5/5 - (1 امتیاز)

به گزارش رای نیوز، خبرگزاری دولتی ایتالیا، مارچلو گاندینی، طراح افسانه‌ای که مسئولیت بسیاری از خودروهای ایتالیایی را بر عهده داشت، درگذشت. او 85 سال داشت. گاندینی بیشتر به خاطر کارش با لامبورگینی شهرت داشت، جایی که او مسئول طراحی خودروهای پوستر مانند میورا، کانتاچ و دیابلو بود. او همچنین طراح نمادهایی مانند لانچیا استراتوس، بوگاتی EB110 و فیات X1/9 بود.

گاندینی

این طراح متولد تورین، معروف‌ترین طرح‌های خود را در حین کار در خانه طراحی ایتالیایی Bertone از اواسط دهه ۱۹۶۰ تا ۱۹۸۰ خلق کرد و خطوطی را برای خودروهایی مانند آلفارومئو مونترال، مازراتی خمسین، فولکس‌واگن پولو اصلی و فراری ۳۰۸ GT4 ایجاد کرد.

گاندینی بعدها در دوران حرفه‌ای خود از برتونه جدا شد و به طور مستقل با خودروسازانی مانند سیتروئن برای توسعه BX محبوب و رنو برای طراحی هاچ‌بک نمادین ۵ توربو کار کرد. از دیگر طراحی‌های قابل توجه گاندینی می‌توان به بی‌ام‌و سری ۵ اصلی، لامبورگینی اسپادا و سیزهتا-مورودر V16T اشاره کرد.

حتی بعدها در زندگی، گاندینی به دنبال طراحی ادامه داد. او در سال ۲۰۱۷ با TaTa Motors کار کرد تا TaMo Racemo را بسازد، یک خودروی اسپورت مفهومی که در نمایشگاه ژنو نمایش داده شد. او همچنین خود را در فضاهای صنعتی و طراحی مبلمان مشغول کرد. در ژانویه، به گاندینی مدرک افتخاری مهندسی مکانیک توسط موسسه پلی‌تکنیک تورین اعطا شد.

گاندینی

یک نمازخانه تشییع جنازه در استودیوی طراحی Almese Gandini در حال سازماندهی است که قرار است پنجشنبه از ساعت ۱۵:۰۰ برگزار شود. تا ۷:۰۰ بعد از ظهر و جمعه از ۱۰:۰۰ صبح تا ۱۲:۰۰ بعد از ظهر، به گزارش رای نیوز به وقت محلی. انتظار می‌رود که مراسم تشییع جنازه در عصر جمعه یا شنبه برگزار شود.

به اشتراک بگذارید:

administrator

بامداد هستم و خیلی از خبرهای روز تکنولوژی در خودروها لذت می برم و همیشه براتون اینجا اونها رو مینویسم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × پنج =