موتور بنلی 502c
موتور بنلی 502c ، یک کروزر متوسط با قدرت بسیار است. این موتور ممکن است در ابتدا به نظر خیلی خفن به نظر نیاید ، اما با ویژگی های منحصر به فرد خود، بی نظیر است. با یک موتور تصفیه شده که شبیه هوندا است، ارزش بسیاری برای پولی که صرف میشود، دارد. بنلی 502c با امکانات فراوان و دلچسب، ساخته شده است و عملکرد عالی خود را به خوبی در محیط های شهری و بیرون از آن ارائه میدهد. اگر به این نوع موتور سیکلت ها علاقه مند هستید ، بهترین انتخاب برای شروع سفر شماست. شرکت ایتالیایی/چینی، به تولید موتورهای باکیفیت و مطلوبی دست یافته است و 502c فقط شروعی به همین راه است .
عملکرد در رانندگی
موتور بنلی 502c به لحاظ کیفیت سواری و عملکرد ترمز، ارائهی یک تجربهی بینظیر دارد. چرخ های عقب با اندازهی 160/70 x 17 که به نظر کمی ظریف میآید، ممکن است در ابتدا برای کسانی که عادت به دیدن حلقه های بزرگتر دارند، عجیب به نظر برسد. با این حال، بنلی در زمینهی هندلینگ و کنترل موتور ، بهتر از بسیاری از رقبا عمل میکند، به خصوص با وجود فرمان چرخشی.
موتور بنلی 502c به شما اجازه میدهد تا تا سرعت 128کیلومتر در ساعت به راحتی حرکت کنید و از رانندگی لذت ببرید. با این حال، در سرعتهای بالاتر، ممکن است موتور کمی استرس بیشتری را تجربه کند و کنترل سختتری ایجاد شود. با این حال، برای استفاده روزمره و کوتاه مدت، بنلی 502c انتخاب عالی است. پایداری آن در سرعتهای بالا و چسبندگی مناسب لاستیک های Pirelli Angel، بهویژه در شرایط خیس بودن زمین، بسیار مطلوب است.
در مورد راحتی، بنلی 502c به طور شگفتآوری راحت است. صندلی پایین و بشقابی آن، شما را به خوبی در داخل موتور قرار میدهد و فضای کافی برای پاها فراهم میکند. با این حال، برخی کاربران ممکن است با فاصلهی بیشتر اهرم های دستی مواجه شوند که میتواند برای دستهای کوچک مشکل ساز باشد. هرچند که میتوانید دهانهی اهرم ترمز را تنظیم کنید، اما باز هم برخی افراد ممکن است با مشکل روبرو شوند.
قدرت و عملکرد موتور
موتور بنلی 502C، با یک موتور دو سیلندر موازی به ظرفیت 500 سی سی و توان 47 اسب بخار، از جمله موتورهایی است که با طراحی زیبا و توانایی متفاوت خود، متمایز از رقبای ژاپنی و اروپایی خود میباشد. با اگزوز تیره و غرش، این موتور ترکیبی از زیبایی و عملکرد را ارائه میدهد، بدون هیچ گونه وزوز یا لرزش ناخواسته.
علاوه بر این، مدیریت آسان آن برای افراد کمتجربه نیز مناسب است، و با گشتاور پایین، ایدهآل ترین گزینه برای کروز با دنده تنبل میباشد. همچنین، با پانچ کافی تا 8000 دور در دقیقه، این موتور توانایی ارائه تجربه سریع و هیجان انگیز را دارد. در مورد گیربکس، عموماً به خوبی عمل میکند، با این حال، برخی اوقات ممکن است در تغییر دنده از حالت اول به حالت خنثی، کمی مشکل داشته باشد، اما این موضوع بیشتر برای رانندگان حرفهای تأثیرگذار است و برای کاربران عادی مشکلی ایجاد نمیکند.
کیفیت ساخت بنلی 502c
با وجود اینکه کیفیت ساخت موتور بنلی 502c در کارخانه تاریخی Pesaro در سواحل آدریاتیک بررسی میشود، اما اکنون توسط گروه Qianjiang در چین ساخته میشود. این تغییر نباید باعث ناامیدی شما شود یا به اعتقاد شما از کیفیت محصولات بنلی زیر سوال ببرد. بلکه موتور بنلی 502c همچنان به عنوان یک نماد ایتالیایی بزرگ و معتبر شناخته میشود.
از طرفی، محصولات جدیدتر بنلی به خوبی با رقبای خود رقابت میکنند و از نسلهای قبلی خود مثل BN500 بهبود یافتهاند. به ویژه مقایسه با موتورهای بنلی قدیمیتر که به دلیل سوخت ضعیف و غیرقابل اعتماد شناخته میشوند، محصولات جدیدتر بنلی بهتر عمل میکنند.
موتور بنلی TRK 502 جدید در مقابل هوندا CB500X جدید مقایسه شد و به طور شگفتآوری بر هوندا غلبه کرد. این اولین بار است که یک محصول چینی موفق به شکست دادن یک رقیب ژاپنی شده است. این نشان از یک دوره جدید از رقابت و پیشرفت در صنعت موتورسیکلت است.
ارزش قیمتی در مقابل رقبا
موتور بنلی 502c یک ماشین تجاری و مقرون به صرفه با سبک ایتالیایی ایجاد کرده است، اما به نظر می رسد که برخی از فاکتورهای شگفتانگیز را از دست داده است. با این حال، اطمینان داریم که این موضوع فقط یک مسئله زمانی است که توسط تولیدکنندگان چینی نیز رفع خواهد شد. روکش کلی این موتور بسیار عالی است، با این حال، برخی جوانب مانند جوشکاری شتابزده روی آویز اگزوز، کمی کیفیت خود را از دست داده است.
حتی در دوران مالکیت ایتالیایی خود، بنلی برای تولید موتورهای مطلوب، قابل اعتماد و مقرون به صرفه تلاش میکرد. اما زیر مالکیت چینیها، همه چیز در حال تغییر است و آنها به آرامی به نیرویی تبدیل میشوند که میتوان به آنها حساب کرد.
کیفیت تجهیزات بنلی 502 سی
موتور بنلی 502c، جایگاهی به عنوان اولین مدل “کروز شهری” در دستهی متوسط بنلی را به خود اختصاص داده است. این موتور با مجموعهای از ویژگیها و تجهیزات برجسته، از جمله میلههای چربی، چراغهای LED، دیسک های مواج، ترمزهای شعاعی و مخزن سوخت 12 لیتری بزرگ، به چشم میخورد. نمایشگرهای چینی با یک ظاهر دیجیتال دههی 70 برای شما به همراه داشبورد رنگی و شفاف TFT موجود در موتور بنلی 502c بهروزتر است و تجربهی رانندگی شما را به سطح بالاتری از راحتی و تفریح میبرد.
مشخصات فنی بنلی 502c
ویژگی | مقدار |
---|---|
اندازه موتور | 500 سی سی |
نوع موتور | دوسیلندر موازی ، 8 سوپاپ |
نوع قاب | پرده فولادی لوله ای |
ظرفیت سوخت | 12 لیتر |
ارتفاع صندلی | 750 میلیمتر |
وزن موتور | 217 کیلوگرم |
سیستم تعلیق جلو | چنگال وارونه 41 میلی متری – غیر قابل تنظیم |
سیستم تعلیق عقب | تک شوک ، قابل تنظیم برای پیش بارگذاری |
ترمز جلو | ۲ دیسک ۲۶۰ میلیمتر با کالیپر چهار پیستون. ABS |
ترمز عقب | دیسک عقب ۲۴۰ میلیمتر با کالیپر تک پیستون. ABS |
اندازه لاستیک جلو | ۱۲۰/۷۰ × ۱۷ |
اندازه لاستیک عقب | ۱۶۰/۶۰ × ۱۷ |
حداکثر قدرت | 47 اسب بخار |
حداکثر گشتاور | 33 فوت پوند |
حداکثر سرعت | 160 کیلومتر در ساعت |