هفته گذشته، تویوتا FJ Bruiser را معرفی کرد و موتور V8 خود را که از منابع NASCAR الهام گرفته شده است، به نمایش گذاشت. امروز، میتوانیم نگاهی به محصول نهایی بیندازیم که قبل از حضور در نمایشگاه SEMA امسال عرضه خواهد شد و هیچ چیزی با پیکاپ FJ45 سال 1966 که به بازار آمد، مشابهت ندارد.
تیم سازنده با ساخت یک شاسی کاملاً از لوله و نصب یک قفس رول، به کار آغاز کرد و بدنه را با یک قاب سفارشی ترکیب کرد. FJ دارای محورهای قوی، دیفرانسیل جلو و عقب کوری، و یک جعبه انتقال Adapter Advanced Atlas است. با تشکیل یک سیستم تعلیق کامل بازویی عقبی که از فنرهای فاکس و ایباخ استفاده میکند، قادر به جذب فشارهای سخت زمین میشود.
موتور نسخه بهروزشده این خودرو، یک موتور NASCAR V8 با ظرفیت 358 اینچ³ است که توسط تیم تویوتا ریسینگ توسعه یافته است. تویوتا جزئیات دقیقی از تغییراتی که برای مدل FJ اعمال کرده است، فاش نکرده است، اما این موتور در تریم مسابقهای کامل حدوداً 725 اسب بخار قدرت تولید میکند. این خودرو از یک گیربکس اتوماتیک سه سرعته مسابقهای با مهندسی Rancho Drivetrain و یک سیستم اگزوز MagnaFlow استفاده میکند.
ماشین Bruiser با ویژگیهای عملکردی منحصر به فردی تجهیز شده است. ماشین لندکروز قادر است در پایینترین دنده با سرعت 12 مایل در ساعت حرکت کند. این خودرو همچنین با استفاده از لاستیکهای 42 اینچی BF Goodrich Krawler T/A KX برای داشتن حداکثر چسبندگی، با سرعت 165 مایل در ساعت و در دورهای 7000 در دقیقه در بالاترین دنده قابلیت رقابت در مناظر مسابقه را داراست. چرخهای 20 اینچی Method Beadlock نیز به این خودرو اضافه شدهاند که میتوانند به حدی حرکت کنند که به نیمهی شیشه جلو برسند.
یکی از ویژگیهای نوآورانهی این کامیون، مسیر یکپارچه CAMSO است. در اینجا، تویوتا صفحه لغزنده وسط را با یک مسیر شبیه به تانک جایگزین کرده است که در صورت مرکزیت بالا میتواند Bruiser را نجات دهد. راننده حتی نیازی به پیادهشدن از وسیله نقلیه ندارد؛ زیرا با فشار دادن یک دکمه، حالت نجات از داخل کابین فعال میشود.
صندلیهای Momo Daytona EVO که توسط تویوتا با روکش چهارخانه مجدداً پوشیده شدهاند، سرنشینان را در محل خود نگه میدارند و این اقدام نشان از احترام به طرح اصلی FJ دارد. راننده از یک فرمان قهرمانی جکی استوارت مدل 1968 استفاده میکند که از یک شرکت لوازم جانبی تهیه شده است.
در نمایشگاه لاس وگاس، FJ Bruiser در کنار کانسپت جدید Tacoma X-Runner، یک کامیون خیابانی راد، به نمایش گذاشته خواهد شد. این خودرو دارای یک سیستم تعلیق کمارتفاع، موتور 3.4 لیتری V6 دوقلو توربوشارژ با توان 421 اسب بخار، مسیر 3.0 اینچی عریضتر و چرخهای فیبر کربنی 21 اینچی است. ما تقریباً آن را به عنوان نمونهای از بروزر میپذیریم.
مطلب پیشنهادی: دوئل سرعت لندکروز 70 مدل 2024 چهار سیلندر در مقابل V8 + ویدیو
برای اطلاع از جدیدترین اخبار خودرو به سایت مجله خودرو کار مگز سری بزنید.