بر اساس قیمت روز محصولات سایپا ، قیمت تیبا صندوق دار در بازار ۴۱۰ میلیون تومان شد که نسبت به اول بهمن ماه ۳۵ میلیون تومان گران شده است. همچنین قیمت تیبا هاچبک صفر به ۴۰۰ میلیون تومان رسیده است که ۲۰ میلیون تومان گران شده است. قیمت تیبا دست دوم صندوق دار سال ۹۴ نیز با ۱۶۸ هزارکارکرد ۲۵۵ میلیون تومان است. قیمت تیبا کارکرده هاچبک سال ۹۹ نیز ۳۲۰ میلیون تومان اعلام شده است.
قیمت تیبا صفر در بازار و کارخانه | |||
---|---|---|---|
برند | مدل(سال ساخت) | کارکرد (کیلومتر) | قیمت (تومان) |
هاچ بک EX | ۱۴۰۱ | با رینگ فولادی – سایپا | صفر | ۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰ |
هاچ بک EX | ۱۴۰۱ | با رینگ فولادی – سایپا | صفر (کارخانه) | ۱۲۷,۱۱۷,۰۰۰ |
صندوق دار SX بنزینی | ۱۴۰۱ | سایپا | صفر | ۴۱۰,۰۰۰,۰۰۰ |
صندوق دار SX بنزینی | ۱۴۰۱ | سایپا | صفر (کارخانه) | ۱۲۰,۱۰۷,۰۰۰ |
تیبا دو پلاس | ۱۴۰۰ | سایپا | صفر | ۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰ |
تیبا، صندوق دار EX | ۱۳۹۴ | ۱۶۸,۰۰۰ | ۲۵۵,۰۰۰,۰۰۰ |
تیبا، هاچ بک EX | ۱۳۹۹ | ۳۲,۰۰۰ | ۳۲۰,۰۰۰,۰۰۰ |
تیبا، صندوق دار SX دوگانه سوز | ۱۳۹۳ | ۳۰۰,۰۰۰ | ۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰ |
تیبا: از رونمایی تا توقف تولید
تیبا، که در ابتدا با نام مینیاتور شناخته میشد، در 23 آذر 1389 رونمایی شد. سایپا در طراحی این خودرو از مشاوران و طراحان ایتالیایی، آلمانی و کرهای کمک گرفت و از قطعات پراید، کیا ریو و تندر90 در آن استفاده کرد.
استفاده از مشاوران خارجی به گفته ناظمی، مدیر استراتژیک سایپا، به منظور ارتقای کیفیت طراحی و تجربیات سایپا در تولید ریو و پراید به منظور کاهش هزینهها در این پروژه به کار گرفته شد. تیبا بر پایه پلتفرم S81 سایپا توسعه یافته و دارای موتور 1500 سیسی با مصرف حدود 6.5 لیتر در 100 کیلومتر و استاندارد آلایندگی یورو 4 است.
هزینه طراحی این خودرو 120 میلیون دلار بود که با استفاده از قطعات و طراحیهای مشترک، تا حدی جبران شد. تیبا در زمان رونمایی به عنوان خودرویی اقتصادی برای دهکهای میانی و پایین جامعه با قیمتی زیر 10 میلیون تومان معرفی شد، اما با افزایش قیمت، از دسترس این دهکها خارج شد.