5/5 - (7 امتیاز)

بررسی کلی تویوتا راش ۲۰۲۳

تویوتا راش ، یک خودرو کراس اوور کوچک است که به منظور رقابت مستقیم با بخش کوچک SUV در بازار عرضه شده است. این خودرو که در ماه می ۲۰۱۹ رونمایی شد، تنها در نسخه ۷ نفره موجود است و در بازارهای دیگر آسیا به نام دایهاتسو تریوس شناخته میشود. تویوتا راش ۲۰۲۳ ، به‌عنوان یکی از جدیدترین محصولات تویوتا است که به دلیل ظرفیت ۷ صندلی و فاصله ۲۲۰ میلی متری اش از زمین، توجه زیادی را به خود جلب کرده است. این خودرو شبیه یک SUV است، اما به صرفه تر و جمع و جورتر است.

 

ویدیو تویوتا راش

 

تویوتا راش 2023 از یک موتور ۱.۵ لیتری بنزینی بهره میبرد و به یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک یا ۵ سرعته دستی متکی است. این مدل با آپشن های ایمنی گسترده ای که دارد، برای کسانی که به دنبال یک وسیله نقلیه خانوادگی چند منظوره هستند، بسیار مناسب است. به‌دلیل شباهت های بسیاری در سبک، اندازه و ظرفیت صندلی، تویوتا راش معمولاً با Mitsubishi Xpander و Honda BR-V مقایسه می شود، با این‌حال همچنان به عنوان گزینه ارزان تر در این سه خودرو باقی می ماند.

عکس تویوتا راش 2023

این خودرو با هدف رقابت با مدل های پرطرفدار و جسوری مانند میتسوبیشی Xpander و هوندا BR-V معرفی شد. تویوتا راش در دو نوع اصلی به بازار عرضه شد: نسخه ۷ نفره ۱.۵ G و نسخه ۵ نفره ۱.۵ E. در سال ۲۰۲۰، تویوتا نسخه ۵ نفره E را به‌روز کرده و مدل ۷ نفره را به لاین‌آپ اضافه کرد. علاوه بر این، این اس یو وی نسخه E خود را با اضافه کردن دوربین عقب به عنوان ویژگی استاندارد به‌روزرسانی کرد. در ۱۷ مه ۲۰۲۲، تویوتا موتورز بدون هیاهو نسخه G راش را متوقف کرده و مدل جدید GR-S را به جای آن معرفی کرده است. این چهارمین مدلی است که به پکیج GR مجهز شده و اولین مدل هایی که از این بسته استفاده می کنند، تویوتا ویوس، هایلوکس و تویوتا کرولا کراس هستند.

مشخصات فنی تویوتا راش 2023

تویوتا راش ۲۰۲۳ از همان موتور ۱.۵ لیتری ۲NR-VE Dual VVT-i بنزینی استفاده می کند که در زیر کاپوت تویوتا آوانزا قرار دارد. این موتور توانایی تولید ۱۰۳ اسب بخار قدرت و ۱۳۶ نیوتن متر گشتاور را دارد و نیرو از طریق گیربکس‌های ۵ سرعته دستی یا ۴ سرعته اتوماتیک به چرخ عقب منتقل میشود. این ویژگی‌ها ، این اتومبیل را از میتسوبیشی Xpander و هوندا BR-V که هر دو دارای دیفرانسیل جلو هستند، متمایز میکند.

مشخصات فنی تویوتا راش ۲۰۲۳

راش همانند آوانزا بر روی یک شاسی نردبانی ساخته شده است که سیستم تعلیق جلو آن از نوع McPherson Strut و سیستم تعلیق عقب از نوع چهار لینک استفاده میکند. ترمزهای دیسکی در چرخ های جلو و ترمزهای درام در چرخ های عقب موجود است. این مدل، بر پایه پلتفرم نسل سوم دایهاتسو تریوس (دایهاتسو F۸۰۰) ساخته شده است که به طراحی ساده تری نسبت به نسخه‌های قبلی خود مانند تویوتا راش و دایهاتسو تریوس از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۷ در ژاپن، آمریکای جنوبی، اندونزی، و مالزی دارد. این پلتفرم جدید توسط Mark Widjaja در سال ۲۰۱۵ طراحی شد و توسعه آن توسط مهندس ارشد Eiji Fujibayashi هدایت شد.

 

جدول مشخصات تویوتا راش

ویژگیتوضیحات
شاسیبلند
کلاسMPV/SUV
استایل بدنهSUV پنج دره
سکوبلند
طرح بندی موتورجلو، دیفرانسیل عقب
پلتفرمدایهاتسو F800
پیشرانهموتور ۱.۵ لیتری ۲NR-VE خطی-۴ بنزینی
توان خروجی۱۰۳ اسب بخار
گشتاور۱۳۶ نیوتن متر
گیربکس۵ سرعته دستی، ۴ سرعته اتوماتیک
مصرف سوخت۶.۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
ظرفیت باک بنزین۴۵ لیتر

 

رانندگی با تویوتا راش ۲۰۲۳ چگونه است؟

موتور ۱.۵ لیتری ۲NR-VE با تکنولوژی دوگانه VVT-i، با توان ۱۰۳ اسب بخار، زیر کاپوت خودروی بنزینی آوانزا قرار دارد. این موتور همچنین همان گیربکس چهار سرعته اتوماتیک را دارد. با این حال، آوانزا به عنوان یک خودروی سریع شناخته نمیشود. بنابراین، قرار دادن چنین موتوری در یک راش بزرگتر و سنگین تر، نه تنها اثری بر کاهش نسبت قدرت به وزن خودرو نخواهد داشت، بلکه گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک نیز به سرعت مورد نظر پاسخ نخواهد داد.

شما نیاز دارید تا به دور موتور بین ۳۵۰۰ تا ۴۰۰۰ دور برسید تا کشش را احساس کنید. تویوتا راش ۲۰۲۳ دارای احساس فرمان سبکی است که یک ویژگی مطلوب در رانندگی شهری محسوب میشود، اما در سرعت های بالا و جاده های پر پیچ و خم کمی دچار مشکل میشود. ارتفاع مناسب سواری و دید وسیعی که در رانندگی ارائه میدهد، باعث می‌شود که مانور راش در فضاهای تنگ محدود شود.

 

گالری تصاویر خودرو (اسلاید را بکشید)

امکانات داخل تویوتا راش ۲۰۲۳

در داخل تویوتا راش، به عنوان یکی از SUV‌های سطح پایه، از پلاستیک های سخت و مقاوم استفاده شده است. در نسخه سطح بالا ، فرمان چرمی و دسته تعویض دنده وجود دارد، در حالی که در تریم های پایین‌تر از پلی اورتان استفاده شده است. یکی از ویژگی های قابل توجه در داخل راش، بخش‌های سفید در داشبورد و روی درها است که با دوخت های مصنوعی تزئین شده‌اند. فضای کابین بسیار راحتی در کابین جلو و ردیف دوم فراهم است، اما ردیف سوم برای کودکان و افراد کوتاه قد بهتر است. تعداد زیادی جیب و فضای ذخیره‌سازی در داخل تویوتا راش وجود دارد، با این حال، این خودرو در مجموع ظرفیت 13 جای بطری و لیوان را فراهم میکند.

 

رابط کاربری و تکنولوژی

تمامی نسخه های تویوتا راش با صفحه نمایش لمسی ۷ اینچی و سیستم اطلاعات سرگرمی همراه با اتصال USB، بلوتوث و Weblink برای iOS/Android عرضه می شوند. هر نسخه از این خودروها همچنین دارای سیستم فشار برای شروع احتراق، سنسورهای معکوس، دوربین عقب، نشانگر اکو، نمایشگر LED چند اطلاعاتی و کنترل های صوتی روی فرمان است. سیستم صوتی از طریق هشت بلندگو در نسخه های G و شش بلندگو در نسخه E صدا تولید میکند. نسخه GR-S که از همه بالاتر است همچنین دارای ویژگی های بیشتر ، از قبیل تهویه مطبوع خودکار، آینه های بغل برقی جمع شونده و نمایشگر دوربین عقب است. همچنین، جدیدترین نسخه از سیستم اطلاعات سرگرمی این مدل دارای امکانات Apple CarPlay و Android Auto در نسخه های بالاتر است.

 

گالری تصاویر داخل خودرو (اسلاید را بکشید)

طراحی بدنه تویوتا راش 2023

طراحی بیرونی تویوتا راش ۲۰۲۳ الهام گرفته از برادر بزرگتر و محبوبترش، تویوتا فورچونر است. اگرچه اندازه آن میان Innova و Avanza قرار دارد که هر دو از محبوب‌ترین خودروهای تویوتا هستند. علاوه بر طراحی جذاب خارجی ، همه نسخه های تویوتا راش دارای چراغ های مه‌شکن جلو، چراغ های جلو و عقب LED و راهنمای LED، آنتن باله کوسه‌ای زیبا و اسپویلر عقب هستند. نسخه برتر ۱.۵ G دارای جلوپنجره کروم دودی، ریل های سقفی و مجموعه‌ای از چرخ های ۱۷ اینچی است.

از سوی دیگر، نسخه E دارای کروم های براق و مجموعه‌ای از آلیاژهای ۱۶ اینچی هستند. تویوتا راش در رنگ های متنوعی ارائه میشود از جمله: مشکی متالیک، بوردو میکا، برنز میکا متالیک، قرمز تیره میکا متالیک، نقره‌ای میکا متالیک یا سفید. در مورد نسخه GR-S، این مدل دارای جلوپنجره، سپر جلو و عقب GR-S، روکش درب GR-S، آلیاژهای ۱۷ اینچی مخصوص GR-S و نشان تویوتا GR در درب عقب است.

تویوتا راش شاسی بلند

ایمنی و ویژگی های کمک راننده

یکی از نقاط قوت تویوتا راش ۲۰۲۳ ، مجموعه‌ای از ویژگی های ایمنی آن است. این خصوصیات شامل هفت کیسه هوا، سیستم ABS با EBD، کنترل پایداری خودرو، کمک به حرکت در سربالایی، کنترل کشش، بند صندلی کودک ISOFIX، سیستم قفل کودک برای درهای عقب، و هشدار کمربند ایمنی برای همه سرنشینان را شامل میشود. به همین دلیل، تویوتا راش از ASEAN NCAP مدعی دریافت رتبه 5 ستاره ایمنی شده است.

قیمت تویوتا راش ۲۰۲۳

قیمت تویوتا راش ۲۰۲۳

هنوز اطلاعات دقیقی از قیمت این خودرو در بازار ایران بدست نیامده است اما قیمت جهانی این خودرو بدون احتساب هزینه‌های گمرک و حمل و نقل و مالیات به تومان ، مطابق جدول زیر میباشد :

مدلقیمت به تومان
1.5L RUSH EX 2023۱,۱۳۰,۲۶۸,۰۰۰
1.5L RUSH GX 2023۱,۲۰۸,۸۶۸,۰۰۰
به اشتراک بگذارید:

administrator

پرنیان هستم و اینجا قراره با قلم خودم دنیای خودروهارو به کلمات تبدیل کنم

6 نظرات

  • Sepehrr, 1403-01-02 @ 5:01 ب.ظ پاسخ

    خودرو های mpv بهترین انتخاب برای خانواده های پرجمعیتن و امیدوارم بازارشونو توو ایران پیدا کنن

  • kiarsh_rt, 1403-01-03 @ 3:51 ب.ظ پاسخ

    عالیه این خودرو منتظر ورودشمممم :)))

  • heliaa, 1403-01-04 @ 5:37 ب.ظ پاسخ

    به و به زیباست خیلی

  • diba-09, 1403-01-05 @ 4:36 ب.ظ پاسخ

    نقد و بررسی کاملی بود ممنونم از توضیحاتتون ❤️❤️

  • radin_ei, 1403-01-07 @ 4:35 ب.ظ پاسخ

    خوبه منم خوشم اومد ولی این الان چینی حساب میشه یا ژاپنی ؟ در حد بقیه تویوتاهاست؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − سه =