قیمت دیگنیتی صفر
- قیمت دیگنیتی پرایم صفر مدل ۱۴۰۲ در بازار با افت ۲۰ میلیونی ۲ میلیارد و ۳۰ میلیون تومان شد.
- قیمت دیگنیتی پرایم مدل ۱۴۰۱ در بازار ثابت بود قیمت این شاسی بلند مونتاژی ۱ میلیارد و ۹۷۰ تومان شده است.
- قیمت دیگنیتی صفر مدل پرستیژ ۱۴۰۲ با کاهش ۲۰ میلیونی ۲ میلیارد و ۳۸۰ میلیون تومان شد.
- قیمت دیگنیتی پرستیژ مدل ۱۴۰۱ در بازار ۲ میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان است که ۲۰ میلیون تومان ارزان شده است.
قیمت دیگنیتی کارخانه
- قیمت دیگنیتی پرایم صفر در کارخانه ۱ میلیارد و ۲۴۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.
- بر اساس اعلام شورای رقابت قیمت دیگنیتی پرستیژ مدل ۱۴۰۲ صفر نیز در کارخانه ۱ میلیارد و ۶۱۱ میلیون تومان است.
برند | مدل(سال ساخت) | کارکرد (کیلومتر) | قیمت (تومان) |
---|---|---|---|
پرستیژ | ۱۴۰۲ | صفر(نمایندگی) | ۱,۶۱۱,۰۰۰,۰۰۰ |
پرستیژ | ۱۴۰۲ | صفر | ۲,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰ |
پرستیژ | ۱۴۰۱ | صفر | ۲,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ |
پرایم | ۱۴۰۲ | صفر(نمایندگی) | ۱,۲۴۹,۶۰۰,۰۰۰ |
پرایم | ۱۴۰۰ | صفر | ۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ |
پرایم | ۱۴۰۱ | صفر | ۱,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰ |
پرایم | ۱۴۰۲ | صفر | ۲,۰۳۰,۰۰۰,۰۰۰ |
منبع: باما |
خودروهای دیگنیتی
دیگنیتی، نامی که در صنعت خودروسازی ایران جدید است، به دو عضو خود، پرایم و پرستیژ افتخار میکند.دیگنیتی در واقع نسخهی بازسازی شده و مونتاژی از مدل چینی دانگ فنگ ix5 است. این خودرو به عنوان یک خودرو کراساوور متوسط در بازار قرار میگیرد و رقابتی فراهم میکند. با معرفی دیگنیتی، شرکت بهمن موتور تلاش میکند تا با رقابت با مدلهای مشابه مانند چری تیگو 7، حضور قدرتمندی در بازار خودرو ایران داشته باشد.
تاریخچه
دیگنیتی در واقع نسخه ایرانیشده BAIC BJ40 است که توسط شرکت BAIC چین تولید میشود. بهمن موتور در سال 1396 با این خودرو آشنا شد و پس از مذاکرات، قرارداد تولید و عرضه آن در ایران را امضا کرد.
نسخه اولیه دیگنیتی که با نام پرایم شناخته میشود، در سال 1399 به بازار عرضه شد. اما بهمن موتور در سال 1401 با تغییراتی در این خودرو، نسخه جدید آن را با نام پرستیژ معرفی کرد.
مقایسه دیگنیتی پرایم و پرستیژ
مشخصات فنی:
آپشن | دیگنیتی پرایم | دیگنیتی پرستیژ |
---|---|---|
موتور | 1.5 لیتر توربو | 2.0 لیتر توربو |
قدرت | 163 اسب بخار | 230 اسب بخار |
گشتاور | 255 نیوتن متر | 360 نیوتن متر |
گیربکس | 6 سرعته اتوماتیک | 6 سرعته اتوماتیک |
سیستم تعلیق | جلو مک فرسون، عقب مولتی لینک | جلو مک فرسون، عقب مولتی لینک |
ترمز | دیسکی جلو و عقب | دیسکی جلو و عقب |
ابعاد | 4685x1890x1690 میلیمتر | 4685x1890x1690 میلیمتر |
وزن | 1650 کیلوگرم | 1710 کیلوگرم |
ظرفیت باک | 64 لیتر | 64 لیتر |
تجهیزات:
آپشن | دیگنیتی پرایم | دیگنیتی پرستیژ |
---|---|---|
سانروف | دارد | دارد |
کروز کنترل | دارد | دارد |
نمایشگر لمسی | 10.2 اینچی | 10.2 اینچی |
سیستم صوتی | 6 بلندگو | 8 بلندگو (برند پایونیر) |
دوربین عقب | دارد | دارد |
کیسه هوا | 4 عدد | 4 عدد |
صندلی برقی راننده | دارد | دارد |
گرمکن صندلیهای جلو | دارد | دارد |
تهویه مطبوع اتوماتیک | دو کاناله | دو کاناله |
طراحی:
در ظاهر هر دو خودرو تفاوت چندانی دیده نمیشود. اما در نسخه پرستیژ، شاهد تغییراتی جزئی در سپرها و جلوپنجره هستیم.
رانندگی:
با وجود موتور قویتر در نسخه پرستیژ، شتاب اولیه هر دو خودرو تقریباً مشابه است. اما هندلینگ و فرمانپذیری نسخه پرستیژ به دلیل سیستم تعلیق ارتقا یافته، عملکرد بهتری دارد.
جمعبندی
انتخاب بین دیگنیتی پرایم و پرستیژ به نیاز و سلیقه شما بستگی دارد. اگر به دنبال رانندگی اسپرتتر و آپشنهای بیشتر هستید، دیگنیتی پرستیژ انتخاب مناسبتری خواهد بود. اما اگر به دنبال یک SUV با قیمت مناسبتر و مصرف سوخت کمتر هستید، دیگنیتی پرایم گزینه اقتصادیتری است.
2 نظرات