نمای کلی نیسان پاترول 2025
نیسان پاترول 2025 با تغییرات چشمگیر به میدان آمده و همچنان به عنوان یک شاسیبلند فولسایز با قابلیتهای برتر در حمل مسافر و بار به جایگاه ویژهای در بازار وفادار مانده است. این خودرو به جای موتور V8 سنتی، اکنون از یک موتور 6 سیلندر دو توربوشارژ بهره میبرد که توانایی بیشتری در ارائه قدرت و گشتاور دارد.
نیسان پاترول (یا آرمادا در بازار آمریکای شمالی) یکی از قدیمیترین و محبوبترین خودروهای دو دیفرانسیل ژاپنی است که با بیش از ۷۰ سال سابقه درخشان، نسل هفتم خود را با کد Y63 معرفی کرد. این شاسیبلند افسانهای در بازارهای جهانی، از جمله خاورمیانه، بهعنوان رقیب تویوتا لندکروزر J300 شناخته میشود.
این تغییر موتور نه تنها عملکرد بهتری ارائه میدهد، بلکه مصرف سوخت بهتری نیز برای این خودرو فراهم کرده است. نیسان پاترول 2025 با قابلیت یدککشی بالا، همچنان تواناییهای آفرود خود را حفظ کرده است. اگر نسخه چهار چرخ محرک را انتخاب کنید، میتوانید با اطمینان در مسیرهای ناهموار رانندگی کنید، در حالی که نسخه دو چرخ محرک برای رانندگی شهری و جادههای هموار مناسبتر است.
نیسان پاترول در چندین مدل عرضه میشود؛ مدلهای پایه مانند SV و SL برای خریداران اقتصادی طراحی شدهاند، در حالی که نسخههای لوکس Platinum Reserve و مدل آفرود محور Pro-4X مناسب علاقهمندان به ماجراجویی و امکانات پیشرفته هستند. این خودرو حالا اشتراکات بیشتری با نیسان پاترول جهانی دارد، که تجربهای خاصتر برای مشتریان فراهم میآورد.
رتبهبندی در میان شاسیبلندهای فولسایز
نیسان پاترول 2025 توانسته است جایگاه چهارم را در میان بهترین شاسیبلندهای فولسایز کسب کند:
رتبه | مدل | قیمت شروع (دلار) | قیمت تبدیلشده (ریال) |
---|---|---|---|
1 | شورولت تاهو | 60,495 | حدود 3,630,000,000 |
2 | جیامسی یوکان | 68,895 | حدود 4,133,700,000 |
3 | شورولت سابربان | 63,495 | حدود 3,809,700,000 |
4 | نیسان پاترول | 58,530 | حدود 3,511,800,000 |
5 | جیپ واگنر | 65,000 | حدود 3,900,000,000 |
6 | فورد اکسپدیشن | 63,695 | حدود 3,821,700,000 |
تغییرات جدید در مدل ۲۰۲۵
نیسان پاترول 2025 کاملاً بازطراحی شده نسبت به پاترول 2024 و طراحی مدرنتر و امکانات پیشرفتهتری را ارائه میدهد. این بازطراحی باعث شده است که این خودرو شباهت بیشتری به نسخه جهانی نیسان پاترول پیدا کند(این نسخه برای کشور آمریکا طراحی شده است). علاوه بر این، دو نسخه جدید Pro-4X و Platinum Reserve به خط تولید اضافه شدهاند تا انتخابهای بیشتری برای خریداران فراهم شود.
ویژگیهای برجسته جدید شامل:
- موتور دو توربوشارژ V6: قدرت بیشتر و گشتاور بالاتر با مصرف سوخت بهینهتر.
- نسخههای آفرود و لوکس: گزینههای مختلف برای رانندگی در مسیرهای سخت یا تجربه لوکس در جادهها.
- طراحی بهروز شده داخلی و خارجی: استفاده از متریالهای با کیفیتتر در کابین و نمای بیرونی جذابتر.
نیسان پاترول 2025 به گونهای طراحی شده که نیازهای مختلف کاربران، از سفرهای خانوادگی گرفته تا ماجراجوییهای طبیعتگردی، را برآورده کند.
موتور، گیربکس و عملکرد نیسان پاترول 2025
تغییر اصلی و قابلتوجه در بخش پیشرانه نیسان پاترول 2025، جایگزینی موتور V8 قدیمی با یک موتور توربوشارژ دوگانه 3.5 لیتری V6 است. این موتور جدید توانایی بیشتری نسبت به نسل قبل دارد و قدرتی معادل 425 اسب بخار و گشتاوری برابر با 700 نیوتنمتر تولید میکند. این به معنای افزایش 25 اسب بخار در قدرت و 140 نیوتنمتر در گشتاور نسبت به مدل پیشین است.
نیسان پاترول 2025 از یک گیربکس 9 سرعته اتوماتیک بهره میبرد که نیرو را به چرخهای عقب یا به هر چهار چرخ منتقل میکند. برای ارتقاء تجربه رانندگی و افزایش توانمندی در مسیرهای آفرودی، امکانات جدیدی به این خودرو اضافه شده است. از جمله این امکانات میتوان به سیستم تعلیق بادی با قابلیت تنظیم ارتفاع و دیفرانسیل عقب قفلشونده در مدلهای چهارچرخ محرک اشاره کرد.
در آزمایشهای اولیه این خودرو، مدل 2025 نسبت به نسل قبلی عملکرد شتابگیری بهتر و هندلینگ بهتری از خود نشان داده است. نسخههایی که به سیستم تعلیق بادی مجهز هستند، سواری نرمتر و پایدارتری ارائه میدهند، اگرچه در شرایط خاص همچنان مقداری حرکات بدنه مشاهده میشود. هنوز عملکرد نسخههای مجهز به سیستم تعلیق معمولی مورد آزمایش قرار نگرفته است.
مقایسه مصرف سوخت
یکی دیگر از مزایای استفاده از موتور V6 توربوشارژ جدید، بهبود مصرف سوخت این خودرو است. انتظار میرود که مصرف سوخت این مدل، نسبت به نسخههای V8 قدیمی کاهش یابد و در تستهای جادهای و شهری، راندمانی مناسبتر برای خانوادهها و سفرهای طولانی ارائه دهد.
قابلیتهای آفرود
نیسان پاترول 2025 همچنان یکی از بهترین گزینهها برای طرفداران آفرود است. سیستم تعلیق بادی تنظیمشونده به همراه دیفرانسیل قفلشونده، قابلیت عبور از مسیرهای دشوار و ناهموار را به طرز چشمگیری افزایش میدهد. همچنین، طراحی بهروز شده و ارتفاع مناسب از سطح زمین، رانندگی در جادههای ناهموار را آسانتر کرده است.
مشخصات فنی نیسان پاترول ۲۰۲۵
مشخصه | مشخصات |
---|---|
حجم موتور پایه | 3.5 لیتر |
تعداد سیلندرها | 6 سیلندر (V6) |
نوع موتور | بنزینی |
قدرت موتور | 425 اسب بخار @ 5600 دور در دقیقه |
گشتاور | 700 نیوتنمتر @ 3600 دور در دقیقه |
تعداد سوپاپها | 24 |
نوع میلسوپاپ | دو میل سوپاپ بالا (DOHC) |
زمانبندی سوپاپها | متغیر |
تزریق مستقیم | استاندارد |
حداکثر ظرفیت یدککشی | 3855 کیلوگرم |
حداکثر ظرفیت بار | 861 کیلوگرم |
جعبهدنده | اتوماتیک 9 سرعته |
نوع سیستم انتقال قدرت | محور عقب (RWD) |
طول | 532.3 سانتیمتر |
عرض کلی با آینهها | 234.9 سانتیمتر |
عرض کلی بدون آینهها | 211.6 سانتیمتر |
طراحی فضای داخلی پاترول 2025
نیسان پاترول 2025 با طراحی داخلی سه ردیفه، فضای گستردهای را برای سرنشینان و بار فراهم میکند. این خودرو با قابلیت جای دادن 7 تا 8 سرنشین، گزینهای ایدهآل برای خانوادهها و سفرهای گروهی است. انتخاب صندلی نیمکتی در ردیف دوم یا صندلیهای کاپیتان به صورت سفارشی، امکان تنظیم فضای داخلی را بر اساس نیاز کاربران فراهم میکند. نیسان ادعا میکند که فضای باربری این مدل نسبت به نسخههای پیشین افزایش یافته است. در تریمهای بالاتر، صندلیهای ردیف سوم به صورت خودکار و تنها با فشار یک دکمه جمع میشوند که این ویژگی استفاده از فضای بار را بسیار آسان میکند.
تریم Platinum Reserve این خودرو با استفاده از متریال بسیار باکیفیت، تجربهای لوکس را برای کاربران به ارمغان میآورد. بهویژه روکشهای چرمی با دوخت لحافی، حس و حال یک شاسیبلند فوقلوکس را القا میکند که آن را از سایر رقبا متمایز میکند.
اطلاعات سرگرمی و اتصال
نیسان پاترول 2025 از فناوریهای پیشرفته در بخش اطلاعات و سرگرمی بهره میبرد. تمامی مدلهای این خودرو بهصورت استاندارد مجهز به دو نمایشگر 12.3 اینچی هستند که بهصورت یکپارچه در داشبورد قرار گرفتهاند. نمایشگر سمت چپ بهعنوان خوشه دیجیتالی عمل میکند و اطلاعات رانندگی را ارائه میدهد، در حالی که نمایشگر سمت راست بهعنوان سیستم اطلاعات و سرگرمی لمسی مورد استفاده قرار میگیرد.
در تریمهای بالاتر، یک نمایشگر لمسی بزرگتر 14.3 اینچی ارائه میشود که تجربه کاربری بهتری را فراهم میکند. همچنین، این خودرو از برنامههای داخلی Google پشتیبانی میکند که به صورت سفارشی قابل انتخاب هستند. اتصال بیسیم Apple CarPlay و Android Auto نیز به صورت استاندارد در تمامی مدلها وجود دارد و امکان آینهکاری گوشیهای هوشمند را فراهم میآورد.
سیستم صوتی Klipsch با 12 بلندگو نیز در تریمهای SL، Pro-4X و Platinum نصب شده است که کیفیت صدای بینظیری را ارائه میدهد و تجربهای فراتر از انتظار را برای سرنشینان به ارمغان میآورد.
لیست قیمت نسخه های نیسان پاترول (آرمادا) 2025
تریم | قیمت (دلار) | قیمت (معادل به تومان) |
---|---|---|
SV | 58,530 | 4,682,400,000 |
SL | 64,980 | 5,198,400,000 |
پلاتینیوم | 71,940 | 5,755,200,000 |
Pro-4X | 75,750 | 6,060,000,000 |
پلاتینیوم Reserve | 79,000 | 6,320,000,000 |