5/5 - (6 امتیاز)

معرفی نیسان جوک هیبرید 2023

تا کنون، مانند اکثر SUV و کراس اوورهای کوچک دیگر، نسل دوم نیسان جوک با آپشن های موتوری ارائه شده است که عملکردی معمولی را ارائه می‌دادند. برخلاف برخی از رقبا، در نیسان جوک معمولی حتی گزینه ای برای موتور الکتریکی نداشت (که با توجه به تاریخچه الکتریکی نیسان به عنوان تولیدکننده لیف، کمی عجیب است). اما با معرفی نیسان جوک هیبریدی 2023 جدید، این نقص را جبران می کند و انتخابی برقی را نیز به فهرست اضافه می کند.

نیسان در کمال تعجب یک موتور الکتریکی معمولی به موتور موجود در جوک معمولی اضافه نکرده است بلکه جوک هیبریدی دارای یک موتور کاملاً جدید است. این خودرو از یک موتور بنزینی ۱.۶ لیتری چهار سیلندر با تنفس طبیعی با توان ۹۴ اسب بخار و یک موتور الکتریکی ۴۹ اسب بخار تشکیل شده است که حداکثر توان سیستمی ۱۴۳ اسب بخار را تولید می‌کند. این توان تقریباً ۳۰ اسب بخار بیشتر از گزینه بنزینی ۱.۰ لیتری توربوشارژ DiG-T فعلی است. این سیستم به یک گیربکس اتوماتیک متصل است که دو سرعت برای موتور الکتریکی و چهار سرعت برای موتور بنزینی ارائه می‌دهد و مدیریت بهینه انتقال انرژی از هر دو منبع را انجام می‌دهد.

 

معرفی نیسان جوک هیبرید 2023

 

نیسان جوک ۲۰۲۳ یک suv  قدرتمند

نتیجه نهایی یک پیشرانه است که نوید عملکرد بهبود یافته و مصرف سوخت را می دهد بنابراین نه تنها جوک هیبرید از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت سریع تر است (با زمان ۱۰.۱ ثانیه که شش دهم ثانیه سریع تر از نسخه ۱.۰ DiG-T گیربکس دستی  و ۱.۷ ثانیه سریع تر از نسخه اتوماتیک CVT میباشد )، بلکه نیز اقتصادی‌ تر است (با بهترین مصرف ۴.۹ لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر نسبت به ۵.۸ لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر و ۶.۰ لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر به ترتیب برای نسخه های دستی و اتوماتیک بنزینی). به جز موتور جدید، جوک هیبرید تقریبا با نسخه استاندارد در مشخصات کلی یکی است.

 

مطلب پیشنهادی : بررسی تیگو ۸ پرو مکس 

 

نیسان با معرفی جوک هیبرید سعی در رقابت با رقبای خود در بخش کوچک‌ ترین SUV هاست . رنو کپچر موتور و تجهیزات را با نیسان به اشتراک می‌گذارد، در حالی که پژو 2008 ، اوپل موکا و DS 3 همگی به یکدیگر نزدیک هستند. سیتروئن C3 Aircross از تکنولوژی کمی قدیمی تر نسبت به مدل های دیگر Stellantis استفاده می‌کند، اما همچنان یک SUV کوچک کارآمد است. در موارد دیگر، کیا استونیک و هیوندای بایون نسخه های SUV مدل های اصلی خود هستند (ریو و i20)، در حالی که گروه فولکس واگن SEAT Arona، Skoda Kamiq و دو گزینه فولکس واگن T-Cross و Taigo کوپه-SUV را ارائه می‌دهد.

 

نیسان جوک 2023 یک suv  قدرتمند

 

رقبای نیسان جوک ۲۰۲۳ عبارتند از:

  1. Audi Q2
  2. Audi Q3
  3. Audi RSQ3
  4. BMW X1
  5. BMW X2
  6. Honda HR-V
  7. Hyundai Kona
  8. Hyundai Venue

 

ویدیو نیسان جوک ۲۰۲۳

 

محدوده مدل‌ های نیسان جوک هیبرید و تجهیزات داخلی

قیمت ها برای نیسان جوک از ۲۶,۹۹۵ یورو شروع می‌شود، اما نسخه هیبرید از ۳۴,۶۰۰ یورو آغاز می‌شود. این تفاوت قیمت قابل توجهی است، اما ارزش آن را دارد که توجه داشته باشید شما تنها می‌توانید مدل هیبرید را در سه سطح بالاتر جوک دریافت کنید. اگر با مدل ۱.۰ DiG-T CVT خودکار در سطح SV Premium مقایسه کنید، این تفاوت قیمت حدود ۲,۷۰۰ یورو است. تجهیزات استاندارد شامل چراغ‌های LED، چرخ‌های آلیاژی ۱۷ اینچی با برش الماس، آینه‌های برقی و گرمایشی، کنترل دمای اتوماتیک، ورود و راه‌اندازی بدون کلید، صندلی هایی که جزئی از آن‌ها از چرم مصنوعی تزیین شده است، سنسورهای پارک عقب و دوربین عقب، به همراه ترمز پارک برقی با نگهداری خودکار. سیستم رسانه‌ دارای یک صفحه نمایش هشت اینچی با پشتیبانی از Apple CarPlay و Android Auto است، همچنین بلوتوث، کنترل صوتی و پورت‌های USB برای مسافران جلو و عقب نیز شامل می‌شود.

 

محدوده مدل‌ های نیسان جوک هیبرید و تجهیزات داخلی

 

تجهیزات ایمنی شامل ترمز اضطراری خودکار با تشخیص عابر پیاده و دوچرخه سوار ، تشخیص علائم راهنمایی، کمک به خودرو در حفظ خطوط و مجموعه معمولی از ایربگ ها و نصب صندلی کودک ISOFIX در عقب است. علاوه بر این، بسته فناوری اختیاری استفاده می‌شود که دوربین‌های 360 درجه، هشدار خستگی راننده، ناوبری، هشدار ترافیک عقب و ProPilot (پارك هوشمند)، مجموعه فناوری کمکی راننده نیسان را شامل می‌شود که شامل کروز کنترل تطبیقی، تشخیص نقاط کور و ترمز اضطراری هوش مصنوعی می‌شود.

با افزودن ۲,۰۰۰ یورو به مبلغ، به سطح طراحی N-Design ارتقا میابد و اندازه چرخ‌ها از ۱۷ اینچ به ۱۹ اینچ افزایش می‌یابد، در حالی که یک سقف دوتایی به بیرون از خودرو اضافه می‌شود. نورپردازی محیطی نیز شامل می‌شود، در حالی که بسته فناوری، سیستم صوتی فراگیر Bose و رنگ های داخلی متنوع به عنوان آپشن جدید در دسترس هستند. در بالای محدوده، مدل SVE تنها ۱,۰۰۰ یورو از N-Design گران تر است و به عنوان استاندارد دارای بسته فناوری است، همچنین دارای طراحی متفاوتی از چرخ های ۱۹ اینچی و نورپردازی داخلی محیطی است.

 

داخلی نیسان جوک هیبرید 2023

 

داخل نیسان جوک هیبرید 2023

نیسان جوک نسل اول یک تمرین در زمینه سبک شناسی بود، اما در حالی که نسل دوم دارای یک طراحی تکاملی از نسل اول است، نیسان موفق شده است که از فضای بیشتری در داخل این خودرو بهره ببرد. هنوز جوک از بهترین SUV های کوچک بازار نیست، اما بهبودهای چشمگیری نسبت به نسل قبل داشته است.

نسخه برتر SVE دارای صندلی هایی است که تا حدی با چرم مصنوعی تزئین شده اند و انواع تنظیمات فراوانی برای راحتی در زمان رانندگی ارائه می دهند. کیفیت ساخت داخلی نیز قطعاً یک گام به جلو نسبت به نسل قبلی دارد. در حالی که طراحی کابین تغییرات زیادی نکرده است – صفحه مرکزی هنوز هم طراحی مشابه یک مخزن سوخت موتورسیکلت دارد – همه چیز به نظر می آید که بهتر شده است؛ احساس می شود که محصولی از کلاس پریمیوم است.

در قسمت عقب، پنجره‌های کوچک هنوز هم حس کمی از فشار هوا داخل خودرو ایجاد می‌کنند، اما مشکلات واقعی در مورد مقدار فضای ارائه شده وجود ندارد. جوک به اندازه کافی برای دو نفر بزرگ است، اما برای سه نفر در پشت خودرو تنگ خواهد بود – اما این مسئله درباره رقبای دیگر نیز همین است. فضای بارگذاری در نسل قبلی جوک بسیار محدود بود، اما در حالی که نسل دوم فضای بیشتری ارائه داده است، در نسخه هیبرید تضاد دارد. در حالت پنج نفره ، ۳۵۴ لیتر فضای بارگذاری وجود دارد، در حالی که تاشو پشتی به میزان ۱۲۳۷ لیتر فضای بزرگ تر ایجاد می‌کند، اما این اعداد ۶۸ لیتر کمتر از نیسان جوک بنزینی استاندارد است.

 

داخل جوک هیبرید 2023

 

مشخصات فنی جوک هیبرید 2023

مشخصات کلینیسان جوک هیبرید SVE
قیمتجوک با قیمت ابتدایی ۲۶,۹۹۵ یورو

هیبرید با قیمت ابتدایی ۳۴,۶۰۰ یورو

سیستم هیبریدیموتور بنزینی ۱.۶ لیتری چهار سیلندر، موتور الکتریکی ۳۶ کیلووات
گیربکساتوماتیک هیبرید، محرک جلو
سبک بدنهSUV پنج نفره
انتشارات CO2۱۱۲ گرم بر کیلومتر
مصرف سوخت۴.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر (۵۷.۶ مایل در گالن)
حداکثر سرعت۱۶۶ کیلومتر در ساعت
شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت۱۰.۱ ثانیه
حداکثر توان۱۴۳ اسب بخار (توان ترکیبی سیستم)
حداکثر گشتاور۱۴۸ نیوتن متر (موتور بنزینی) ۲۰۵ نیوتن متر (موتور الکتریکی)
فضای بار۳۵۴ تا ۱,۲۳۷ لیتر
حداکثر کشش۷۵۰ کیلوگرم با ترمز، ۵۰۰ کیلوگرم بدون ترمز

 

جوک هیبرید 2023

 

تجربه رانندگی نیسان جوک هیبرید ۲۰۲۳

نیسان جوک هیبرید 2023 تنظیم موقعیت رانندگی مناسبی را به راحتی فراهم می کند و اضافه کردن یک موتور هیبریدی نیز توانایی رانندگی جوک را افزایش داده است. این تنها افزایش قدرت اضافی نیست که آن را جذاب تر می‌کند، بلکه نحوه ارائه عملکرد آن نیز مهم است. موتور الکتریکی در سرعت های پایین به تنش مورد نیاز خودرو افزوده ، در حالی که موتور سرعتش بیشتر می شود، نیز منحنی قدرت را پر می کند. نیسان ادعا می‌کند که جوک می‌ تواند با سرعت تا ۵۵ کیلومتر در ساعت با قدرت الکتریکی حرکت کند ، تا زمانی که در باتری شارژ کافی وجود داشته باشد . در واقع، در مناطق شهری جوک هیبرید در بهترین حالت عمل می کند.

سه حالت رانندگی (اسپرت، عادی و اکو) وجود دارد که از طریق دکمه ‘D-mode’ در داشبورد قابل انتخاب هستند، اما تفاوت زیادی بین تنظیمات حس نمی شود. همچنین یک دکمه جداگانه برای فعال سازی حالت ‘ePedal’ وجود دارد. این یک سیستم است که ابتدا در نیسان لیف نسل دوم دیده شد و امکان رانندگی با یک پدال را فراهم می کند، جایی که فقط پدال گاز را برای شتاب دادن و کاهش سرعت کنترل می کنید. این یک سیستم هوش مصنوعی است که می تواند رانندگی را آسان تر کند ، البته اگر به آن عادت کنید. خارج از محدوده شهر، جوک هیبرید همچنان عملکرد مناسبی دارد.

 

قیمت نیسان جوک 2023

مدلقیمت ابتدایی (دلار)
نیسان جوک ST 2023۲۸,۳۹۰
نیسان جوک ST+ 2023۳۱,۱۴۰
نیسان جوک ST-L 2023۳۴,۴۴۰
نیسان جوک ST-L+ 2023۳۵,۵۴۰
نیسان جوک Ti 2023۳۶,۸۹۰
به اشتراک بگذارید:

administrator

جواد حمیدی هستم و چند سالی در حوزه ی وب فعالیت دارم و عاشق دادن اطلاعات مفید و جدید در زمینه های اینترنت و خودروها هستم.

3 نظرات

  • Mahan.Taghvi, 1402-07-08 @ 6:26 ب.ظ پاسخ

    اوكی ولی هنوووزم زشته😂😂

    • پرنیان مقلیان, 1402-07-11 @ 4:21 ب.ظ پاسخ

      مرسی از کامنتی که گذاشتی دوست خوب کارمگز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 11 =