4.2/5 - (11 امتیاز)

لندکروزر سری 70، که از سال 1984 به بازار عرضه شده است، یکی از دیرینه‌ترین خودروهایی است که هنوز هم تولید می‌شود. تویوتا ، با وجود سابقه افتخارآمیز این مدل، به تازگی آن را به‌روز کرده و نسخه‌ای جدید را برای سال 2024 معرفی کرده است. به‌روزرسانی اصلی این مدل، معرفی یک موتور دیزلی چهار سیلندر به‌عنوان جایگزینی برای موتور V8 است که در حال حاضر در این خودرو موجود است.

در حالی که مسابقات درگ بین پیکاپ‌ها در دنیای اینترنت گسترده شده‌اند، دیدن دوئل بین کامیون‌های با شاسی بلند کابین مسئله‌ای نادر است. در واقع، نمونه‌های جدید لندکروزر 70 دو تایی بوده و نمایانگر نسخه دیزلی V8 و مدل چهار سیلندر برای سال 2024 هستند. تا به حال، اسب‌های کار برای یک مسابقه دوئل در پیست پیست‌سواری Sandown در استرالیا اعزام شده‌اند تا عملکرد دو موتور را در شرایط مختلف مقایسه کنند.

ناگفته نمانده که موتور V8 با یک کابین تک کابینه عرضه شده بود که وزن آن 5046 پوند (2289 کیلوگرم) بود. از سوی دیگر، مدل چهار سیلندر با دو کابین ارائه شد و وزن اصلی آن 4797 پوند (2176 کیلوگرم) بود. احتمالاً دومی با حدود 243 پوند (110 کیلوگرم) وزن اضافی مواجه شده است، بنابراین وزن نهایی کامیون 5039 پوند (2286 کیلوگرم) بوده که تقریباً با وزن حریف خود همخوانی دارد.

درباره موتورها، واحد‌های کوچک‌تر دارای 201 اسب بخار قدرت و 369 پوند-فوت (500 نیوتن متر) گشتاور هستند، در حالی که V8 دارای 202 اسب بخار و 331 پوند-فوت (450 نیوتن متر) گشتاور است. هر دو در حداکثر اسب بخار قدرت خود را در 3400 دور در دقیقه ارائه می‌دهند، اما گشتاور V8 زودتر در 1200 دور در دقیقه نسبت به 1600 دور در دقیقه می‌رسد. با این وجود، موتور 4 سیلندر 37 پوند-فوت (50 نیوتن متر) اضافی را در اختیار دارد. به علاوه، موتور هشت سیلندر به یک گیربکس دستی پنج سرعته قدیمی وصل شده است، در حالی که موتور دیگر به یک گیربکس اتوماتیک شش سرعته متصل است.

لندکروزر سری 70

مسابقات درگ نشان می‌دهد که واقعاً جایگزینی برای جابه‌جایی وجود دارد، به‌ویژه زمانی که شکاف نسلی بین موتورها را در نظر می‌گیرید. موتور 4.5 لیتری V8 با اسم رمز “1VD-FTV” از سال 2007 وجود دارد، در حالی که تویوتا موتور 2.8 لیتری چهار سیلندر به نام “1GD-FTV” را در سال 2015 معرفی کرد. تفاوت اصلی بین گیربکس‌ها امری ناگوار نیست. نتیجه مسابقات درگ نشان می‌دهد که…

از سال 2023، دیدن چنین کامیونی که به حالت اولیه بازمی‌گردد، همچنان واقعیت دارد، حتی اگر فقط در چند نقطه از دنیا باشد. استرالیا به عنوان یکی از بازارهای اصلی لندکروزر سری 70 محسوب می‌شود، اما این خودروی کارآمد همچنان به عنوان یک SUV پنج در در ژاپن مورد استفاده قرار می‌گیرد. در منطقه خاورمیانه، می‌توانید حتی نوعی از شاسی‌بلند سه در با فاصله محوری کوتاه را تهیه کنید.

تصویر تویوتا لنکروز j70 2024

تویوتا لنکروز j70 2024

به اشتراک بگذارید:

administrator

جواد حمیدی هستم و چند سالی در حوزه ی وب فعالیت دارم و عاشق دادن اطلاعات مفید و جدید در زمینه های اینترنت و خودروها هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *