5/5 - (1 امتیاز)

عرضه شاین مکس در سامانه یکپارچه خودرو – با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، عرضه خودروی “شاین مکس” در دو نسخه بنزینی و هیبریدی از طریق یک سامانه یکپارچه آغاز می‌شود. با توجه به تجربه موفق محصولات برند “دانگ فنگ” در بازار ایران و استقبال مشتریان از این برند، واردات و عرضه خودروی “شاین مکس” در دو نسخه بنزینی و هیبریدی در دستور کار قرار دارد، و با واردات نخستین دسته از این خودرو، برنامه‌ی فروش و عرضه به زودی اعلام خواهد شد.

ضمانت ارائه خدمات پس از فروش به یکی از مزایای رقابتی بزرگ برای محصولات “دانگ فنگ” در بازار ایران تلقی می‌شود. گروه صنعتی ایران خودرو با توجه به سابقه عرضه این برند، آمادگی مناسبی در این زمینه دارد.

خودروی “دانگ فنگ آئولوس شاین مکس” سدانی با سایز بزرگ و خانوادگی در رده‌ی بزرگ‌ترین سدان‌های صفر کیلومتر در حال حاضر در بازار ایران موجود است. ابعاد این خودرو به ترتیب 4797 میلی‌متر در طول، 1870 میلی‌متر در عرض و 1475 میلی‌متر در ارتفاع است و فاصله بین دو محور آن 2770 میلی‌متر است. این فاصله بین دو محور باعث فضای جادار در هر دو ردیف برای سرنشینان می‌شود. وزن خالص این خودرو در نسخه بنزینی 1486 کیلوگرم است که برای یک خودرو با این ابعاد مناسب به حساب می‌آید.

 

مطلب پیشنهادی : مشخصات فنی و بررسی تویوتا لندکروز 2022 

 

نسخه بنزینی “شاین مکس” با یک موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر توربو از طریق تزریق مستقیم سوخت GDI، قدرتی معادل 190 اسب بخار و 300 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این پیشرانه از سیستم تزریق مستقیم سوخت GDI بهره می‌برد که بازدهی بیشتری نسبت به پیشرانه‌های بنزینی با سیستم سوخت‌رسانی مولتی پورت MPI دارد. نیروی تولیدی این موتور توسط گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دو کلاچه WET به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. این خودرو سه حالت رانندگی اسپرت، نرمال و اکو دارد.

مصرف بنزین نسخه بنزینی “شاین مکس” در بهترین شرایط تقریباً 6.8 لیتر در هر 100 کیلومتر است. سیستم تعلیق جلو از نوع مک فرسون و تعلیق عقب از نوع مستقل است که علاوه بر بهبود پایداری در پیچ‌ها، سواری نرم‌تر و راحت‌تری را نسبت به سدان‌های با تعلیق یک‌پارچه عقب به ارمغان می‌آورد.

در نسخه هیبریدی “شاین مکس” نیز یک موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر توربو و یک موتور برقی با آهن‌ربای دائمی (Permanent Magnet Synchronous Motor) وجود دارد. این سیستم هیبریدی توانایی تولید 176 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور را داراست. به دلیل نصب موتور برقی و باتری و سیستم‌های مرتبط، وزن این نسخه نسبت به مدل بنزینی بیشتر است و حدود 74 کیلوگرم اضافی دارد. نیروی تولیدی موتور از طریق گیربکس اتوماتیک مولتی مود به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. این نسخه در هر 100 کیلومتر تقریباً 5 لیتر بنزین مصرف می‌کند، که

برای یک سدان با این ابعاد بسیار مناسب است.

شاین مکس ، از لوکس ترین سدان های صفر کیلومتر

“دانگ فنگ شاین مکس” در رده لوکس‌ترین سدان‌های صفر کیلومتر در بازار ایران قرار دارد. این خودرو دارای ویژگی‌هایی نظیر چراغ‌های LED جلو و عقب، چراغ‌های روشنایی در روز، سنسور نور، تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو، شیفتر الکترونیکی دنده‌هوشمند، غربیلک فرمان با کلیدهای کنترلی، نورپردازی در داخل کابین، صندلی راننده قابل تنظیم، چراغ‌های روشنایی محیطی برای سرنشینان در ردیف جلو و عقب، سانروف شیشه‌ای پانورامیک بزرگ، سنسور باران به همراه امکان بسته شدن اتوماتیک سانروف، سیستم ورود بدون کلید و دکمه‌ی استارت، ترمز پارک برقی، اتوهلد، تنظیم فرمان در چهار جهت به صورت دستی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه‌ی مجزا برای سرنشینان در ردیف عقب، محفظه کنسول میانی با امکان کول باکس و گرم‌کن، آینه‌های برقی جانبی با قابلیت جمع شدن خودکار، پاور ویندوز، صندلی راننده با تنظیم برقی در شش جهت و تنظیم گودی کمر با مموری، ماساژور صندلی راننده، تهویه صندلی راننده، گرم‌کن صندلی راننده، صندلی سرنشین قابل تنظیم در چهار جهت به صورت برقی، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، ترمز کمکی، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، دوربین دنده عقب با رزولوشن بالا، شش کیسه ایمنی هوا، سنسور دنده عقب، دوربین دید 360 درجه، سیستم پایش فشار باد تایرها، کروز کنترل تطبیقی با قابلیت توقف و شروع مجدد حرکت و امکان استفاده در تمامی سرعت‌ها، هشدار برخورد از جلو، سیستم ترمز اضطراری هوشمند با قابلیت تشخیص عابر پیاده و خودرو، هشدار خروج از مسیر، کمکی تثبیت حرکت خودرو بین خطوط، کمکی حرکت در مرکز خطوط، تابلوخوان مسیر، هشدار بازکردن درها، هشدار برخورد از عقب، کمکی رانندگی در ترافیک، در برقی صندوق عقب، رادار خط‌خوان، شارژر بی‌سیم برای تلفن همراه نیز مجهز به خواهد بود. این خودرو به لطف کروز کنترل تطبیقی و سیستم‌های کمکی راننده، قابلیت رانندگی نیمه‌خودرویی سطح دو را داراست که در شرایط کنترل‌شده با فعال کردن سیستم کروز کنترل تطبیقی ACC، رانندگی بدون نیاز به فشار دادن پدال گاز و ترمز امکان‌پذیر می‌شود، و تنها باید نظارت راننده بر خودرو باقی بماند.

منبع : mashreghnews.ir

جدیدترین اخبار خودرو در مجله خودرو کار مگز

به اشتراک بگذارید:

administrator

پرنیان هستم و اینجا قراره با قلم خودم دنیای خودروهارو به کلمات تبدیل کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + پانزده =