتان 2024
نیسان نیز در زمینه ایمنی، ویژگی های جدیدی را به فناوری کمک راننده Safety Shield ۳۶۰ اضافه کرده است. این ویژگی ها شامل دنده ایمنی استاندارد جدید است که عبارتند از ترمز اضطراری خودکار با تشخیص عابر پیاده، ترمز خودکار عقب، هشدار خروج از خط، هشدار نقطه کور، هشدار ترافیک عقب و کمک نور بالا.
ویدیو بررسی نیسان آلتیما
مزایا
- موجود بودن سیستم چهار چرخ متحرک
- دارای امکاناتی آسان برای رانندگی
- آپشن های فوق العاده از سیستم های کمک راننده
- مصرف سوخت مطلوب
مطلب پیشنهادی : نیسان سنترا 2024
معایب
- دید ضعیف به بیرون به دلیل دوربین پشتیبان با وضوح پایین و ستون های ضخیم سقف
- فرمان احساس جاده را منتقل نمیکند و می تواند کند باشد
- کیفیت داخلی ناامید کننده است
- موتور توربوشارژ محدود است
آپدیت ها
- ظاهر جلو به روز شده
- صفحه نمایش لمسی ۱۲.۳ اینچی اختیاری جدید با Apple CarPlay بی سیم
- نسخه پلاتینیوم متوقف شده
- بخشی از ششمین نسل آلتیما که در سال ۲۰۱۹ معرفی شد
مشخصات فنی نیسان آلتیما 2023
نیسان آلتیما ۲۰۲۳ به یک موتور چهار سیلندر ۲.۵ لیتری با توان ۱۸۸ اسب بخار مجهز است که با یک گیربکس اتوماتیک متغیر پیوسته (CVT) هماهنگ شده است. پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۰ لیتری توربوشارژ نیز به صورت اختیاری قابل دسترسی است و توانایی تا ۲۴۸ اسب بخار با سوخت ممتاز و نیز از گیربکس CVT را دارا می باشد. در حینی که نیسان از تکنولوژی تراکم متغیر بهره می برد، تنها موتور ۲.۵ لیتری قابل استفاده با سیستم تمام چرخ متحرک می باشد. موتور چهار سیلندر استاندارد با چهار چرخ محرک، شتابی قابل پیش بینی را ارائه می دهد، با این حال، تفاوت قابل توجهی در سطح صدا بین آن و کمری چهار سیلندری مشاهده نمی شود. موتور VC-Turbo به طور قابل توجهی سرعت رانندگی آلتیما را افزایش می دهد.
Altima SR با سیستم تعلیق اسپرت و رینگ های ۱۹ اینچی، تجربه رانندگی را در بخش های پر پیچ و خم جاده ها جذاب تر می کند. با این حال، این ارتقاء کیفیت سواری در مدل های معمولی نیسان آلتیما 2023 را کاهش می دهد. با تعجب، مدل برتر SL (که پیشتر به عنوان پلاتینیوم شناخته می شد) در پیچ ها نسبت به BMW 330i xDrive ۲۰۱۹، چسبندگی بیشتری ارائه می دهد. همچنین، نیسان توانسته است راحتی سواری را حفظ کرده و از هرگونه لرزش در مواج جلوگیری نماید. سیستم فرمان آن دقیق بوده و تلاشی برای تقلید از احساس فرمان افزوده نشده است. پدال ترمز آلتیما با بازخورد خطی و سریع عمل می کند.
مصرف سوخت آلتیما ۲۰۲۳
نیسان آلتیما ۲۰۲۳ مانند بسیاری از رقبای خود، یک خودروی هیبرید کم مصرف یا پلاگین هیبرید سازگار با محیط زیست را عرضه نمیکند. با این حال، دو موتور بنزینی آن با مصرف سوخت مناسب و حتی نتایج بهتر در شرایط واقعی عمل می کنند. زمانی که به دیفرانسیل جلو مجهز می شود، موتور پایه ۲.۵ لیتری چهار سیلندر، میانگین ۸.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر در شهر و ۶.۰ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر در بزرگراه سوخت مصرف میکند. با فعالسازی سیستم چهار چرخ متحرک، تخمین EPA به ۹.۰ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر در شهر و ۶.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر در بزرگراه کاهش می یابد. موتور ۲.۰ لیتری توربوشارژر دارای مصرف سوخت ۹.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر در شهر و ۶.۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر در بزرگراه است.
امکانات داخل نیسان آلتیما ۲۰۲۳
در داخل نیسان آلتیما ۲۰۲۳ ، یک داشبورد ساده با مانیتور کاربرپسند فراهم شده است. متریال داخلی در نسخه های مختلف متفاوت است، اما در مقایسه با نسل قبلی آلتیما، بهبود قابل توجهی داشته است. در مدل SV ، استفاده از پلاستیک های سخت مشاهده می شود که توجه کمی را به خود جلب می کند. در فرمان از فیبر کربن مصنوعی استفاده شده است. در آلتیما SV، هیچ دسته دنده یا حالت رانندگی قابل انتخابی وجود ندارد.
صندلی های جلو برای افراد مختلف متفاوت اند، اما تکیه گاه کمری به نظر بیش از حد سخت است. در مقابل، صندلی های عقب با فضای پای کافی بسیار راحت اند. در صندوق آلتیما، شش کیف دستی و در کل ۱۷ کیف جا داده می شود. متاسفانه، صندلی های عقب نیسان بهطور کاملا صاف جمع نمی شوند و برای دسترسی به دستگیره های موجود در صندوق عقب، باید آنها را رها کنید که این امر ممکن است ناخوشایند باشد. آلتیما دارای فضای ذخیره سازی مناسب در صندلی جلو، با جیب های باریک و عمیق در درب و یک محفظه ی مفید در جلوی کنسول مرکزی است.
صفحه نمایش لمسی استاندارد ۸.۰ اینچی آلتیما 2023 دارای قابلیت های Apple CarPlay و Android Auto است. رابط اطلاعات و سرگرمی دارای یک منوی اصلی قابل تنظیم است، اما گزینه های شخصی سازی محدودیت دارند. هرچند که سیستم صوتی دارای کلید های مفیدی برای تنظیم صداست، اما صفحه لمسی به آرامی به ورودی ها پاسخ می دهد. مدل های SL و SR دارای صفحه نمایش لمسی ۱۲.۳ اینچی با ناوبری، شارژر بی سیم و WiFi hotspot استاندارد هستند. صفحه نمایش بزرگتر در مدل SV به عنوان آپشن اختیاری موجود است.
ایمنی نیسان آلتیما 2023 در چه حدی است؟
خودروی نیسان آلتیما ۲۰۲۳ از ویژگی های ایمنی پیشرفته ای برخوردار است، از جمله هشدار برخورد از جلو و ترمز اضطراری خودکار، نظارت بر نقاط کور، کمک نور بالا، و هشدار ترافیک متقابل عقب. همچنین، خودروهای نیسان دارای حالت رانندگی نیمه خودکار به نام ProPilot Assist هستند. ویژگی های اصلی ایمنی شامل:
- هشدار خروج از خط استاندارد: این ویژگی با کمک حفظ خطوط موجود، به راننده هشدار می دهد تا از خط حرکت خودرو خارج نشود.
- ترمز اضطراری اتوماتیک عقب استاندارد: در صورت بروز وضعیت اضطراری، سیستم ترمز اتوماتیک به صورت استاندارد فعالیت خود را آغاز می کند.
- کروز کنترل تطبیقی: این ویژگی به راننده اجازه می دهد تا سرعت خودرو را به طور اتوماتیک با سرعت ترافیک تطبیق دهد و مسافت ایمنی را حفظ کند.
این ویژگی ها به راننده اطمینان می دهند که هنگام رانندگی ، ایمنی و کنترل بهینه ای را تجربه خواهند کرد.
قیمت نیسان آلتیما ۲۰۲۳
نسخه | قیمت به دلار |
---|---|
SV | ۲۶,۷۴۵ |
SR | ۲۷,۵۴۵ |
SL | ۲۸,۹۴۵ |
SR VC-Turbo | ۳۳,۴۴۵ |
۳۶,۴۴۵ |
مشخصات نیسان آلتیما ۲۰۲۳
ویژگی | مشخصات |
---|---|
نوع موتور | گازی |
گیربکس | اتوماتیک با سرعت متغیر پیوسته |
نوع دیفرانسیل | چرخ جلو |
تعداد سیلندر | ۴ خطی |
تعداد صندلی | ۵ |
نوع سوخت | معمولی بدون سرب |
مصرف سوخت شهر/بزرگراه | ۸.۴/۶.۰ لیتر در 100 کیلومتر |
مصرف سوخت میانگین | ۷.۳ لیتر در 100 کیلومتر |
ظرفیت مخزن سوخت | ۶۱ لیتر |
حجم موتور پایه | ۲.۵ لیتر |
نوع موتور پایه | گازی |
اسب بخار | ۱۸۸ در ۶۰۰۰ دور در دقیقه |
گشتاور | ۱۸۰ پوند فوت در ۳۶۰۰ دور در دقیقه (۲۴۴ نیوتون متر) |
تعداد سوپاپ | ۱۶ |
نوع بادامک | دو طرفه بادامک (DOHC) |
حداکثر ظرفیت بارگیری | ۴۹۱ کیلوگرم |
1 نظر