امروز : 1404/01/29
4.5/5 - (2 امتیاز)

نگاه کلی به هیوندای ونیو ۲۰۲۳

هیوندای ونیو ۲۰۲۳ یک کراس‌اوور کوچک با فضای داخلی بزرگ است. این خودرو از برخی امکانات اختیاری مطلوب مانند سیستم داشتن چرخ‌های پیشرانه چهار چرخ محروم است، اما ونیو با دارا بودن امکانات کمک راننده و لوازم سرگرمی از جمله اپل کارپلی و اندروید اتو به همراه می‌آید. همه مدل‌های ونیو به موتور چهار سیلندر با توان ۱۲۱ اسب بخار، سیستم پیشرانه جلو، و گیربکس اتوماتیک متغیر پیوسته (CVT) مجهز هستند. این خودرو قدرت زیادی برای آفرود ندارد، اما برای حرکت در شهر به طور کامل مناسب است. با وجود نقاط ضعف، قیمت شروع مناسب و داشتن فضای داخلی بسیار فراگیر، ونیو را به یک گزینه جذاب برای خریداران با بودجه محدود تبدیل کرده است.

نگاه کلی به هیوندای ونیو ۲۰۲۳

ویژگی‌های جدید هیوندای ونیو ۲۰۲۳

در سال 2023 ، هیوندای ونیو به‌ وسیله امکانات جدید بهبود یافته است. این خودرو شامل هشدار صندلی عقب هیوندای است که به منظور یادآوری به مسافران یا مواردی که ممکن است پس از پارک کردن در صندلی عقب فراموش شود، افزوده شده است. حالا دسته‌های کنسول مرکزی به‌صورت استاندارد عرضه می‌شوند و صفحه دیجیتال در دسته ابزار تا 4.2 اینچ بزرگ‌ تر شده و با رنگهای زنده‌تر ارائه می‌شود. تریم لیمیتد حالا دارای پد شارژ بی سیم گوشی هوشمند است.

بررسی پیشنهادی ما : پالیسید ۲۰۲۴

این مدل نه تنها تمام ویژگی‌ های موجود در دیگر مدل‌ها را داراست بلکه با طراحی خاص بیرونی و داخلی جین همراه شده است. این طراحی شامل رنگ بیرونی آبی تیره با سقف متناسب با رنگ سفید است. کابین نیز با تودوزی آبی تیره و درج پارچه جین مانند روی صندلی‌ ها طراحی شده است. تریم لیمیتد همچنین به‌ صورت استاندارد با چرخ‌های 17 اینچی، صندلی‌های جلوی گرم شونده، پد شارژ بی‌سیم گوشی هوشمند و ناوبری داخل داشبورد ارائه می‌شود.

مطلب پیشنهادی  لکسوس NX 2023 شاسی بلند لاکچری + مشخصات فنی و تصاویر

ویژگی‌های جدید هیوندای ونیو ۲۰۲۳

عملکرد، موتور، و گیربکس هیوندای ونیو 2023

هر نقطه‌ی مکانی این خودرو مجهز به یک موتور چهار سیلندر با توان 121 اسب بخار است که عملکرد بی‌ نظیری را در محیط شهری ارائه می‌دهد. با این حال، در کارایی عبور و گذر در بزرگراه، توانایی این موتور به‌طور قابل‌ توجهی کاهش می‌یابد. از گیربکس اتوماتیک متغیر پیوسته (CVT) به عنوان تنها جعبه‌ی دنده استفاده شده است. باید توجه داشت که این خودروها تنها دارای محرک جلو هستند، بنابراین خریداران به سیستم چهارچرخ متحرک دسترسی ندارند.

تجربه رانندگی نشان می‌دهد که شاسی بلند ساب کامپکت این خودرو به دلیل ابعاد کوچک و واکنشی بودن فرمان، در مواجهه با شرایط ترافیکی بسیار چابک عمل می‌کند. اما متأسفانه، فرمان در سرعت‌ های بزرگراهی حساسیت کمی دارد و مدل SEL، به خصوص در خطوط بزرگراه، اغلب نیاز به تمرکز بیشتری از راننده می‌طلبد. این موضوع ممکن است نشانگر این باشد که هیوندای ونیو 2023 برای سفرهای کوتاه در شهری مناسب‌ تر از سفرهای طولانی است.

عملکرد، موتور، و گیربکس هیوندای ونیو 2023

تخمین مصرف سوخت و کارایی وانیو ۲۰۲۳ در شرایط واقعی

برآوردهای مصرف سوخت و عملکرد در دنیای واقعی برای هیوندای وانیو ۲۰۲۳ نشان می دهد که در شهر حدوداً 8.1 لیتر در 100 کیلومتر و در بزرگراه حدوداً 7.1 لیتر در 100 کیلومتر انتظار می‌رود. این ارقام به طور کلی کمی ضعیف‌ تر از مدل نیسان کیکس می‌باشد، که به ترتیب در شهر 7.6 لیتر در 100 کیلومتر و در بزرگراه 6.5 لیتر در 100 کیلومتر را پیش‌بینی می‌کند. در آزمون های واقعی در محیط بزرگراه با سرعت 120 کیلومتر در ساعت، مصرف سوخت وانیو ۲۰۲۳ حدوداً 7.6 لیتر در 100 کیلومتر یا 2.0 لیتر در ساعت کمتر از تخمین‌ های EPA خود بود.

مطلب پیشنهادی  هیوندای نکسو 2023 + مشخصات فنی و قیمت

تخمین مصرف سوخت و کارایی وانیو ۲۰۲۳ در شرایط واقعی

طراحی داخلی ونیو 2023

ونیو ۲۰۲۳ از نظر داخلی، راحتی و باربری به عنوان یک خودروی کوچک با ویژگی‌های منحصر به فرد برجسته است. این خودرو با ابعاد کم خود به یک کابین فسیح و راحت تبدیل شده است. هر دو صندلی جلو و عقب به سرنشینان فضای کافی ارائه می‌دهند و کوسن‌های هر دو ردیف با ارائه راحتی بیشتر، تجربه سفر را بهبود می‌بخشند. طراحی داخلی خاصیت زیبا و جذابی نشان نمی‌دهد، اما با مونتاژ دقیق و استفاده از داشبورد محکم، گیج تغییر مود جذاب و سیستم اطلاعات سرگرمی پیشرفته، فضای داخلی به بهترین شکل ممکن به وجود آمده است. فرمان با روکش چرمی و دستگیره تعویض دنده استاندارد به خصوص از لحاظ ظاهری و عملکردی برجسته هستند.

ویدیو بررسی هیوندای ونیو ۲۰۲۳

 

مطلب پیشنهادی کار مگز : شورلت کامارو ۲۰۲۳

 

امکاناتی مانند گرمکن صندلی‌ های جلو و سیستم ورود غیرفعال با استارت دکمه‌ ای، در حالی که اختیاری هستند، در تریم لیمیتد به‌صورت استاندارد موجود هستند. با این حال، برخی از امکانات لوکس مانند کنترل آب و هوای دو منطقه‌ای، فرمان گرم شونده، نمایشگر هدآپ یا تنظیمات برقی برای صندلی‌ های جلو در این خودرو قابل دسترسی نیستند. خودروهای مدل پایه اکنون به‌صورت استاندارد با دسته‌ای در وسط کنسول به بازار عرضه می‌شوند. از دیگر ویژگی‌ های جالب ونیو ۲۰۲۳ می‌توان به شارژ بی‌سیم اشاره کرد که در تریم Limited به‌صورت استاندارد در دسترس قرار دارد. با این حال، جالب است که تریم لیمیتد با سانروف اختیاری سفارش داده نمی‌شود.

با وجود این موارد، کابین ونیو به عنوان یک محیط دلپذیر و ایده‌آل برای گذراندن زمان طراحی شده است. با صندلی‌های عقب تاشو 60/40، این خودرو به‌راحتی 19 فوت مکعب فضای بار فراهم می‌کند. علاوه بر این، با تاشو شدن صندلی‌ های عقب، حجم بار به 32 فوت مکعب افزایش می‌یابد.

مطلب پیشنهادی  هیوندای توسان ۲۰۲۵ + بررسی مشخصات فنی و قیمت

طراحی داخلی ونیو 2023

اطلاعات سرگرمی و اتصال در هیوندای ونیو

هر مدل مجهز به یک صفحه نمایش لمسی 8.0 اینچی کاربر پسند با قابلیت اتصال به Apple CarPlay و Android Auto است. سیستم اطلاعات سرگرمی این خودرو دارای منوهای جذابی است که به سرعت به ورودی‌ های مختلف پاسخ می‌دهند، و دستگاه همچنین دارای دکمه‌ های تنظیم صدا و تنظیم مفید زیر صفحه نمایش می‌باشد. افرادی که به دنبال یک سیستم ناوبری داخلی با به‌روزرسانی ترافیک هم‌ زمان هستند، این ویژگی را در نمونه‌های SEL و Limited خودرو خواهند دید. در غیر این صورت، نسخه پایه SE دارای یک سیستم صوتی با چهار بلندگو است، در حالی که نمونه‌های SEL و Limited دارای شش بلندگو می‌باشند.

اطلاعات سرگرمی و اتصال در هیوندای ونیو 

مشخصات پایه فنی ونیو 2023

ویژگیمقدار
حجم موتور پایه1.6 لیتر
تعداد سیلندرها4 سیلندر مستقیم
نوع موتور پایهبنزینی
قدرت موتور121 اسب بخار در 6,300 دور در دقیقه
گشتاور113 پوند-فوت در 4,500 دور در دقیقه
تعداد سوپاپ ها16
زمانبندی سوپاپ هامتغیر
تزریق دوگانه سوختاستاندارد
حداکثر ظرفیت بار525.3 کیلوگرم
گیربکساتوماتیک متغیر سرعت
سیلندر4 سیلندر
طول403.9 سانتیمتر
عرض کل بدون آینه‌ ها177.8 سانتیمتر
ارتفاع156.5 سانتیمتر
بزرگ‌ترین فاصله بین دو محور251.5 سانتیمتر

مشخصات پایه فنی ونیو 2023

قیمت نسخه های ونیو 2023 جهانی و در ایران

مدلقیمت (دلار)قیمت (تومان)
SE$20,9851,049,250,000
SEL$22,7351,136,750,000
Limited$24,2351,211,750,000

به اشتراک بگذارید:

administrator

جواد حمیدی هستم و چند سالی در حوزه ی وب فعالیت دارم و عاشق دادن اطلاعات مفید و جدید در زمینه های اینترنت و خودروها هستم.

1 نظر

  • رسول, 1402-10-16 @ 5:22 ب.ظ پاسخ

    چقدر نچسبه این ماشین😂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *