بررسی کلی هوندا CBR600RR مدل 2024
با CBR600RR، هوندا به تعقیب سفر سوپراسپرت خود از سال 2003 پایان دهید. این موتور، با کیفیت بالا، شبیه به موتور جدید RC211V Rossi بود و تا سال 2017 به بازار عرضه شد. اما پایان ماجرا نبود. هوندا در سال 2021 مدل را به روز کرد و دوباره بازسازی کرد تا نسخهای جدید از CBR600RR را ارائه دهد. این موتور در ژاپن، استرالیا و برخی دیگر از کشورهای آسیایی عرضه شد و به قدری محبوب بود که هوندا تصمیم گرفت آن را با استاندارد یورو 5+ به بازار بریتانیا بازگرداند. این موتور، میان CBR650R و CBR1000RR-R Fireblade قرار میگیرد و در رنگهای HRC یا مشکی مات عرضه میشود.
علاوه بر این، تیمهای مسابقه سوپراسپرت و TT از این جدیدترین نسخه CBR600RR در چند سال گذشته استفاده کردهاند. این موتور در سال 24 در بریتانیا با حمایت کامل هوندا ریسینگ در دستان استاد سوپراسپرت جک کندی مسابقه خواهد داد. همچنین، CBR600RR تقریباً در هر سکو و قهرمانی در جهان در زمان خود صدرنشین بوده است و یک برنده ضربات سوپراسپرت MCN و مدرسه مسابقه ران هاسلم بوده است.
کیفیت سواری و ترمز
بدنه جدید CBR600RR، با تمایز از بدنه قبلی، به نمایشگاه میآید، احتمالاً شبیه به نسخه 21 سالهی قبلی خواهد بود. این مدل ممکن است اصلاحاتی داشته باشد، اما هوندا همچنان به فرمول سحرگاهی خود وفادار است. تعادل خوبی دارد، در پیچها چابک عمل میکند و دارای سیستم تعلیقی شیک و کنترل شده است. هیچ چیز مانند احساس رانندگی با این موتور سوپراسپرت نیست که حتی سطح توانایی آن را نمیآزماید. ترمزها قدرتمند هستند، اما در اهرم احساسی کمی اسفنجی وجود دارد.
مطلب پیشنهادی : معرفی و بررسی موتور BENELLI 502C بنلی
CBR600RR 2024 علاوه بر ارتقاء موتور، دارای طراحی تیغهای (که تفاوت بین یک موتور سوپراسپرت و یک سوپربایک را تشخیص دادن به آسانی میسازد) و کاهش 3 کیلوگرم وزن است. هوندا ادعا میکند که بالهای جدید آن، بهترین پایداری ترمزها را فراهم میکنند. این تغییرات ممکن است تفاوت کمی ایجاد کنند، اما شما احتمالاً به زودی تجربه خواهید کرد. هوندا ادعا میکند که CBR600RR همیشه پایدار بوده و هنوز هم هست و هیچگاه به عنوان یک تاجر چرخدار طبیعی نشده است. این موتور دارای ضریب درگ 0.555 در حالی که راننده سوار میشود.
در مقایسه با مدل 2017، جنس آلومینیومی تختهای الهام گرفته از RCV با وزن متمرکز اساساً یکسان است، اما بازوی چرخشی آلومینیومی 150 گرم سبکتر است. فاصله بین دو محور کوتاهتر شده، هندسه فرمان کمی تنبلتر است و همچنان روی سیستم تعلیق Showa کاملاً قابل تنظیم قرار دارد. چنگالها 15 میلیمتر بلندتر از قبل هستند و میتوان آنها را برای افزایش ارتفاع سواری جلو انداخت.
مخزن سوخت تغییر شکل داده شده و 10 میلیمتر پایینتر است تا به سوارکار کمک کند بیشتر در مسیرهای مستقیم قرار بگیرد. این موتور هنوز هم یک دوچرخه کوچک است، اما نه به اندازهای که برخی فکر میکنند. به عنوان یک شش پا، نسبتاً جادار است، اما سایز 10 سمت چپ من گاهی اوقات به طور تصادفی اهرم دنده را تکان میدهد و صفحه نمایش کوچک و قسمت جلویی آن باعث میشود که با سرعت بالا ثابت بمانید.
بررسی پیشنهادی : مگلی 200R SE + بررسی مشخصات فنی و قیمت
هنگامی که ترمز را در پیچ های آهسته دنبال می کنید، داشتن شبکه ایمنی ABS در پیچ ها نیز به همان اندازه راحت است. و سپس خط تیره رنگ وجود دارد که دیدن آن بسیار زیبا است، حالتهای سواری مفید، کنترل ترمز موتور قابل تنظیم، ضد چرخ، شیفتر بالا/سریع که با دقت بدون درز و چراغهای جلو قدرتمند LED کار میکند.
قدرت موتور هوندا CBR600RR مدل 2024
موتور CBR600RR از هوندا با حجم 599 سی سی و چهار سیلندر خطی، از سابقهی مسابقات سوپراسپرت و قهرمانیهای جهانی برخوردار است و از سال 2010 تا 2018 در مسابقات Moto2 شرکت کرده است. این موتور با تغییرات برای سال 2024، ارتقاءهای زیادی برای رفع نیازهای یورو 5+ دریافت میکند، از جمله بادامکهای جدید 100 گرمی که سبکتر از قبل هستند، فنرهای سوپاپ نازکتر، میل لنگ جدید و زمان بندی بازنگری شده سوپاپ.
دریچههای گاز 4 میلیمتر بزرگتر (تا 44 میلیمتر) شدهاند و همچنین طراحی نمادین اگزوزهای زیرین با لولهکشی جدید بازسازی شده است، که صدا را بهبود میبخشد و 400 گرم وزن را کاهش میدهد. اضافه شدن یک کلاچ لغزشی و کمکی جدید باعث سبکتر شدن عملکرد اهرم تا 32 درصد میشود و ترمز موتور را در دورههای سریع ترتیب دادن دندهها بهبود میبخشد. هوندا ادعا میکند که این موتور 52 مایل بر کیلوگرم قدرت دارد و برد تئوری آن 203 مایل است. وزن کل موتور 57.9 کیلوگرم است که سبکتر از موتور CBR650R هوندا با چهار سیلندر است.
مطلب پیشنهادی : بررسی موتور یاماها MT-09 مدل 2024
نسخه جدید CBR600RR نیز با انواع کمکهای الکترونیکی سواری تزئین شده است که مدل اصلی سال 2003 فقط میتوانست رویای آن را داشته باشد. این موتور دارای سیستم دریچه گاز سواری با سیم و IMU شش محوره بوش است که مجموعهای از کمکهای الکترونیکی سوار را تسهیل میکند. دارای سه حالت از پیش تعیین شده سواری و دو حالت قابل تنظیم است که به شما امکان میدهد نقشههای قدرت، کنترل کشش و چرخ و ترمز موتور را تنظیم کنید. ماژول ABS جدید آن 2.5 کیلوگرم سبکتر از واحد قدیمی C-ABS است و دارای کنترل بالابر چرخهای عقب است. همچنین یک شیفتر سریع بالا/پایین قابل تنظیم سه جهته نیز به صورت استاندارد ارائه میشود.
مطلب پیشنهادی: هوندا سوپرا X 125 + بررسی و مشخصات فنی
کیفیت ساخت هوندا CBR600RR مدل 2024
تناسب و پایان CBR600RR جدید عالی است و به همان اندازه که از یک محصول هوندا با سابقه انتظار میرود. نظرات مالکان آنلاین نیز اغلب این نکته را تأیید میکنند، که برای یک محصولی که در این سالها در مقادیر زیادی فروخته شده، این امر قابل تحسین است. به طور کلی، CBR600RR به عنوان یک محصول بسیار قابل اعتماد شناخته شده است و از همان موتور و شاسی اولیه قبلی استفاده میکند. همچنین، با توجه به استفاده از تجهیزات الکترونیکی آزمایششده و ثابتشده در مدلهای دیگر، انتظار میرود مدل 2024 نیز بیشتر به همین روند ادامه دهد و از نظر کیفیت و قابلیت اطمینان مطمئن باشد.
ارزش خرید در مقابل رقبا
در دوران حاضر، روزهایی که کلاس سوپراسپرت پر جنب و جوش بود، به گذشته تبدیل شده است. CBR600RR اکنون تنها رقیب خود را در ZX-6R کاوازاکی میبیند، که در سال 2024 نیز احیا شده است و هوندا قیمت آن را ۱۰۰ دلار کاهش داده است. اما نسل جدید میان وزنهای ورزشی دو سیلندر موازی، مانند یاماها R7 یا Triumph Daytona 660 سهگانه، همگی ارزانتر هستند، اما از نظر عملکرد، نمیتوانند با این چهار سیلندر خطی رقابت کنند.
از نظر فنی، هنوز هم میتوانید یک یاماها R6 را بخرید، اما این روزها این مدل فقط برای استفاده در پیست های به نام Race مناسب است.
مطلب پیشنهادی کار مگز: بررسی بنلی 135 + مشخصات فنی TNT 135
تجهیزات هوندا CBR600RR مدل 2024
در موتورسیکلت CBR600RR مجهز به تجهیزات بسیاری است که شامل موارد زیر میشود:
1. سیستم تعلیق کاملاً قابل تنظیم که شامل ترمزهای شعاعی نیز میشود.
2. مجموعهای از لوازم الکترونیکی شامل داشبورد رنگی چندکاره 4.2 اینچی است.
3. وجود لوازم جانبی زیادی که شامل دو بسته میشود:
– بسته مسابقهای: که شامل لوازم آرایشی و قوز صندلی است.
– بسته راحتی: که شامل دمی 15-22 لیتری، دستگیرههای گرم شونده پنج مرحلهای، و شارژر USB-C میباشد.
مشخصات فنی هوندا CBR600RR
مشخصه موتورسیکلت | مقدار |
---|---|
حجم موتور | 599 سی سی |
نوع موتور | چهار سیلندر خطی، سرد شده با مایعات، 16 سوپاپ |
نوع فریم | دوقلوی آلومینیوم |
ظرفیت سوخت | 18 لیتر |
ارتفاع صندلی | 820 میلیمتر |
وزن موتورسیکلت | 193 کیلوگرم |
تعلیق جلو | سیستم شوا USD با قابلیت تنظیم کامل |
تعلیق عقب | شوا تکی با قابلیت تنظیم کامل |
ترمز جلو | 2 دیسک 310 میلیمتری با چهار پیستون کالیپر رادیال توکیکو. ABS گوشتی |
ترمز عقب | دیسک 220 میلیمتری با کالیپر تک پیستون نیسین. ABS گوشتی |
اندازه لاستیک جلو | 120/70 * 17 |
اندازه لاستیک عقب | 180/55 * 17 |
حداکثر قدرت | 119 اسب بخار |
حداکثر گشتاور | 46 فوت-پوند |
سرعت بالقوه | 160 مایل در ساعت |
محدوده تانک سوخت | 203 مایل |