Search
Close this search box.
5/5 - (1 امتیاز)

شرکت صنایع خودروسازی ایلیا، در ادامه روند توسعه محصولات خود و با هدف گسترش تنوع سبد تولیدات، کراس اوور وی جی وی u75 پلاس را معرفی کرده است. این محصول که ابتدا قرار بود به‌صورت وارداتی عرضه شود، اکنون با تصمیم جدید این شرکت در سایت تولیدی ایلیا در شهرک صنعتی کاوه تولید خواهد شد. این تغییر به شرکت اجازه می‌دهد تا سطح آپشن‌های این خودرو را بهبود داده و محصولی به‌روز و رقابتی را روانه بازار کند. با عرضه این کراس اوور، خودروسازی ایلیا سعی دارد جایگاه خود را در میان کراس اوورهای رده بالای بازار تثبیت کند و با محصولاتی نظیر فونیکس تیگو ۸ به رقابت بپردازد. هنوز جزئیات فنی و قیمت نهایی این خودرو اعلام نشده، اما انتظار می‌رود با افزوده شدن این مدل به خط تولید ایلیا، میزان تولید و تنوع محصولات این شرکت در سال‌های آینده به‌طور چشم‌گیری افزایش یابد.

تبلیغات

vgv u75 پلاس

معرفی خودروسازی VGV

برند تازه‌تأسیس VGV یکی از زیرشاخه‌های شرکت بزرگ سینوتراک (Sinotruk) چین است که عمدتاً در حوزه خودروهای سنگین و کامیون‌ها فعالیت می‌کند و در ایران با نام‌های پرآوازه‌ای چون هوو و محصولات پیلسان شناخته می‌شود. سینوتراک با راه‌اندازی برند VGV از سال ۲۰۱۹، تصمیم به ورود به بازار خودروهای سواری و توسعه کراس‌اوور و پیکاپ گرفته است. نشان تجاری این برند شباهت زیادی به لوگوی اصلی سینوتراک دارد، با این تفاوت که حروف VGV در قسمت پایین آن درج شده‌اند.

VGV با عرضه مدل‌های کراس‌اوور و پیکاپ به سرعت توانست جایگاه ویژه‌ای در بازار داخلی چین کسب کند. این برند تا کنون محصولاتی مانند کراس‌اوورهای U70، U75 پلاس و پیکاپ VX7 را در خط تولید خود قرار داده که به پیشرانه‌های توربوشارژ ۱.۵ لیتری با قدرت ۱۵۶ اسب‌بخار و ۲ لیتری با توان ۲۲۴ اسب‌بخار مجهز هستند. جدیدترین خودروی این برند، VGV U75 پلاس، نسخه به‌روز شده مدل U70 است که در نیمه دوم سال ۱۴۰۳ وارد بازار ایران خواهد شد و رقابت تازه‌ای را در رده خودروهای مشابه آغاز خواهد کرد.

ایران خودرو از سورن پلاس با موتور ارتقا یافته رونمایی کرد !
مطلب پیشنهادی

وی جی وی u75 پلاس قیمت

مطلب پیشنهادی: BAC X3 پرو کرمان موتور

 مشخصات فنی وی جی وی u75 پلاس

VGV U75 پلاس از یک پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ بهره می‌برد که توانایی تولید ۲۲۶ اسب‌بخار قدرت و ۳۸۵ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. این قدرت توسط جعبه‌دنده ۸ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود، اما این خودرو فاقد سامانه چهار چرخ محرک است. چنین ترکیبی از موتور و گیربکس، راندمان مناسبی را برای استفاده‌های روزمره و مسیرهای شهری فراهم می‌کند و تجربه‌ای نرم و روان در رانندگی ارائه می‌دهد.

ویژگی مشخصات
مدل پیشرانه ۲.۰ لیتری توربوشارژ، تزریق مستقیم
حداکثر قدرت ۲۲۶ اسب بخار
گشتاور ۳۸۵ نیوتن متر
جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک
شتاب صفر تا ۱۰۰ ۸.۲ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ۸.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
سیستم تعلیق مک‌فرسون جلو، چند پیوندی عقب
ترمز دیسک تهویه شده در جلو، دیسک معمولی در عقب
نوع فرمان برقی
چرخ‌ها ۱۸ اینچ (۲۲۵/۵۵ R۱۸)
ابعاد طول: ۴۸۲۵ میلی‌متر، عرض: ۱۸۷۰ میلی‌متر، ارتفاع: ۱۶۹۱ میلی‌متر
فاصله بین محورها ۲۸۰۰ میلی‌متر
سیستم‌های ایمنی کیسه هوای جلو، ترمز ضد قفل، کنترل کشش، کروز کنترل، هشدار خروج از خط، ترمز فعال
تعداد صندلی‌ها ۵، ۶، یا ۷ صندلی
حجم صندوق عقب (با ردیف دوم و سوم تا شده) ۱۸۰۰ لیتر

طراحی ظاهری VGV U75 Plus

خودروی VGV U75 پلاس با طراحی محافظه‌کارانه و به‌روز شده‌ای به بازار معرفی شده که ابعاد آن شامل طول 4.825 متر، عرض 1.87 متر، ارتفاع 1.691 متر و فاصله بین محورهای 2.8 متر است، ابعادی که آن را در سطحی مشابه با کراس‌اوورهایی چون هیوندای سانتافه قرار می‌دهد. نمای جلوی خودرو با استفاده از سپرهای جدید، جلوپنجره بزرگ‌تر و جزئیات مشکی و قرمز به‌روزرسانی شده و ظاهری متعادل و جذاب را به آن بخشیده است. این طراحی تا حدی یادآور سبک خودروهای آلمانی، به‌ویژه نسل پیشین محصولات فولکس‌واگن و بورگوارد است. در نمای جانبی، سادگی طراحی به چشم می‌خورد؛ با وجودی که خطوطی نرم و فرورفتگی‌های ظریف روی درب‌ها تعبیه شده‌اند تا از یکنواختی جلوگیری کنند.

دایون y7 بخریم یا نه؟ + بررسی اجمالی
مطلب پیشنهادی

عکس وی جی وی u75 پلاس

رینگ‌های ۱۸ اینچی آلیاژی نیز به‌خوبی با نمای جانبی هماهنگ شده‌اند. در قسمت عقب، چراغ‌های مشابه آئودی و نوار قرمز رنگ دیفیوزر به همراه اگزوزهای دوبل که درون سپر جاسازی شده‌اند، جلوه‌ای ساده و در عین حال زیبا به این بخش داده‌اند. در مجموع، VGV U75 پلاس با طراحی معقول و بدون افراط در زرق و برق، بیشتر به کراس‌اوورهای خانوادگی شباهت دارد و می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای افرادی باشد که به دنبال ظاهری باوقار و متناسب با نیازهای روزمره هستند.

مطلب پیشنهادی: کولیوس QM۶ کراس

مشخصات کابین وی جی وی u75 پلاس

کابین VGV U75 پلاس با طراحی ساده و هماهنگ، فضایی کاربردی و بدون افراط در جلوه‌های مدرن ارائه می‌دهد. در این کابین از ترکیب رنگ چرم مشکی و مارون استفاده شده که به محیط داخلی خودرو حس لوکس و دلپذیری می‌بخشد. نمایشگر دیجیتال 10.25 اینچی پشت آمپر و صفحه‌نمایش لمسی 10.1 اینچی مرکزی از ویژگی‌های مهم بخش اطلاعاتی و سرگرمی این خودرو هستند. همچنین، دکمه‌های لمسی سیستم تهویه در زیر نمایشگر عمودی به راحتی در دسترس قرار گرفته‌اند و کاربری آن‌ها ساده و سرراست است. علاوه بر این، طراحی فرمان دی‌کات به همراه دکمه‌های فیزیکی کنترلی، کنترل راحت‌تر خودرو را فراهم می‌کند. کلید دوار تعویض دنده نیز جایگزین دسته دنده سنتی شده و به کابین ظاهری منسجم و منظم داده است. به طور کلی، طراحی داخلی VGV U75 پلاس مناسب افرادی است که به دنبال راحتی و عملکرد در فضایی با جلوه‌های کلاسیک هستند، بدون آن‌که درگیر پیچیدگی‌های مدرن و خاص شوند.

داخل وی جی وی u75 پلاس کابین وی جی وی u75 پلاسصندوق وی جی وی u75 پلاس

قیمت وی جی وی u75 پلاس

هنوز قیمت دقیقی از این خودرو در بازار کشور ما اعلام نشده است، اما قیمت حدودی این خودرو در کشور چین، به استثنای هزینه‌های گمرک و حمل و نقل، به شرح ذیل میباشد:

سوزوکی فرانکس 2024 + معرفی و بررسی فنی + قیمت
مطلب پیشنهادی
ظرفیت قیمت (یوان) قیمت (با نرخ یوان 9,600 تومان)
۵ نفره ۱۳۷,۹۰۰ یوان ۱,۳۲۳,۸۴۰,۰۰۰ تومان
۷ نفره ۱۳۹,۹۰۰ یوان ۱,۳۴۳,۰۴۰,۰۰۰ تومان

عکس vgv u75 پلاس

آیا این خودرو ارزش خرید دارد؟

با توجه به اطلاعات ارائه‌شده، خودروی وی جی وی u75 پلاس ممکن است با چالش‌هایی در ارزش خرید روبرو باشد. عدم تنوع پیشرانه‌ها، سطح طراحی و فناوری نه‌چندان بالا، و سابقه فروش ضعیف محصولات VGV در بازار چین از جمله مسائلی هستند که می‌توانند مصرف‌کنندگان را نسبت به خرید این خودرو مردد کنند. همچنین، چون برند VGV نوپا است و هنوز در بازارهای جهانی جایگاه و اعتماد کافی کسب نکرده، شاید خریداران در ایران نیز نسبت به کیفیت و دوام این خودرو تردید داشته باشند. در مجموع، با توجه به این موارد و رقابت موجود در بازار، VGV U75 پلاس ممکن است انتخابی مناسب برای کسانی که به دنبال ویژگی‌های نوآورانه یا سطح بالاتری از اعتماد برند هستند، نباشد.

ویدیو VGV U75 Plus

به اشتراک بگذارید:

administrator

پرنیان هستم و اینجا قراره با قلم خودم دنیای خودروهارو به کلمات تبدیل کنم

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *