مقایسه تویوتا هایلوکس در مقابل فورد رنجر
چگونه میتوانیم این دو خودرو، یعنی Ranger XLT دو کابین و HiLux SR5، را با یکدیگر مقایسه کنیم؟ یا چگونه هایلوکس در مقابل رنجر قرار میگیرد ؟در این تحلیل مبتنی بر علم ute، بیایید ویژگی های اتوماتیک نسخه 2.8 لیتری چهار سیلندر HiLux SR5 و نسخه 4 سیلندر 2.0 لیتری رنجر XLT را به صورت جامع مورد بررسی قرار دهیم و تفاوتها و ویژگیهای هرکدوم را برشمرده و به دنبال تعیین اینکه کدام یک از این دو خودرو در رده میانی بهتر عمل میکند.
این مقایسه به ویژه در نسخههای اتوماتیک این دو خودرو، با تمرکز بر موتور 2.8 لیتری چهار سیلندر HiLux SR5 و موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری رنجر XLT صورت خواهد گرفت. زیرا نکتهای که باید در نظر گرفت، این است که رنجر XLT با پدال سوم عرضه نمیشود و این موضوع باید به عنوان یکی از اقتدارات یا ضعفهای آن مد نظر قرار گیرد.
جدول مقایسه مشخصات فنی بین Ford Ranger XLT و Toyota HiLux SR5
Ford Ranger XLT | Toyota HiLux SR5 | |
---|---|---|
طول | 5370 میلیمتر | 5325 میلیمتر |
عرض | 1918 میلیمتر | 1855 میلیمتر |
محور | 3270 میلیمتر | 3085 میلیمتر |
وزن خالص | 2271 کیلوگرم | 2110 کیلوگرم |
باربری | 949 کیلوگرم | 940 کیلوگرم |
ظرفیت کشیدن | 3500 کیلوگرم | 3500 کیلوگرم |
موتور | 2.0 لیتر توربو دیزل | 2.8 لیتر توربو دیزل |
گیربکس | 10 سرعته اتوماتیک | 6 سرعته اتوماتیک |
قدرت | 154 کیلووات در 3750 دور در دقیقه | 150 کیلووات در 3000-3400 دور در دقیقه |
گشتاور | 500 نیوتن متر در 1750-2000 دور در دقیقه | 500 نیوتن متر در 1600-2800 دور در دقیقه |
مصرف سوخت ادعاشده | 8.4 لیتر در 100 کیلومتر | 7.9 لیتر در 100 کیلومتر |
Ranger و HiLux در آفرود
در ابتدا، به نظر میرسد که هر دو رقیب در دسته آفرود، با ابتدایی بودن ظاهرشان، قدرت خیره کننده دارند و آمادهاند با هر موقعیتی که رقبایشان با آنها در چالش بودند ، روبرو شوند. هر دو دارای یک ویژگی مشترک، یعنی قفل دیفرانسیل عقب هستند. اما باید به یاد داشت که هر دو به دلیل هوشمندی خود در مسیرهای خارج از جاده نیز تحسین برانگیز هستند. بنابراین، بسیاری از مالکان ممکن است حتی نیازی به استفاده از این ویژگیها نداشته باشند. این ویژگی، به نظر میرسد، تا حد زیادی جزئیاتی جذاب و اضافی است.
مقایسه پیشنهادی : لندکروزر اتاق300 در مقابل لکسوس LX600
در مورد فاصله از زمین، هر دو مدل میتوانند مورد مقایسه قرار گیرند. در دسته خودروهای 4×4 به عنوان مثال، فاصله از زمین برای Ranger حدود 234 میلیمتر و برای HiLux حدود 226 میلیمتر است. این اختلاف، نشاندهنده رقابت فشرده و جذاب در دسته خودروهای 4×4 است.
مقایسه ابعاد دو خودرو
طول فورد رنجر ، با ابعاد 5370 میلیمتر، به مقدار کمی کوتاهتر از تویوتا هایلوکس با 5325 میلیمتر است. علاوه بر این، عرض آن نیز به طور مشابه با فورد تنومند، با ابعاد 1918 میلیمتر در مقایسه با 1855 میلیمتر، میباشد. احتمال زیاد است که تأثیرات این اختلافات در طول و عرض، بیشتر در رفتارهای رانندگی مشهود شوند. فاصله بین دو محور نیز نقش مهمی در این تفاوت دارد؛ به عنوان مثال، با فاصله 3270 میلیمتر در رنجر در مقابل 3085 میلیمتر در HiLux، فورد به عنوان بزرگترتر از این دو به نظر میرسد.
برای ساکنان شهری، ارتفاع هنگام تردد در پارکینگ های زیرزمینی امری حائز اهمیت است. هر دو خودرو با ارتفاع جادویی 1900 میلیمتر به بازار عرضه شدهاند، به این معنی که در تقریباً هر پارکینگی جا میگیرند. ارتفاع رنجر با 1884 میلیمتر و HiLux با 1865 میلیمتر، این تفاوت را نشان میدهد.
بیشتر بخوانید: تویوتا هایلوکس 2023
رنجر 4 سیلندر مقابل HiLux در موتور و گیربکس
در مقایسه این دو خودروی قدرتمند بر روی کاغذ، هر دو به یک مقدار خیره کننده از نیروی پیچ و تاب، به دقت 500 نیوتن متر، دست پیدا میکنند که این مقدار به نظر میرسد که امروزه به عنوان استاندارد طلایی در نظر گرفته شده است.
توان موتوری حدوداً یکسانی را میبینیم ؛ 154 کیلووات / 500 نیوتن متر برای رنجر و 150 کیلووات / 500 نیوتن متر برای HiLux. با این حال، راهی که این دو به این مقدار توان میرسند، کمی متفاوت است.
HiLux از یک موتور 2.8 لیتری توربو دیزل بهره میبرد، در حالی که رنجر از یک موتور 2.0 لیتری توربو دیزل کوچکتر استفاده میکند. در همین حال، با وجود توان بیشتر، واحد فورد باید کمی بیشتر تلاش کند.
هایلوکس گشتاور حداکثر را در 1600 دور در دقیقه تولید میکند و آن را تا 2800 دور در دقیقه ارتقاء میدهد. در مقابل، باند گشتاور رنجر باریکتر است؛ زیرا تمامی 500 نیوتن متر آن را در 1750 دور در دقیقه تا 2000 دور در دقیقه کاهش میدهد.
هایلوکس (HiLux) علاوه بر اینکه حداکثر قدرت خود را در 3000 دور در دقیقه تولید میکند، این کار را در مقایسه با رنجر که در 3750 دور در دقیقه قدرت خود را تحویل میدهد، انجام میدهد. تمام این اطلاعات به این معناست که باند گشتاور HiLux برای استفاده بهتر استفاده شود. با این حال، وجود گیربکس اتوماتیک 10 سرعته در رنجر، دینامیک کلی را تغییر میدهد. این نکته از اهمیت زیادی برخوردار است، حتی اگر در بررسی مشخصات فنی آن به وضوح آشکار نشود. این تفاوت پس از تجربه رانندگی با رنجر به وضوح قابل مشاهده است.
اگرچه HiLux یک گیربکس اتوماتیک شش سرعته دارد، رنجر با داشتن گیربکس 10 سرعته، با باند گشتاوری که باریکتر است، توانسته است این مزیت را حفظ کرده و با چرخهای اضافی به خوبی از گشتاور استفاده کند. به طور خلاصه، این تفاوتها باعث یکسانسازی عملکرد میشود و نشان میدهد که فورد با بهرهگیری از گیربکس با تعداد دندههای اضافی، به خوبی از پتانسیل گشتاور بهرهمند شده است. در آزمایشهای گذشته که رنجر جدید ، مشاهده شده که موتور 2.0 لیتری XLT در 9.2 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت میرسد. به مقایسه، HiLux SR5 برای انجام همین کار نیاز به 11.1 ثانیه داشت.
مقایسه بین Ranger و HiLux: ظرفیت بار و یدک کشی
در اینجا، هر یک از این خودروها به عنوان یک گزینه یکسان در نظر گرفته میشوند، زیرا هر دو دارای ظرفیت یدک کشی کامل 3500 کیلوگرمی و تقریباً توانایی حمل یک تن بار را دارند. رنجر با ارائه 949 کیلوگرم ظرفیت بار، این امکان را فراهم میسازد، در حالی که HiLux با وزن کمتری که حدود 940 کیلوگرم است به بازار عرضه میشود. با توجه به درنظر گرفتن فاکتورهای وزن مسافر در محاسبه ظرفیت بار، اختلاف وزن کمتر از 10 کیلوگرم در این مسئله نادرست به نظر میآید. هر دو خودرو به راحتی یدک کش میشوند و در هنگام بارگیری چرخش میکنند، اما با افزایش گشتاور گسترده، HiLux ممکن است این وظیفه را به نسبت آسانتر انجام دهد.
مقایسه ی قیمت و ارزش
آغاز قیمت مدل اتوماتیک HiLux SR5 از 61930 دلار است، در حالی که رنجر XLT 2.0 لیتری بدون توربو با قیمت 61990 دلار شروع میشود؛ فاصله کمتر از یک اسکناس 100 دلاری بین این دو مدل وجود دارد. با این حال، هیچکدام از این دو، گزینه ارزانتری به حساب نمیآیند، به خصوص زمانی که در مقابل گزینههای مقرون به صرفه مانند میتسوبیشی تریتون GSR با هزینه ۵۶۹۴۰ دلار یا حتی ایسوزو D-Max LS-U با هزینه ۶۱ هزار دلار قرار میگیرند.
تویوتا برای مدل HiLux خود، گارانتی پنج ساله و بدون محدودیت کیلومتر ارائه میدهد و در صورت سرویس در شبکه نمایندگی خود، این گارانتی را تا هفت سال برای خط محرکه تمدید میکند. از سوی دیگر، فورد به گارانتی پنج ساله و بدون محدودیت کیلومتر برای تمام مدلهای رنجر پایبند است. خدمات سرویس به ازای هر ۱۰,۰۰۰ کیلومتر یا شش ماه، توسط تویوتا ارائه میشود که ممکن است برخی از خریداران را ترغیب به انتخاب کرده و برای دارندگان رنجر، سفر به نمایندگی هر ۱۵,۰۰۰ کیلومتر یا ۱۲ ماه یکبار ضروری میشود.
مقایسه پیشنهادی : مقایسه کادیلاک اسکالید در مقابل لکسوس LX 600
ویدیو مقایسه هایلوکس در مقابل رنجر
امتیازدهی
HiLux SR5: 8/10
نقاط قوت
- کالیبراسیون عالی ETC (کنترل الکترونیکی ترمز)
- ساختار محکم
- ارزش اقتصادی
نقاط ضعف
- شاسی و کابین باریک
- موتور با صدای بلند
- کمبود تجهیزات ایمنی جدیدتر
Ranger Sport V6: 9/10
نقاط قوت
- افزایش ارتقاء قدرت موتور و شاسی
- تحلیلهای شاسی
- سطوح تجهیزات استاندارد
نقاط ضعف
- عدم ارائه گیربکس دستی
- تکنولوژی پیچیده زیاد
- ترمز الکتریکی پارکینگ
1 نظر