بررسی کلی ایکس تریل 2023
بازگشت نیسان ایکس تریل 2023 اما با سبک جدید ! نسل چهارم از محبوب ترین SUVهای خانوادگی، نیسان X-Trail ، با ویژگیها و تفاوت های چشمگیری به بازار بازگشته است. این بار با رویکرد پیشرانه e-POWER که به شما یک تجربه پایدار و خلاقانه فراهم می آورد. طراحی شیک نیسان ایکس تریل ۲۰۲۳ ، جذابیت یک کراس اوور را با امکانات یک SUV ترکیب کرده است. با این خودرو، برای مواجهه با هر چالشی آماده اید. فضای ذخیرهسازی فراوان، گزینههای افزودنی برای صندلی های اضافی (که به تعداد هفت نفره نیز در دسترس است)، و آخرین تکنولوژی ها را در نظر بگیرید. آیا آماده به سفر ماجراجویانه هستید؟
مزایا
- بی صدا بودن موتور در شهر و بزرگراه
- دارای ویژگی های با کیفیت فراوان
- برای پنج بزرگسال به اندازه کافی جادار است
مطلب پیشنهادی کارمگز : بررسی نیسان آریا 2024
معایب
- ناخوشایند بودن صدای موتور بنزینی در شتاب بالا
- فضایکمتر نسبت به گزینه های جایگزین
- تنگ بودن فضای صندلی های ردیف سوم
مشخصات کلی نیسان ایکس تریل 2023
نیسان ایکس تریل 2023 ، بزرگترین اس یو وی تولید شرکت ژاپنی ، نیسان ، با امکان جابجایی تا ۷ نفر در داخل خود ، از یک ردپای بزرگ برخوردار است. این خودرو، با وجود اینکه شاید به اندازه مدل های دیگر شاسی بلند کمتر محبوب باشد، اما مزایای مشابه و فضای بیشتری برای بارگیری فراهم می کند. ظاهر نیسان X-Trail به طور کلی بسیار جذاب است، با طراحی به عنوان یک SUV که هم انعطاف پذیر است و هم با جزئیاتی مانند روکش ناهموار اطراف چرخ ها و سپر عقب با جزئیات نقره ای، یک نمای جذاب و با وقاری را ایجاد می کند.
در داخل کابین ، نیسان ایکس تریل در مدل های بالاتر با مشخصات پبشرفته تری چون صفحه نمایش لمسی مرکزی ۱۲.۳ اینچی عرضه می شوند. راننده نیز از یک صفحه نمایش واضح و کارآمد بهره مند می شود، که با صفحه نمایش سر بالا همراه است. فضای پشتی نیسان ایکس تریل ۲۰۲۳ فضای زیادی برای پاها، سر، و شانه ها فراهم کرده و سه نفر به راحتی در آن جا می شوند. صندلی های ردیف وسط با قابلیت جابه جایی ، فضای اضافی برای سرنشینان ردیف سوم ایجاد می کنند، اما استفاده از آن برای مسافرت های طولانی ممکن است کمی نامناسب باشد.
قدرت موتوری و عملکرد گیربکس در ایکس تریل
شما دارای دو گزینه برای نیسان X-Trail خود هستید که نخستین آن یک نسخه هیبرید ملایم میباشد. این نسخه با نام VC-Turbo، از یک موتور توربوشارژ 1.5 لیتری بنزینی و یک موتور الکتریک کوچک برای بهبود کارایی استفاده میکند. با توان 161 اسب بخار، برای رانندگی عادی کافی است ولی در شرایط نیاز به شتاب زیاد و به دلیل گیربکس مردد، انتقال قدرت تا حدی دشوار و بی قرار به نظر میآید.
گام بعدی موتور e-Power است که در میان دنیای ماشینهای معمولی و الکتریکی قرار دارد. این نسخه دارای یک موتور توربوشارژ بنزینی 1.5 لیتری است که به طور مستقیم با چرخهای جلو تعامل ندارد. به جای آن، این موتور باتری را شارژ کرده و سپس یک موتور الکتریکی 201 اسب بخار را در محور جلو قدرت میبخشد. در حین رانندگی، این نسخه به نحوی به خودروی الکتریکی شبیه میشود و با ویژگیهای نرم و دلپذیرتر نسبت به VC-Turbo هیبرید ملایم، تجربه رانندگی را بهبود میبخشد.
مطلب پیشنهادی این مقاله : نیسان سنترا 2024
ما اعتقاد داریم که نسخه e-Power از نظر قدرت کافی است، اما نسخهای با چهار چرخ متحرک و قدرتمندتر نیز وجود دارد. e-Power e-4orce دو موتور الکتریکی دارد، یکی برای هر محور، و با توان 210 اسب بخار، قدرتمندترین X-Trail است. این نسخه در آزمایشها توانسته است در زمان 6.9 ثانیه از حالت ثابت به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد. با وجود اینکه به این اندازه سریع به نظر نمیآید، پدال گاز نسبت به رقبا در خودروهای هیبریدی، واکنشپذیرتر بوده و تمایل بیشتری به افزایش سرعت از حالت استراحت دارد، با صدای قابل توجهی که مناسب برای بزرگراههاست.
با تا کردن صندلی های عقب، فضای صندوق ۵۷۵ لیتری آزاد می شود که خوب است، اگرچه کمی کوچک تر از برخی از رقبا مانند اشکودا کودیاک یا پژو ۵۰۰۸ است. کف صاف و وجود قلاب ها و نقاط اتصال مفید از جمله ویژگی های آن هستند. تا کردن صندلی های ردیف وسط به پایین، فضای مسطح تری ایجاد می کند. در پشت فرمان، نیسان ایکس تریل ۲۰۲۳ ثابت می کند که یک خودروی خانوادگی راحت و کارآمد است. موتور بنزینی برای رانندگی در شهر کارآیی مناسبی دارد و تا هنگامی که شتاب زیادی نگیرید، بی صدا عمل می کند.
هنگامی که به سرعت در بزرگراه حرکت میکنید، خودرو ساکت و آرام است. با این حال، در هنگام شتاب، موتور با وجود عدم افزایش سرعت، صدای زیادی ایجاد می کند، اما هنگامی که در حال رانندگی هستید، به سختی متوجه آن می شوید. رانندگی در جاده های پرپیچ و خم نشان می دهد که نیسان ایکس تریل ۲۰۲۳ تعادل خوبی دارد و بدنه اش ویژگی های کمی از یک SUV اسپرت را ندارد.
مطلب جذاب برای شما : بررسی نیسان z (زد) 2024
اگر تمایل دارید، میتوانید یکی از دو مدل هیبریدی به نام e-Power را انتخاب کنید که به طور جداگانه بررسی شدهاند. این مدل ها در سرعت های پایین با نیروی الکتریکی بهطور آرام و بی صدا عمل می کنند و مصرف سوخت بهتری را در شهر ارائه می دهند. اما در هنگام شتاب گیری، مشابه موتور بنزینی صدای زیادی ایجاد می کنند و قیمت خرید آن ها بیشتر است. نیسان ایکس تریل 2023 بهطور کلی یک گزینه عالی برای خانواده است، و موتور بنزینی با توان کم آن تا زمانی که بار به حداکثر نرسیده باشد، کارایی خود را حفظ می کند.
ویدیو بررسی نیسان ایکس تریل ۲۰۲۳
رانندگی با ایکس تریل چگونه است؟
نسخه جدید نیسان ایکس تریل 2023 با سیستم تعلیق بهبود یافته نسبت به نسخه قبلی، به ویژه در محیط شهری، بسیار راحت عمل می کند. این خودرو به طور چشمگیری ارتفاعات و موانع را جذب کرده و توانایی حرکت نرم را فراهم می کند. موتور بنزینی این خودرو به طور کلی همراهی مشتاق و پرقدرتی دارد. با وجود نداشتن قدرت بالا، به اندازه کافی با سرعتهای کم سازگار است و در رانندگی معمولی بی صدا عمل می کند.
در صورت استفاده از مدل های هیبریدی e-Power، که برای رانندگی در شهر توصیه می شوند، سطح صدا کاهش می یابد و بهترین کارایی مصرف سوخت را ارائه می دهند. خودرو دارای شیشه عقب بزرگ و آینه های مناسبی است که دید را بهبود می بخشند. همچنین، فرمان سبک و قابل مانور این خودرو، حتی با ابعاد یک شاسی بلند بزرگ، حس رانندگی آسان را فراهم می کند. دوربینها و سنسورهای پارک نیز ورود و خروج از فضاها را تسهیل می کنند.
در بزرگراه، نیسان ایکس تریل 2023 به عنوان یک گزینه عالی برای سفرهای طولانی خانوادگی ظاهر می شود. حضور کروز کنترل هوشمند به صورت استاندارد، تجربه سفر را راحت تر می کند و پیشرفته ترین نسخه ProPilot با کنترل ترافیک کامل و انطباق با خودروهای اطراف تا توقف در ترافیک سنگین، امکان مسافرت بی نقص را فراهم می سازد. در مسیر بزرگراه، X-Trail به خوبی با دست اندازها و نقاط ضعف مقابله می کند، این امر باعث می شود که تجربه رانندگی در کل بسیار راحت باشد.
در جاده های پرپیچ و خم، موتور بنزینی نشان داده به شتاب گیری شدید علاقه مند است. در بزرگراه، این موتور بیشتر به چشم می آید و در سرعت های بالاتر، صدای آن ملموس تر می شود. در حومه شهر و جاده های تپه ای، عملکرد موتور ممکن است کمی ضعیف تر به نظر بیاید، به خصوص در نسخه هیبریدی. اگرچه نیسان ایکس تریل ۲۰۲۳ به عنوان یک خودروی شاسی بلند پرفورمنس طراحی نشده است، اما در محیط آفرود و در شرایط خاص، قابلیت های خوبی ارائه می دهد. انتخاب حالت آفرود در انتخابگر درایو، امکان حرکت در جاده های شنی را فراهم می کند، اما انتظارات را برای عملکرد آفرود مانند لندروور دیسکاوری نداشته باشید.
امکانات داخل نیسان ایکس تریل ۲۰۲۳
با اینک هنیسان ایکس تریل 2023 بر اساس قطعات مکانیکی مشابه قشقایی ساخته شده است، اما در داخل آن احساس به مراتب بزرگ تر و راحتی بیشتری حاصل می شود. توانایی پیدا کردن موقعیت رانندگی ایده آل با تنظیمات متنوع، به راحتی امکان پذیر است. همچنین، سانروف که در نسخه های با مشخصات بالاتر به کابین افزوده شده است، به طول کامل کمک می کند تا فضای داخلی روشن و باز باشد.
فضای ذخیره سازی در جلو به میزان قابل توجهی بزرگ است و کنسول مرکزی دارای طراحی «شناور» است. بخش بالایی این کنسول شامل جا لیوان های نسبتاً بزرگ، انتخابگر حالت رانندگی، انتخابگر دنده، و ترمز دستی است. پد شارژ بی سیم در مدل های گران تر حتی در پایه داشبورد نیز نصب شده است. زیر کنسول نیز یک فضای باز و اضافی وجود دارد که به شما امکان می دهد وسایل کمتر ضروری را در آن قرار دهید. جیب های درب نیز به اندازه قابل توجهی بزرگ هستند و برای جای دادن بطری های بزرگتر آب و سایر اجناس کارآمد می باشند.
صندلیهای عقب نیسان ایکس تریل 2023 جادار هستند. فضای فراوانی برای زانوها وجود دارد و فضای سر نیز بسیار است، حتی با وجود سانروف برقی که در دو نسخهی بالاتر مدل وجود دارد. یک خصوصیت دیگر که اشاره می شود، این است که درحالی که طراحی جلویی بسیار زیبا و باکیفیت به نظر می آید، به صندلی های عقب توجه نشده است. به عنوان مثال، هیچ پوشش نرمی بر روی درب وجود ندارد تا استراحت آسان تری برای بازوی شما فراهم شود.
جیب های درب عقب به اندازه ای بزرگ هستند که می تواند برای حمل بطری آب بزرگ در سفرهای طولانی کارآمد باشد. همچنین، اگر هیچ کسی در وسط ننشسته باشد، می توانید درپوش مرکزی را به سمت پایین بیاورید تا یک شکاف برای قرار دادن تلفن یا دو لیوان ایجاد شود. در حالت پنج نفره، X-Trail دارای یک صندوق بار ۵۸۵ لیتری است و دارای یک سطح صاف است. این حجم قابل توجهی است، اما در مقایسه با ۷۲۰ لیتری که در Skoda Kodiaq پنج نفره ارائه می شود، کمتر است. در نسخه های هفتنفره، با تاشو کردن ردیف های عقب، حجم موجود ۴۸۵ لیتر است که کمتر از ۶۳۰ لیتری کودیاک است، اما پژو ۵۰۰۸ با حجم بیش از ۹۵۲ لیتر در صدر جدول قرار دارد.
مطلب پیشنهادی ما : نیسان تایتان 2024
اگر ردیف های میانی و سوم را به سمت پایین ببرید، فضای بیشتری فراهم می شود. نیسان ایکس تریل ۲۰۲۳ دارای حجم ۱۲۹۸ لیتر (۱۴۲۴ لیتر در مدل پنج نفره) است که در مقایسه با پژو و اشکودا کمی بیشتر از ۲۰۰۰ لیتر است. به هر حال، شکل صندوق عقب X-Trail مناسب است و با جیب های اضافی در کنار، فضای مناسبی برای استفاده فراهم می شود. تا وقتی که صندلی ها تاشو نشده باشند، یک سطح صاف ایجاد می شود، اما متاسفانه پوششی برای مکانیسم تاشو فراهم نشده است، بنابراین احتمال وجود چاله ها و کانال هایی که اشیا در آنها گیر کرده یا گم شده باشد، وجود دارد. اما به راحتی می توانید اقلام بزرگتر را به جلو فراهم کنید.
تکنولوژی و سیستم سرگرمی نیسان ایکس تریل ۲۰۲۳
خطوط ساده با افکت کروم دور آن، جزئیات را برجسته کرده و جلب توجه می کنند، در حالی که حاشیه های سیاه باعث می شوند که سطوح به سرعت لکهدار شده و اثر انگشت به خود جلب کنند. در مدل Tekna+ با ویژگی های بالا، امکان دارد چرم برنزی زیبا برای تاکید بر فضای داخلی بیشتر استفاده شود، در حالی که دو مدل بالاتر از سانروف کامل بهره مند هستند تا احساس آزادی بیشتری به شما دهند. گزینه های دیگر با تریم های خاکستری یا مشکی همراه هستند که احتمالاً کمتر کثیف می شوند، اما همچنان ظاهری شیک دارند.
با وجود پلاستیک های خش دار، بهویژه در پایین کابین، کیفیت کلی بسیار خوب است و همه چیز به نظر محکم می آید. جیب های درب با پوشش نمدی نیستند، بنابراین اشیاء کوچکتر ممکن است در داخل آنان تکان بخورند. سیستم سرگرمی نیز بسیار قوی است. این طراحی شاید برترین نباشد، اما برای استفاده راحت و ساده مناسب است. همچنین، صفحه نمایش بزرگ درایور قابل تنظیم و نمایشگر هدآپ در مدل های Tekna و Tekna+، تمام اطلاعات لازم را فراهم می کنند. در مدلهای سطح پابه، صفحه نمایش TFT قدیمی استفاده شده است، بنابراین ممکن است شما از آن بگذرید. همچنین، دو پورت USB برای اتصال تلفن به سیستم سرگرمی فراهم شده اند و از اپل کارپلی بی سیم پشتیبانی می شود، اما Android Auto تنها با سیم قابل استفاده است.
مصرف سوخت نیسان ایکس تریل 2023
نیسان ایکس تریل 2023 با سه گزینه قدرت ارائه می شود و از موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ بنزینی بهره می برد که حرکت چرخ های جلو را فراهم می کند. این موتور با توان ۱۶۳ اسب بخار و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور، برای اکثر کاربران کشش کافی دارد. اما در صورت نیاز به توان بیشتر، می توانید با حمل هفت نفر احساس قدرت بیشتری کنید. هر دو نسخه هیبریدی از یک موتور بنزینی ۱.۵ لیتری توربو استفاده می کنند، اما به جای انتقال نیرو به چرخ ها، یک ژنراتور داخلی برای شارژ باتری ۲.۱ کیلووات ساعتی استفاده می شود. این باتری به نوبه خود موتور الکتریکی را تامین می کند، به خصوص در نسخه e۴orce که دو موتور دارد.
با ارائه سه گزینه قدرت، این مدل انتظار مشخصی در کارایی از نسخه های هیبریدی ملایم نسبت به هیبریدی کامل دارد. نسخه هیبریدی ملایم مصرف سوخت ۵.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر را در حالت هفت نفره فراهم می آورد. در آزمایش های واقعی ، تا ۶.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر مصرف بنزین کسب شد، که به طور قابل ملاحظهای نزدیک به ادعاهای تولید کننده است. انتشار گازهای گلخانه ای نیز بین ۱۶۱ تا ۱۶۴ گرم در هر کیلومتر، به تفاوت صندلی های انتخابی، متغیر است. در نسخه هیبریدی کامل، افزایش زیادی در بهرهوری وجود ندارد، اما مخزن سوخت ۵۵ لیتری برای مسافت بیشتری کافی است. نسخه هیبریدی کامل با توان ۲۰۴ اسب بخار، تا ۴.۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر مصرف سوخت دارد و انتشار CO۲ در حدود ۱۳۴ گرم در هر کیلومتر میباشد.
ایمنی نیسان X Trail
هرچند نیسان، در نسخه اولیه Visia مدل X-Trail، مجهز به مجموعه کامل فناوری ProPilot به صورت استاندارد نمی شود، اما با امکانات ایمنی برجسته، این مدل از سطح اولیه Visia نیز به خوبی سازگار است. ویژگی هایی چون کروز کنترل، ترمز اضطراری جلو، هشدار نقطه کور، هوشیاری راننده، هشدار خروج از خط، و تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی، در این خودرو تجهیز شده اند، که هر نسخه از X-Trail را به یک خودروی بسیار ایمن تبدیل میکنند. نسخه های پیشرفته تر نیسان ایکس تریل 2023 ، با حضور سیستم ProPilot، دارای دستیار ترافیک، ProPilot با کمک ناوبری (به طور اصولی، کروز کنترل تطبیقی با استفاده از سیستم ناوبری) و پارک ProPilot هستند که امکان پارک خودرو را بهطور خودکار فراهم می کنند. این ویژگی ها، به راننده امکان می دهند به راحتی از امکانات پیشرفته و هوشمصنوعی این خودرو بهره مند شوند.
جدول مشخصات نیسان ایکس تریل ۲۰۲۳
خصوصیات | |
---|---|
تعداد صندلی | ۵ – ۷ |
ظرفیت (صندلی بالا) | ۴۸۵ – ۵۸۵ L |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک |
شتاب (۰-۱۰۰ کیلومتر در ساعت) | ۹.۶ ثانیه |
انتشار گاز CO۲ | ۱۶۱ گرم در کیلومتر |
اقتصاد سوخت | ۵.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر |
حداکثر سرعت | ۲۰۰ کیلومتر در ساعت |
چرخ دنده ها | ۶ سرعته |
قیمت نیسان ایکس تریل 2023
نسخه | قیمت به دلار |
---|---|
ST-L (4WD) E-Power | ۴۹,۹۹۰ |
TI (4WD) E-Power | ۵۴,۶۹۰ |
TI-L (4WD) E-Power | ۵۷,۶۹۰ |
ST (2WD) | ۳۷,۲۵۰ |
ST (4WD) 7 Seat | ۴۰,۲۹۰ |
ST-L (2WD) | ۴۳,۶۹۰ |
ST-L (4WD) ۷ Seat | ۴۶,۷۹۰ |
TI (4WD) | ۵۰,۴۹۰ |
TI-L (4WD) | ۵۳,۴۹۰ |