Search
Close this search box.
5/5 - (2 امتیاز)

معرفی کلی دوکاتی مولتی استرادا V4S گرندتور

به عنوان یک مدل از پیش ساخته شده در کارخانه، دوکاتی مولتی استرادا V4S گرندتور با تمام امکانات افزایش دهنده راحتی از قبیل جعبه‌های آپشنال قبلاً مورد توجه قرار گرفته است. این موتورسیکلت به نظر بسیار ارجح می‌رسد و هزینه‌های صرفه‌ جویی زیادی را برای خریدارانش به همراه دارد.

تبلیغات

اما با این حال، عدم استقرار این مدل بر روی پلتفرم رالی مولتی استرادا V4، با داشتن مخزن سوخت 30 لیتری بزرگتر و به‌روزرسانی استراتژی غیرفعال‌ سازی سیلندر عقب در سرعت کم، دو مشکل بزرگ این موتور سیکلت هستند. این موارد تنها مشکلات واقعی این موتورسیکلت را تشکیل می‌دهند.

معرفی کلی دوکاتی مولتی استرادا V4S گرندتور

کیفیت سواری و ترمز

سیستم تعلیق نیمه فعال دوکاتی Skyhook به مدت 10 سال یکی از ویژگی‌های گرندتور مولتی استرادا V4S بوده است و عملکرد آن بسیار بی‌نظیر است. این سیستم که با حالت‌های IMU و سواری مرتبط است، از بازخورد ورودی‌های سوارکار و خود سیستم تعلیق برای تنظیم خودکار و فوری میرایی هنگام سواری بهره می‌برد.

نتیجه این است که گرندتور، همانند V4S، به سادگی از روی چاله‌ها سر می‌خورد و آن‌ها را به گونه‌ای صاف می‌کند که اعتماد شما را به بالا می‌برد و به شما اجازه می‌دهد به راحتی بر روی لذت بردن از پیچ‌ها تمرکز کنید.

گرندتور برای اولین بار در مدل Multistrada V4 رونمایی شد و امسال برای V4S عرضه شده است، همچنین این مدل دارای ویژگی‌های کاربردی حداقل پیش‌بارگیری، سطح خودکار و آسان لیفت نیز می‌باشد.

 

در حالی که سیستم‌های Auto Levelling و Easy Lift به طور خودکار عمل می‌کنند، Minimum Preload یا در حالت سکون یا زمانی که با سرعت کمتر از 60 مایل در ساعت حرکت می‌کنید، با فشار دادن دکمه مربوطه برای سه ثانیه، از طریق پایین نگه داشتن دکمه روی تابلو، فعال می‌شود. میزان کاهش فشار وزن بارگیری شده بر دوچرخه به وزن کل حمل شده بستگی دارد. اما برای راحتی من که به صورت فردی سوار می‌شوم، دوکاتی مولتی استرادا V4S گرندتور را به اندازه‌ای پایین می‌آورد که از ایستادن روی نوک انگشتان پا به راحتی بر روی توپ پاهایم می‌برد.

گلکسی SYM NH 250 + بررسی مشخصات فنی و قیمت
مطلب پیشنهادی

اگرچه سیستم به‌طور خودکار پس از عبور از سرعت 60 مایل در ساعت به حالت عادی باز می‌گردد، اما بهتر است با فشار دادن مجدد دکمه، آن را به‌صورت دستی تنظیم مجدد کنید، همانطور که در آزمایش خود متوجه شدیم که پیچ‌های فشرده و کم‌سرعت را مستقیماً بعد از شهرها نشان می‌دهد، فرمان را به‌طور محسوسی کاهش می‌دهد.

اگرچه انتظار دارید که یک نسخه جاده‌ای تر از مولتی استرادا دارای چرخ جلو 17 اینچی باشد (همانطور که در مورد Multistrada V4 Pikes Peak وجود دارد)، اما دوکاتی برای حفظ موقعیت مولتی استرادا، همانطور که می‌گویند، از چرخ 19 اینچی استفاده کرده است. به عنوان یک مدل به سبک ماجراجویی (به جای یک دوچرخه ورزشی بلند، همانطور که در نسخه قبلی Multistrada 1260 V-twin وجود داشت).

قدرت موتور دوکاتی مولتی استرادا V4S گرندتور

قدرت و عملکرد موتور

موتور گرندتور دوکاتی مولتی استرادا V4S دقیقاً از موتور، گیربکس و درایو نهایی مشابه Multistrada V4 S استفاده می‌کند – و این یک شاهکار است. با ایجاد لکه‌ای زیر 170 اسب‌بخار، به طرز بی‌رحمانه‌ای سریع است، غرغرهای پایینی را به همراه دارد و در محدوده دور نیز کاملاً انعطاف‌پذیر است. و همه اینها را با حفظ نرمی کامل در تحویل خود به دست می‌آورد تا به آن یک شخصیت بسیار تصفیه شده و در عین حال هنوز هم خشن، به خصوص در بالای محدوده دور آن ببخشد.

تنها لکه روی دفترچه کپی موتور میزان گرمایی است که تولید می کند. بله، این بدون شک در صبح‌های سرد زمستانی یک موهبت خواهد بود، مخصوصاً با توجه به اینکه دوکاتی دریچه‌های قابل بسته شدن پای را نیز اضافه کرده است تا گرمای بیشتری را به سمت موتورسوار هدایت کند، مخصوصاً برای چنین مواقعی، اما وقتی دمای بیرون بسیار بالاتر از 26 درجه سانتیگراد است خفه‌کننده است.

موتور سیکلت چقدر روغن میگیرد؟ + جدول حجم روغن
مطلب پیشنهادی

این که چرا دوکاتی سیستم غیرفعال کردن سیلندر عقب به روز شده را که در موتور رالی V4 مشخص شده است و ادعا می کند تولید گرما را کاهش می دهد و مصرف سوخت را در طی آن افزایش می دهد، نصب نکرده است، یک راز است.

چراغ جلو دوکاتی مولتی استرادا V4S گرندتور

کیفیت ساخت بی نظیر

در جایگاه مدرن دوکاتی، کیفیت ساخت بی‌نظیری حاکم است و تمامی لوازم و اتصالات با استانداردهای بالایی ساخته شده‌اند. این شرکت با برنامه کنترل کیفیت و بازخورد فراوان از مشتریان، به بیانی درخشان قدرتمندی برای اطمینان از عملکرد بی‌نقص موتور دوکاتی مولتی استرادا V4S گرندتور را ارائه داده است. به همین دلیل، ضمانت چهار ساله و دسترسی رایگان به طرح کمک سوار کنار جاده Ducati 4Ever به عنوان استانداردهای این موتور ارائه می‌شود.

نمای کلی دوکاتی مولتی استرادا V4S گرندتور

ارزش در مقابل رقبا

در جستجوی یک تور جدید با دوکاتی Multistrada V4S گرندتور، GT ارزش مناسبی را ارائه می‌دهد. با وزن 600 پوند بیشتر از نسخه Travel & Radar، این نسخه تمام ویژگی‌های مشابه را دارد، همچنین امکاناتی مانند چراغ‌های مه شکن، کلاهک پرکننده هندزفری، نظارت بر فشار باد لاستیک‌ها و رنگ‌آمیزی درجه یک را فراهم می‌کند. اضافه به این، با خرید GT می‌توانید مجموعه اقلام جداگانه را به قیمت کلی خرید کنید، که باعث می‌شود تا 400 پوند صرفه‌جویی داشته باشید.

از لحاظ سرویس، دوکاتی با فواصل طولانی پیشتاز است؛ تعویض روغن هر 9300 مایل و بررسی سوپاپ هر 37500 مایل لازم است.

مطلب پیشنهادی : معرفی و بررسی موتور BENELLI 502C بنلی

رقابت شدید Multistrada GT احتمالاً با مدل BMW R1300GS افزایش می‌یابد، اما تا زمان عرضه مدل BMW جدید، مقایسه دقیق امکان‌پذیر نیست. همچنین، Triumph Tiger 1200 GT Explorer یا KTM 1290 Super Adventure S نیز جزو گزینه‌هایی است که ممکن است برای مسافرت‌های جاده‌ای مورد توجه قرار گیرد.

با این حال، صرفه‌جویی در مصرف سوخت موضوعی است که نیاز به بررسی دارد. در آزمایشات ما، در جاده‌های پرپیچ و خم تپه‌های بولونیا، میانگین 33 مایل بر کیلوگرم صرفه جویی داشتیم که قبل از ورود به بزرگراه به 38 مایل بر کیلوگرم افزایش می‌یافت. به هر حال، برای طی مسافت 200 مایلی، رانندگی محافظه‌کارانه لازم است تا از مخزن سوخت 22 لیتری استفاده کنید.

باجاج اونجر 220 + بررسی مشخصات فنی و قیمت
مطلب پیشنهادی

چرخ دوکاتی مولتی استرادا V4S گرندتور

کیفیت تجهیزات

دوکاتی مولتی استرادا V4S گرندتور تجهیزاتی فراهم می‌کند که شامل ظرفیت چمدان سخت 60 لیتری، گرمکن صندلی سوار و سرنشین با مشخصات رالی، دستگیره‌های گرم‌کن، رادار جلو و عقب برای تشخیص نقاط کور و کروز کنترل تطبیقی است. تجهیزات الکترونیکی Ducati EVO با چهار حالت سواری قابل تعویض، شامل خروجی موتور و پاسخ دریچه گاز، کنترل کشش، ABS در پیچ، کنترل چرخ، شیفتر/خودرو، کنترل در سربالایی، تراز خودکار و حداقل پیش بار را تطبیق می‌دهد. این موتور دارای یک داشبورد 6.5 اینچی TFT با اتصال گوشی هوشمند، آینه‌کاری صفحه نمایش، سوکت برق USB، احتراق بدون کلید، درپوش پرکننده سوخت و چراغ‌های مه شکن است. برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد گوشی‌های هوشمند، دوکاتی اقدام به افزودن تهویه بیشتری برای سوراخ کوچک تلفن همراه در بالای باک کرده است، اما برخی از گوشی‌ها ممکن است اندازه‌ی بزرگی داشته باشند که در سوراخ مولتی استرادا جا نشوند.

رکا دوکاتی مولتی استرادا V4S گرندتور

مشخصات فنی دوکاتی مولتی استرادا V4S گرندتور

مشخصات فنی مقدار
حجم موتور 1158 سی‌سی
نوع موتور V4 90 درجه با سرد شدن مایع داخل موتور
نوع شاسی مونوکوک آلومینیومی
حداکثر قدرت 168 اسب بخار
حداکثر گشتاور 92 فوت-پوند
ظرفیت سوخت 22 لیتر
ارتفاع صندلی 840 میلی‌متر
وزن موتورسیکلت 240 کیلوگرم
سیستم تعلیق جلو المان‌های 50 میلی‌متر، ترمزهای Marzocchi، کنترل الکترونیکی، نیمه فعال
سیستم تعلیق عقب شوک تکی ساکس، کنترل الکترونیکی، نیمه فعال
ترمز جلو 2 عدد دیسک 330 میلی‌متر با کالیپر چهار پیستونی Brembo Stylema. ABS گشتاوری
ترمز عقب دیسک 265 میلی‌متر با کالیپر دو پیستونی Brembo. ABS گشتاوری
اندازه لاستیک جلو 120/70 × 19
اندازه لاستیک عقب 190/60 × 17

 

به اشتراک بگذارید:

administrator

جواد حمیدی هستم و چند سالی در حوزه ی وب فعالیت دارم و عاشق دادن اطلاعات مفید و جدید در زمینه های اینترنت و خودروها هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *